شهردار رودان: بودجه کنونی شهرداری پاسخگوی هزینه‌ها نیست/ پل محله خشورگی رودان احداث می شود

حجت جاودان شهردار رودان در جمع اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: شهرداری ارگانی مردم نهاد غیر دولتی است یعنی از خود مردم عوارض گرفته می شود تا خرج خود مردم بشود اما در رودان متاسفانه  این امر در حوزه شهرداری تاکنون محقق نشده است، شهرداری عوارض مستمر دارد که این هزینه باید از سوی […]

حجت جاودان شهردار رودان در جمع اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: شهرداری ارگانی مردم نهاد غیر دولتی است یعنی از خود مردم عوارض گرفته می شود تا خرج خود مردم بشود اما در رودان متاسفانه  این امر در حوزه شهرداری تاکنون محقق نشده است، شهرداری عوارض مستمر دارد که این هزینه باید از سوی مردم تامین شود اما هیچگاه این هزینه ها تامین نشده است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه بیش از ۲ میلیارد تومانی شهرداری رودان برای پرداخت حقوق کارکنان گفت: هم اکنون قانون به زیان شهرداری‌های کوچک است چراکه قبل از قانون جدید تجمیع عوارض، حمایت از شهرداری‌ها به نوعی انجام می‌شد و پس از آنکه قانون مالیات بر ارزش افزوده بر شهرداری ها حاکم شد که در این میان  عملا باید هزینه مازاد برای مالیات به خود شهر برسد که متاسفانه این عمل هیچگاه محقق نمی شود.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم در پرداخت عوارض باید بیشتر شود تا بتوان خدمات بیشتری را به مردم و شهروندان داد.

جاودان ادامه داد: شهرداری  در حالی تحویل گرفته شد که بودجه ۵۰ میلیارد تومان  سال گذشته  کمتر از ۲۵ درصد تحقق یافته بود و ۷۵ درصد بودجه را نیز در نیمه دوم سال محقق شد و بودجه امسال هم ۶۸ میلیارد تومان می باشد که هم‌اکنون میزان پرداخت حقوق ها ۵۷ درصد افزایش یافته است  و تقریبا  ۲۵ میلیارد تومان هم سهم پروژه های عمرانی خواهد شد و همه این ها در شرایطی است که این بودجه باید محقق شود.

وی با بیان اینکه درآمد  ۳٫۵ میلیارد شهرداری هم به خود شهر رودان هم نمی رسید گفت: این کفاف حقوق دو ماه کارکنان را نمی دهد و ابتدا باید هزینه های جاری را با مشارکت خود مردم تامین کنیم.

‌شهردار رودان در پاسخ به وضعیت خیابان منتهی به میدان اصلی شهر گفت: متاسفانه این خیابان با عدم همکاری اداره برق ، آب و مخابرات مواجه شده و هزینه سنگین جابه جایی  تاسیسات را داریم ، نبود اعتبارات همزمان موجب ناهماهنگی و وجود پروژه های نیمه تمام شده است.

‌وی از تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی  برای احداث پل خشورگی در شهر رودان خبر داد و گفت: احداث این پل که از مطالبات دیرینه مردم رودان است و اعتبار آن از محل اعتبارات سیل استان تامین و هم اکنون در مرحله تعیین پیمانکار می باشد و بزودی این پروژه کلید خواهد خورد.

 وی در پاسخ به میزان عملکرد عمرانی در حوزه آسفالت معابر شهری نیز گفت: نزدیک ۱۲۰ هزارمتر مربع تاکنون آسفالت شده است که شامل پروژه های نیمه تمام  قبلی است و اینکار با روکش  ۱۶ هزار متر مربع محله گلستان ، ۲۴۰۰ متر مربع خیابان مدرسه فدک ، کوچه های نیمه تمام محله جهان آرا ، خیابان مجاور مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام،آسفالت محله فرمانداری انجام شده و برنامه ما این است که اگر جایی شروع می شود تمام شود و توزیع عادلانه خدمت را داشته باشیم.

وی افزود:  ۳۰ هزار متر مربع در ۶ ماه گذشته آسفالت شده که ۷ و نیم میلیارد تومان اعتبار را در بر داشته است و تا پایان خرداد ماه ۷۰ هزار متر مربع را هم آسفالت خواهیم کرد.

حجت جاودان در ادامه از  احداث سه زمین والیبال محله ایی و ۲ چمن مصنوعی محله ایی و ست های ورزشی بازی در محلات مختلف خبر داد.

وی از رفع آبگرفتگی در محلات پشته معزآباد خبرداد و گفت: در محله سنگی هم تمام قوا شهرداری  برای خدمات رسانی به مردم در صحنه سیل حاضر شد و طی دو مرحله لایروبی مسیل ها انجام شد.

وی از پرداخت  ۸۰۰ میلیون تومان معوقه بیمه نیروهای قبلی از سال ۹۷ تاکنون نیز خبر داد.

جاودان در پاسخ به عدم صدور پروانه ساختمانی برای اراضی قولنامه‌ای و بدون سند هم بیان داشت: رای دیوان عدالت اداری در خصوص عدم صدور پروانه برای واحد های قولنامه‌ای یک مشکل حاد در شهرداری رودان است و متاسفانه طی ۳ ماه گذشته عمل واحد درآمد شهرداری متوقف شد.

شهردار رودان دلیل عدم بازسازی خیابان  پشته معزآباد را  پرداخت نشدن هزینه از سوی آب و فاضلاب به  شهرداری برای آسفالت آن عنوان کرد.

وی در خصوص وضعیت ماشین آلات شهرداری رودان هم گفت: بطور کلی نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان  برای تعمیرات ماشین آلات فرسوده شهرداری هزینه شده است.

جاودان در خصوص ترمیم حفاری‌های با بتن سیمان در سطح شهر هم پاسخ داد: در ترمیم نوار حفاری با بتن هیچ اختلاف ارتفاع وجود ندارد و چون خودمان کارگاه سنگ شکن داشتیم و با امکانات وضع موجود در حالی که آسفالت نداشتیم برای پر کردن چاله‌ها و فرو رفتگی‌ها با دست خالی این کار انجام شد و از وضعیت قبلی خارج شد.

شهردار رودان در خصوص عدم ساماندهی بازارچه دستفروشان هم گفت: در رودان در این خصوص به شدت با مخالف روبرو هستیم ،بازارچه رودان با همه امکانات بلا استفاده است و نیازمند فرهنگ سازی در این خصوص هستیم تا بتوانیم بزودی اینکار محقق شود.

منبع خبر