شهردار زنجان: مشارکت در سرمایه‌گذاری در شهر زنجان ضعیف است

تور رسانه‌ای شهرداری زنجان، امروز با حضور اصحاب رسانه جهت بازدید و آشنایی با فعالیت‌ها و روند کار و پیشرفت پروژه‌های شهری برگزار شد و از کارخانه تولید آسفالت، پادگان، پروژه سبزه میدان و کف‌سازی بازار زنجان بازدید‌ به عمل آمد. در  پایان این بازدید علیرضا فیروزفر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: […]

تور رسانه‌ای شهرداری زنجان، امروز با حضور اصحاب رسانه جهت بازدید و آشنایی با فعالیت‌ها و روند کار و پیشرفت پروژه‌های شهری برگزار شد و از کارخانه تولید آسفالت، پادگان، پروژه سبزه میدان و کف‌سازی بازار زنجان بازدید‌ به عمل آمد.

در  پایان این بازدید علیرضا فیروزفر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در شهر زنجان نسبت به گذشته فضای سبز زیادی ایجاد شده است و با این‌کمبود آب باید تدبیری برای آن کرد.

 وی با بیان اینکه مدیریت کف‌سازی بازار بسیار سخت بود بیان کرد: نزدیک به ۴۰ سال بود که کف بازار دست نخورده باقی مانده بود و اوضاع آن بسیار بد بود، علی‌رغم  تخصیص اعتبار در بازار، مدیریت پروژه بسیار سخت بود اما شهرداری توانست با فازبندی و در مدت کوتاه کف سازی بازار را با همکاری مغازه داران شروع و تا اتمام آن مدیریت کند.

فیروزفر به پروژه سبزه میدان اشاره کرد و گفت: فاز جنوبی در سال جاری افتتاح خواهد شد و در حال حاضر قرارداد برخی فازهای پروژه‌ به صورت بلاتکلیف مانده و سد راه پروژه هستند که باید برطرف شوند.

وی عنوان کرد: در سال‌جاری باید دو برابر سال گذشته بودجه محقق داشته باشیم تا پروژه‌ها و برنامه‌های موجود را به اتمام برسانیم  و خوشبختانه ۱۰۰ درصد تحقق درآمدی را در چهار ماهه نخست سال داشتیم.

شهردار زنجان در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پروژه سبزه میدان به بهره‌برداری برسد و ممکن است این عدد نیز افزایش پیدا کند.

وی به قرارگاه‌های تشکیل شده در شهرداری اشاره کرد و گفت: هر روز جلساتی با قرارگاه‌های عمرانی، خدمات شهری برگزار می‌شود و پیگیری مشکلات در سطح شهر هستیم و از امروز قرارگاهی برای محرومیت‌زدایی در برخی مناطق که نخستین جلسه آن مربوط به مشکلات کوی وحدت بود تشکیل شد.

فیروزفر به منطقه بی‌سیم اشاره کرد و گفت: در آن منطقه محله‌هایی هستند که چهل سال پای هیچ شهرداری به آن مناطق باز نشده ولی خوشبختانه در حال حاضر کارهای عمرانی در آن منطقه در حال انجام است.

وی به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در دهه امامت و ولایت در سطح شهر زنجان توسط سازمان فرهنگی شهرداری  اشاره کرد و گفت: در ۱۷ نقطه شهر برنامه‌های ویژه عید غدیر برگزار شد که رضایت مردم را به همراه داشت.

برون‌سپاری فعالیت‌ها

شهردار زنجان به برون‌سپاری خدمات اشاره و ابراز داشت: موفقیت مدیریت شهری در برون‌سپاری خواهد بود و تمام خدمات شهری برون‌سپاری خواهد شد و شهرداری‌ وظیفه مدیریت را بر عهده خواهد داشت که در مرحله اول سه پارک شهرداری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مشارکت در سرمایه‌گذاری در شهر زنجان ضعیف است با توجه به اینکه ما مجوز و زمین ساخت پارک آبی را داریم به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای آن هستیم و تیمی از سوی شهرداری در حال مذاکره با سرمایه‌گذار پارک‌های آبی است.

فیروز‌فر به پارک هاشمی‌نژاد اشاره کرد و گفت: امضا آن از طرف شهرداری با مبلغ ۱۳۴ میلیارد تومان انجام شده و منتظر امضا از طرف قراگاه سازندگی خاتم هستیم و با توانی که این‌ قرارگاه دارد، پروژه‌های دیگری نیز به آن‌ها واگذار خواهد شد.

در ادامه ناصر صفا، مدیر پروژه سبزه میدان و شهردار منطقه سه شهرداری در رابطه با پیشرفت پروژه سبزه میدان زنجان گفت: پروژه سبزه میدان زنجان نسبت به قرداد اصلی خود پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی دارد اما نسبت به قردادهای دیگر درصد پیشرفت در حد ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

وی از افتتاح ضلع جنوبی پروژه سبزمیدان در اوایل پاییز سال جاری خبر داد و افزود: در صورت نبود مشکلات امکان دارد تا پایان شهریورماه افتتاح شود.

صفا با اشاره به ضلع جنوبی این پروژه گفت: در این ضلع شیب‌رو جنوبی، پله مشاهیر، راه‌باغ شرقی، راه‌باغ غربی و واحد‌های تجاری تاسیسات خدماتی لحاظ شده است.

وی علت تغییرات کندی پروژه سبزه میدان زنجان را موضوع معارضات تأسیساتی، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات عنوان کرد و افزود: تغییر لوله‌های فولادی به ۵ لایه، ایجاد ذوب برف از کف، افزایش عرض خیابان گنج دانش، افزایش عرض و یکی از تغییرات مهم ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۳۴ واحد احداث شده، از جمله عوامل کندی پروژه سبزمیدان است.

مدیر پروژه سبزه میدان، با بیان اینکه طبق آخرین تملکات انجام شده پروژه سبزمیدان زنجان، ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تمام شده است، بیان کرد: پروژه سبزه میدان زنجان یک محل تفرجگاه بوده و محلی برای مکث، مراسمات اجتماعی و مذهبی دیده شده و در پله مشاهیر، ۱۷ تندیس مشاهیر نصب خواهد شد که محل جالبی برای نشستن مردم و برگزاری جشن و مراسم خواهد بود.

صفا با بیان اینکه مشکل مالی زیاد در پروژه سبزمیدان زنجان نداشتیم ولی مشکل قراردادی در این پروژه داشتیم، افزود: پروژه سبزه میدان زنجان تقریباً از پارک آب و آتش الگو برداری شده است.

وی ابراز کرد: پروژه سبزه میدان زنجان به صورت خوشبینانه تا پایان امسال یا اوایل ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.

شهردار منطقه ۳ زنجان به کف سازی بازار بالا اشاره کرد و گفت: برای کف‌سازی بازار بالا در سال جاری در حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی افزود: میراث فرهنگی این تاکید را دارد که در بحث کف‌سازی بازار حداکثر از سه رنگ استفاده شود و رنگ‌بندی متنوع به کار نرود و تمام این موارد رعایت شده و مجوز لازم نیز اخذ شده است.

صفا با بیان اینکه در راسته کوچه باشگاه از سنگ در کف‌سازی استفاده خواهد شد، گفت: تمام مسائل مربوط به فاضلاب حل شده و کسبه همکاری بسیار خوبی با ما دارند.

وی افزود: در حال حاضر ما از برنامه سه ماهه زمان‌بدی جلوتر هستیم، با این حال قسمت عمده و نقطه بحرانی در کف‌سازی، بخش مربوط به میوه فروشان است که تمایل بسیار اندکی برای تعطیلی بازار دارند.

منبع خبر