شهردار زنجان: پروژه سبزه‌میدان تا ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار زنجان گفت: حداکثر تا ۱۵ ماه همه آینده پروژه سبزه‌میدان به بهره‌برداری کامل خواهد رسید. علیرضا فیروزفر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت حادثه آبادان اظهار داشت: رعایت ضوابط باید در اولویت امور شهرسازی در تمام شهرهای کشور باشد و شهرداری زنجان نیز در این راستا در چهار ماه اخیر جلسات […]

شهردار زنجان گفت: حداکثر تا ۱۵ ماه همه آینده پروژه سبزه‌میدان به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

علیرضا فیروزفر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت حادثه آبادان اظهار داشت: رعایت ضوابط باید در اولویت امور شهرسازی در تمام شهرهای کشور باشد و شهرداری زنجان نیز در این راستا در چهار ماه اخیر جلسات متعددی را با رویکرد توسعه پایدار شهری برگزار کرده است.

وی افزود: در سال جدید شهرداری زنجان برای ایجاد رونق در صنعت و ساخت و ساز و کاهش تخلفات ساختمانی تعاملات خوبی را با سازمان نظام مهندسی انجام داده است.

شهردار زنجان گفت: همچنین به دنبال ایجاد تعامل مناسب با ناظران سازمان مهندسی هستیم تا بتوانیم کاهش زمان اخذ تخلفات ساختمانی را به کمترین حد برسانیم تا قبل از وقوع تخلفات شهرداری در جریان آن‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه عمده هدف شهرداری ایجاد گشایش در امور ساخت و ساز است بیان کرد: روی طرح‌های محوری و طرح‌های منطقه‌ای کار انجام می‌شود و در یک ماه اخیر پنج طرح محوری منطقه‌ای در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده که این روند ادامه خواهد داشت.

فیروزفر عنوان کرد: اهتمام شهرداری در گره‌گشایی از محورها و مناطق مختلف شهری با دادن مجوزها قبل از وقوع تخلفات است.

وی به تشویق اخذ پروانه‌های ساختمانی در مناطق فرسوده اشاره کرد و گفت: اخذ پروانه‌های ساختمانی در مناطق فرسوده شهر و در سکونت‌‌گاههای ناکارآمد دارای تخفیفات ۱۰۰ درصدی است.

شهردار زنجان به بودجه شهرداری اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۵۷ درصد افزایش داشته و از ۸۴۰ میلیارد تومان سال گذشته به یک هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تنها با گذشت دو ماه از شروع سال با توجه به حجم کار ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه اضافه شده که ۵۳ درصد از بودجه به مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و ۴۷ درصد بودجه صرف هزینه‌های جاری و پشتیبانی خواهد شد.

فیروزفر به پروژه عظیم سبزه میدان اشاره کرد و گفت: دو کار عمده در این پروژه صورت گرفته ابتدا تعیین تکلیف کف سازی پروژه و دیگری قرارداد تکمیلی سبزه میدان بود و تا به امروز این پروژه مبلغ ۱۲۱ میلیارد تومان ثبت صورت وضعیت داشته و امیدوار هستم با ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه سبزه میدان به اتمام برسد.

شهردار زنجان تصریح کرد: با فازبندی انجام شده تا پایان خرداد ماه قسمت شرقی سبزه میدان آزادسازی خواهد شد و تا پایان فصل پائیز فاز جنوبی سبزه‌میدان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و امیدوار هستیم حداکثر  تا ۱۵ ماه آینده همه پروژه سبزه‌میدان به بهره‌برداری کامل برسد.

وی گریزی به بازگشایی معبر پادگان ارتش اشاره زد و مطرح کرد: تا پایان خرداد ماه عملیات اصلی به پایان خواهد رسید و در حال حاضر زیرسازی معبر تکمیل شده و آسفالت ریزی توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد و عملیات عمرانی سردرب جدید نیز توسط شهرداری در حال اجرا است.

فیروزفر با اشاره به پارکینگ طبقاتی سعدی عنوان کرد: این پارکینگ در دو طبقه ساخته شده و تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید و بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه شده و ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل آن هزینه لازم است.

وی همچنین کف‌سازی بازار را کار بسیار ارزشمندی توصیف کرد و گفت: نقشه‌برداری این منطقه انجام شده و در حال ابلاغ قرارداد به پیمانکار هستیم و مبلغ اولیه کار ۳ میلیارد  تومان پیش‌بینی شده است.

شهردار زنجان نهضت آسفالت‌ریزی را مطالبه نخست شهروندان زنجانی دانست و تاکید کرد: برای نخستین بار تمام معابر شهر اسکن لیزری شده و مشکلات معابر احصا شده و طبق اولویت‌بندی آسفالت‌ریزی در حال انجام است و نزدیک به ۷ هزار تن آسفالت‌ریزی شده و در حال خرید یک‌هزار تن قیر هستیم که تا پایان فصل کاری کل معابر پوشش داده شود.

وی با اشاره به پلاک کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان سطح شهر افزود: این کار نیاز چندین ساله شهر بود که باید انجام می‌گرفت و در سال جاری در دستور کار شهرداری است.

منبع خبر