شهردار: سرشماری جدید جمعیت در پردیس به عنوان پایلوت استان تهران آغاز شد

شهردار پردیس اعلام کرد: با پیگیری انجام شده شهر پردیس به عنوان پایلوت در استان تهران از ۶ ماه گذشته سرشماری جمعیتی آغاز شده‌است. رضا کارخانه گفت: در آخرین سرشماری جمعیتی در سال ۹۵جمعیت شهر پردیس ۷۵ هزار نفر اعلام شده بود و هر امتیاز حقوقی که برای شهرداری در نظر گرفته می شد بر […]

شهردار پردیس اعلام کرد: با پیگیری انجام شده شهر پردیس به عنوان پایلوت در استان تهران از ۶ ماه گذشته سرشماری جمعیتی آغاز شده‌است.

رضا کارخانه گفت: در آخرین سرشماری جمعیتی در سال ۹۵جمعیت شهر پردیس ۷۵ هزار نفر اعلام شده بود و هر امتیاز حقوقی که برای شهرداری در نظر گرفته می شد بر اساس آمار جمعیت آن سال بود.
وی اظهار داشت: با کمک استاندار وقت سرشماری جدید جمعیتی در سال جاری آغاز شده و در این روش آمار جمعیت به صورت مکانیزه از اداراه ثبت شهرستان دریافت می شود و دیگر کارشناسان به در منازل مراجعه نمی کنند.
شهردار پردیس خاطرنشان کرد: تاخرداد سال آینده جمعیت جدید شهر پردیس توسط شهرداری اعلام خواهد شد و آمادگی هزینه مورد نیاز را دارد.
شهرداری پردیس ارتقا درجه سازمانی داد
کارخانه با بیان اینکه ارتقای درجه سازمانی هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: درجه سازمانی شهرداری پردیس هفت بود و با پیگیری انجام شده موفق شدیم که در کمتر از سه ماه ۲ درجه ارتقا را برای شهرداری پردیس رقم بزنیم.
شهردار پردیس از منطقه بندی شهر پردیس خبر داد و اظهار داشت: شهر پردیس را به سه منطقه شهری با شهرداریهای منطقه ای تقسیم شده و دیگر نیاز نیست که شهروندان هر منطقه به دفتر شهرداری مرکزی در میدان امام مراجعه کنند ، تمامی امور در شهرداری مناطق شهری انجام می شود.
کارخانه افزود: منطقه یک شهر پردیس شامل فازهای ۱،۲،۳،۴منطقه ۲ فازهای ۹،۵ و ۱۱ هستند و منطقه ۳شهر پردیس فازهای ۶،۷و ۸ تعیین شده است.
شهردار پردیس گفت: بودجه شهرداری در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال به ۴۰۰میلیاردتومان رسیده که تا پایان مهر ماه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و بودجه باقی مانده قطعا تا پایان سال جذب می شود.
تا ۱۰ روز آینده ۱۰ پروژه شاخص افتتاح و به بهر ه برداری می رسد
کارخانه با اشار ه به ۱۰ پروژه عمرانی شاخص این شهر تاکید کرد: در امور عمرانی شهری در حدود ۳۰ پروژه در دست اجرا داریم و ۱۰ پروژه شاخص تا ۱۰ روز آینده با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: اولین پروژه شهرداری بازارچه سنتی و پارک پردیسان با مساحت تقریبی ۲۰هزار متر مربع هست در کنار پارک و فضای سبز در حدود یک هزار و ۷۰۰ متر محوطه تجاری است و امکانات رفاهی ایجاد شده است
شهردار پردیس گفت: بازارچه سنتی با هدف افزایش سرانه اشتغال و رفع مشکلات بانوان سرپست خانواده با ۲۱میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.
کارخانه ادامه داد: ایجاد میدانگاه فرهنگ در خیابان خلیج فارس شمالی با هدف رفع مشکلات ترافیکی مصوب شورا ی ترافیک عملیاتی شده و تا ۱۰ روز آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی افزود: پارکینگ خودروهای سنگین به مساحت یک هزار متر مربع به همراه ۳۰۰ متر مربع بنا برای استراحت رانندگان با اعتبار ۶ و نیم میلیارد تومان صد در صد آماده افتتاح است.
تاسیس نخستین مرکز تعویض پلاک در شهرهای شمال شرق استان تهران
شهردار پریس گفت: برای اولین بار مرکز تعویض پلاک در شهرهای شمال شرق استان تهران در شهر پردیس تاسیس می شود، این مرکز آماده افتتاح  و با اعتباری معادل ۴و نیم میلیارد تومان ساخته شده است.
کارخانه ادامه داد: روکش آسفالت خیابان ۲۰ متری لاله در ناحیه صنعتی خرمدشت را به طول یک کیلومتر اجرا شده ، در طی ماه های گذشته روشنایی معابر با هفت میلیارد تومان اعتبار تامین شده و برای فضای سبز شهرداری مخزن بتنی ذخیره آب به حجم ۶۰۰میلیون متر مکعب، و ۲ مخزن دیگر هر کدام با حجم ۲۰۰ متر مکعب با اعتبار ۳ و نیم میلیارد تومان ساخته شده است.
وی افزود: نصب ۲ دستگاه دوربین ثبت تخلفات مصوب شده در شورای ترافیک در دست اقدام و اجرا است.
شهردار پردیس با اشاره به پروژه های افتتاحی در دهه مبارک فجر ، اظهار داشت: تالار شهر پروژه ای که از ۱۲ سال پیش بر روی زمین مانده بود ، یکی از بهترین طرح ها یی است که در دهه فجر افتتاح می شود و اگر قرا ر بود امروز این پروژه ساخته شود به بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.
کارخانه با بیان اینکه از محل مصوبات رئیس جمهور ۲۰ دستگاه اتوبوس به پردیس تخصیص داده شده بود ، توضیح داد: شهرداری آمادگی دریافت ۲۰دستگاه اتوبوس را دارد اما با توجه به شرایط آب و هوایی پردیس تنها یک دستگاه دریافت شد تاپس از اطمینان از وضعیت اتوبوس ها ۱۹ دستگاه باقی مانده دریافت وبرای خدمات رسانی در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی گفت: دستگاه های خدمات رسان اگر قصد توسعه و یا ترمیم شبکه را دارند، لیست پروژه های خود را تا پایان آذر ماه به ما اعلام کنند ودستگاه هایی که از واحدهای شهرداری استفاده می کنند و یا شهرداری برای آنها مکانی را رهن کرده به واحد املاک شهرداری مراجعه کنند تا تعیین تکلیف شوند.
تکلیف آرامستان پردیس روشن شد
شهردار پردیس ضمن تشکر از همراهی رئیس اداره اوقاف شهرستان، یادآور شد: بر اساس آخرین صورت جلسه بین اوقاف، شهرداری و استانداری زمینی به مساحت ۵۰ هکتار به آرامستان تخصیص داده شد و ۷۰درصد کار انجام شده تنها امور اداری و استعلام از جهاد کشاورزی باقی مانده تا امور اجرایی آرامستان آغاز شود.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع خبر