شهردار: سه طرح بزرگ عمران شهری در مراغه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

شهردار مراغه گفت: در دهه فجر امسال ۲ طرح بزرگ عمران شهری در شهر مراغه، افتتاح و یک طرح بزرگ دیگر نیز کلنگ زنی می شود. محمد مقتومی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا، ۲ طرح احداث بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی و بلوار ۳۵ متری الغدیر […]

شهردار مراغه گفت: در دهه فجر امسال ۲ طرح بزرگ عمران شهری در شهر مراغه، افتتاح و یک طرح بزرگ دیگر نیز کلنگ زنی می شود.

محمد مقتومی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا، ۲ طرح احداث بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی و بلوار ۳۵ متری الغدیر به رسالت با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده به بهره برداری رسیده و کلنگ احداث پل دخیل مراغه ای نیز با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده به زمین زده می شود.

وی ادامه داد: طرح احداث بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی به طول یک هزار و ۶۰۰ متر از بهمن ماه سال ۹۸ آغاز شده و برای اجرای آن ۴۵ میلیارد تومان اعتبار توسط شهرداری مراغه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح، ۹۱ قطعه ملک واقع شده در مسیر آن با حدود ۱۳ میلیارد تومان تملک و مسیر گشایی برای آن انجام شده است.

وی گفت: همچنین برای اجرای این طرح بزرگ عمرانی به مساحت کلی ۶۳ هزار و ۹۰۰ متر مربع، ۱۸۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی و ۳۷ هزار متر مربع آسفالت ریزی باند اصلی آن انجام شده است.

وی افزود: در این طرح همچنین سه هزار و ۲۰۰ متر جدول گذاری و نیز ۵۴ پایه چراغ ۹ متری برای روشنایی آن نصب شده است.

شهردار مراغه با اشاره به اجرای طرح احداث بلوار ۳۵ متری حدفاصل میدان رسالت تا الغدیر گفت: این طرح نیز به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر با هزینه ای حدود ۳۵ میلیارد تومان توسط مجموعه مدیریت شهری اجرا شده است.

مقتومی افزود: برای اجرای این طرح بزرگ، ۲۳ قطعه ملک واقع در مسیر آن با حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، تملک و مسیرگشایی برای اجرای آن انجام شده است.

وی ادامه داد: مساحت کلی این طرح ۷۷ هزار متر مربع بوده که برای اجرای آن ۱۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شده است.

وی گفت: همچنین برای اجرای این طرح، کانال های پل کوپیران به طول ۷۰ متر با باکس های پیش ساخته و کانال دره ضرابی به طول ۶۰ متر به صورت سنگی طاق قوسی ساخته و احداث شده است.

وی افزود: در این طرح، هشت هزار و ۸۰۰ متر جدول گذاری، ۵۵ هزار متر مربع آسفالت ریزی باند اصلی و نیز نصب ۶۰ پایه روشنایی ۹ متری انجام شده است.

وی اضافه کرد: بهره برداری از این ۲ بلوار جدید الاحداث زمینه ساز تسهیل در ترددهای درون شهری و کاهش ترافیک در ورودی شهر، پل جهاد و نیز شرق مراغه و نیز توسعه متوازن زیرساخت های شهری خواهد بود.

شهردار مراغه با اشاره به کلنگ زنی پل دخیل مراغه ای نیز گفت: این پل واقع شده در نزدیکی میدان عبدالقادر مراغی احداث شده و زمینه ساز تسهیل در تردد در مسیر بلوار طبیعت، مناطق گردشگری این شهرستان و دسترسی مناسب به مرکز درمانی امیرالمومنین (ع) خواهد شد.

مقتومی با بیان اینکه برآورد اولیه برای اجرای این طرح حدود ۱۰ میلیارد تومان است افزود: این پل به طول ۵۵ متر و عرض ۳۵ متر با پنج دهانه و به صورت عرشه تیردال بتنی ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای ساخت این پل ۱۸۰ تن میلگرد، یک هزار متر مکعب بتن و ۱۳۰۰ متر مکعب عملیات بنائی سنگ لاشه انجام خواهد شد.

منبع خبر