شهردار: شهرداری الکترونیک در سنندج محقق می شود

شهردار سنندج با تاکید بر تلاش برای بروز رسانی ارائه خدمات شهری در حوزه های مختلف گفت: در این دوره از مدیریت شهرداری و با همراهی شورا، شهرداری الکترونیک در سنندج محقق می شود. به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی روز دوشنبه در دیدار دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان، […]

شهردار سنندج با تاکید بر تلاش برای بروز رسانی ارائه خدمات شهری در حوزه های مختلف گفت: در این دوره از مدیریت شهرداری و با همراهی شورا، شهرداری الکترونیک در سنندج محقق می شود.

به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی روز دوشنبه در دیدار دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان،  اظهار داشت: مردم در سال ۱۳۰۱ به چه صورت خدمات خود را از شهرداری در حوزه های مختلف گرفته اند تا به امروز به همین صورت بود، تغییر این رویه با توجه به امکانات و بسترهایی که در عصر امروز وجود دارد نیازی ضروری بود که در این دوره از مدیریت شهرداری با همراهی شوراهای شهر محقق می شود.

وی افزود: مردم با تحقق شهرداری الکترونیک می توانند بدون حضور فیزیکی در مجموعه، خدمات مختلف در زمینه صدور پروانه، ساخت و پرداخت عوارض را انجام دهند.

شهردار سنندج با اشاره به اعتماد به جوانان در راستای عملیاتی کردن سیاست های گام دوم انقلاب، گفت: رفع معضلات اجتماعی که امروز به چالشی برای اکثر جوامع تبدیل شده از دیگر نکات اساسی بود که مورد توجه قرار گرفته و برنامه های مختلفی تدوین شده است.

بروزرسانی پرداخت حقوق پرسنل شهرداری سنندج

شهردار سنندج با اشاره به اینکه از بهمن سال گذشته حقوق پرسنل به روز شده و مطالبات گذشته و حق بیمه نیز پرداخت شده است گفت: مسائل رفاهی، پزشکی و فرهنگی پرسنل شهرداری سنندج با تشکیل کمیته ای در همین راستا به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نیروهای خدمات شهری بیش از تمام پرسنل مورد توجه هستند و اقدامات لازم برای افزایش اعتماد در بین آنها به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم انجام شده است.

رشیدی افزود: رفع معضلات شهری مانند جمع آوری معتادین متجاهر، سگ های بلاصاحب، پسماند و نخاله و…از برنامه های اصلی شهرداری است که به صورت جدی تا پایان سالجاری دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اقدامات عمرانی اولویت شهرداری نواحی، حاشیه شهر بوده و در این راستا برنامه ریزی‌های مختلفی انجام شده است، گفت: نهضت آسفالت در شهر سنندج اتفاق افتاده و تا این لحظه بیش از ۱۳۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شده است.

توجه جدی شورا و شهرداری سنندج به موضوعات اجتماعی

رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز با اشاره به توجه جدی شورا و شهرداری سنندج به موضوعات اجتماعی در این دوره گفت: با وجود اهمیت و ضرورتی که مباحث اجتماعی دارد، در گذشته به این حوزه آن گونه که باید پرداخته نشده بود و داشتیم ضربه می دیدیم.

فرزاد زارعی افزود: جمع آوری و ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در سطح سنندج ارزش چندین کار عمرانی بزرگ را برای شهرداری سنندج داشت که با موفقیت اجرا شد.

وی با بیان اینکه همدلی و همراهی لازمه موفقیت در هر برنامه و کاری است، اظهار داشت: ۹۹ درصد از مصوبات شورای شهر با موافقت ۹ نفر اعضا به تصویب رسیده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه بیشتر مسائل و تاکید شورا روی معضلات اساسی شهر و ارتقای رضایتمندی مردم باشد، گفت: ساماندهی وانت بارهای میوه فروش حرکت ارزشمندی بود که در کنار رفع مشکل ترافیک و برخی مشکلات دیگر رضایتمندی جدی مردم را به دنبال داشت.

محمود الله مرادی با بیان اینکه وانت بارهای میوه فروشی در سطح شهر باید شناسنامه دار شوند، افزود: شناسنامه دار کردن وانت بارها نقش مهمی در تکمیل پرونده ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی خواهد داشت.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

منبع خبر