شهردار قیدار: با عوامل بی‌نظمی و سد معبر در شهر مقابله می‌کنیم

شهردار قیدار گفت: با هرگونه بی‌نظمی و عوامل سد معبر، مخل بهداشت عمومی و آلودگی‌های زیست محیطی، صوتی، بصری و بهداشتی در شهر مقابله می‌شود. سید مصطفی موسوی شهردار قیدار ضمن ابلاغ وظایف هریک از اعضا و اعلام برنامه های ستاد انضباط شهری، اولویت اصلی را ساماندهی دستفروشان، بساط گستران و وانت بارهای فروش میوه […]

شهردار قیدار گفت: با هرگونه بی‌نظمی و عوامل سد معبر، مخل بهداشت عمومی و آلودگی‌های زیست محیطی، صوتی، بصری و بهداشتی در شهر مقابله می‌شود.
سید مصطفی موسوی شهردار قیدار ضمن ابلاغ وظایف هریک از اعضا و اعلام برنامه های ستاد انضباط شهری، اولویت اصلی را ساماندهی دستفروشان، بساط گستران و وانت بارهای فروش میوه و بعد از آن، جمع آوری تابلوها، شیروانی ها و سازه های غیرمجاز و نامتعارف از سطح شهر برشمرد.

موسوی با اشاره به ظرفیت های قانونی برای اقدام شهرداری در جمع آوری عوامل مزاحم شهری که باعث ایجاد آلودگی های بصری شده است، اظهار داشت: متاسفانه برخی کسبه با وجود آگاهی از قوانین و اخطارهای صادره، اقدام به ایجاد سد معبر در قالب چینش اجناس خود در پیاده روها کرده اند که این امر، علاوه بر ایجاد مشکل در تردد عابرین پیاده، باعث ایجاد آلودگی بصری و تضییع حقوق شهروندان شده است؛ ضمن اینکه برخی کسبه نیز با ایجاد سایبان بصورت داربست و شیروانی که فاقد هرگونه وجاهت قانونی است، موجب بوجود آمدن چهره ای نازیبا در سطح شهر شده اند که در برنامه های ستاد انضباط شهری، جمع آوری این سازه ها نیز در دست اقدام خواهد بود.
شهردار قیدار وجود تابلوهای ثابت و سیار غیرمجاز و پرتعداد را در سطح شهر یکی دیگر از عوامل مزاحمت شهری دانست و بیان داشت: برای جمع آوری آنها اطلاع رسانی عمومی صورت گرفته است. لذا از کسبه و مغازه داران درخواست داریم شخصاً نسبت به برچیدن تابلوهایی که خارج از چارچوب قانونی و بعضاً با ابعاد و اشکال نامتعارف در پیاده روها و سردرب مغازه ها نصب شده اند، اقدام نمایند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ساماندهی دستفروشان و وانت بارهای فروش میوه، همکاری شهروندان را در این زمینه لازم دانست و گفت: یکی از دغدغه های شهرداری قیدار، حفظ درآمد دستفروشان و وانت بارها و کمک به استمرار معیشت این افراد ضمن حذف عوامل مزاحم شهری در تردد عابرین پیاده است.
به گفته موسوی طرح ساماندهی دستفروشان و وانت بارها، نه تنها آسیبی به درآمد این اقشار نخواهد زد، بلکه با تجمیع در نقاط مشخص شده، شهروندان با صرف وقت و هزینه کمتر می توانند خریدهای خود را انجام دهند و این امر به نفع دستفروشان و وانت بارها خواهد بود.
وی افزود: برای این منظور عملیات ایجاد پارکینگ در نقاط مختلف شهر آغاز شده و محل های مورد نظر برای پارکینگ و استقرار وانت بارها و دستفروشها آماده سازی شده است و در روزهای آتی نسبت به هدایت وانت بارها و دستفروشان به محل های مشخص شده اقدام خواهد شد.

منبع خبر