شهردار مراغه: شهروندان با مشارکت در هزینه آسفالت معابر در اولویت قرار می‌گیرند

شهردار مراغه با اشاره به آغاز نهضت آسفالت ریزی در این شهر گفت: شهروندان در صورت تمایل با مشارکت ۵۰ درصدی از اولویت اجرای آسفالت کوچه ها و معابر فرعی در سال جاری برخوردار می‌شوند. محمد مقتومی افزود: مشارکت فعال شهروندان در اجرای طرح ها زمینه ساز تسریع و تسهیل در روند اجرای آنها به […]

شهردار مراغه با اشاره به آغاز نهضت آسفالت ریزی در این شهر گفت: شهروندان در صورت تمایل با مشارکت ۵۰ درصدی از اولویت اجرای آسفالت کوچه ها و معابر فرعی در سال جاری برخوردار می‌شوند.

محمد مقتومی افزود: مشارکت فعال شهروندان در اجرای طرح ها زمینه ساز تسریع و تسهیل در روند اجرای آنها به ویژه در آسفالت ریزی معابر فرعی و عمومی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: همراهی و همدلی آحاد شهروندان در وضعیت فعلی راهگشای مشکلات شهری و موجب توسعه و بهبود زیرساخت هاست و شهرداری همواره خود را در کنار مردم و برای خدمت به آنان می داند.

شهردار مراغه گفت: با توجه به قیمت بسیار بالای قیر که بیش از ۱۳ میلیون تومان در هر تن شده، شهرداری با چالش هایی در تامین آن برای آسفالت معابر عمومی روبرو است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۲ میلیون متر مربع از مجموع ۹ میلیون متر مربع از معابر شهری نیاز به روکش آسفالت دارد که برای اجرای آن نیاز به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار است.
وی اضافه کرد: با این وجود، همت شهرداری و شورای اسلامی شهر، تامین قیر و آسفالت ریزی و بهبود وضعیت معابر شهری در سال جاری است.
مقتومی با بیان اینکه برنامه ریزی مدیریت شهری آسفالت ریزی ۳۵۰ هزار متر مربع از معابر عمومی در سال جاری است، گفت: در روزهای اخیر نیز با مساعد شدن وضعیت جوی، لکه گیری و نهضت آسفالت ریزی  معابر سطح شهر آغاز شده است.
وی افزود:  بیش از ۳۶۰۰ متر مربع آسفالت ریزی در خیابان شهید پرکار شهرک سهند انجام شده و آسفالت ریزی ۱۷ هزار متر مربع ۱۷ هزار متر مربع از خیابان پروین اعتصامی حد فاصل ایستگاه آتش نشانی تا سه راهی خیابان خلیل الله در حال اجراست.

شهردار: شهروندان با مشارکت در هزینه آسفالت معابر در اولویت قرار می‌گیرند
وی ادامه داد: همچنین به منظور صرفه جویی در مصرف قیر و نیز استفاده از مصالح مستحکم و زیرسازی مناسب، برای اولین بار در سطح آذربایجان شرقی ۸۷۰ متر مربع در خیابان فلسطین شمالی، بتن غلطکی و کف پوش بتنی به عنوان جایگزین آسفالت استفاده شده است.
شهردار مراغه اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های معاونت عمرانی شهرداری، ضلع جنوبی بلوار ۵۵ متری پروفسور قنادی نیز زیرسازی شده و درآن از بتن غلطکی و کف پوش بتنی به عنوان جایگزین آسفالت استفاده خواهد شد.

منبع خبر