شهردار مراغه: لایحه بودجه ۲۱۰ میلیارد تومانی به شورا تقدیم شد

شهردار مراغه گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری با ۲۱۰ میلیارد تومان برآورد و حدود ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، برای بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر تقدیم شد. محمد مقتومی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هزینه های جاری شهرداری مراغه در بودجه سال آینده ۱۵۰ […]

شهردار مراغه گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری با ۲۱۰ میلیارد تومان برآورد و حدود ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، برای بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

محمد مقتومی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هزینه های جاری شهرداری مراغه در بودجه سال آینده ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، افزود: سرانه مصوب شهروندان که از ۶۲۸ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به ۸۱۰ هزار تومان در سال جاری رسیده بود، در بودجه سال آینده به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد و همین افزایش سرانه مبنای تامین اعتبار برای طرح های عمرانی به شمار می‌رود.

وی سهم هزینه های عمرانی از بودجه سال ۱۴۰۱ مراغه را ۱۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: احداث پل دخیل، ساماندهی رصدخانه و احداث کمربندی غربی تنها بخشی از طرح‌های عمرانی سال آینده شهرداری مراغه به شمار می‌روند.

به گزارش ایرنا افزایش بودجه مصوب شهرداری مراغه بر اساس سرانه از سال ۱۳۹۸ مورد توجه قرار گرفت تا جایی که این سرانه در سال ۱۳۹۴ تنها ۲۸۰ هزار تومان بود و در سال بعد از آن یعنی ۱۳۹۵ نیز ۳۴ هزار تومان افزایش داشت.

سرانه ۳۲۱ هزار تومانی بودجه شهرداری مراغه سال ۱۳۹۶ نو سال بعد از آن نیز ۲۷ هزار تومان افزایش یافت، اما در سال ۱۳۹۸ این سرانه با جهش روبرو شد و با ۱۶۰ هزار تومان افزایش به ۵۰۸ هزار تومان رسید.

همزمان با بودجه‌ریزی بر اساس سرانه در شهرداری مراغه، اصلاح تعرفه نیز آغاز شد و با وجود اینکه برخی‌ها در تامین منابع نگرانی‌هایی داشتند، منابع مورد نیاز برای جهش در سرانه شهروندان از همان سال تامین شد.

گفتنی است تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ شهرداری مراغه نیز روز گذشته به تصویب نهایی رسید که بر اساس آن تعرفه ماده ۱۰۰ نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

منبع خبر