شهردار مشهد: محافل قرآنی شهر را احیا می‌کنیم

عبدالله ارجایی روز دوشنبه در نشست مشترکی با جامعه قاریان مشهد گفت: شهرداری مشهد آماده است در همه سطوح شامل حفظ، مفاهیم و حتی کشف استعداد‌های قرآنی برای حضور در مسابقات ملی و بین المللی قرآن در راستای احیا محافل قرآنی اقدام کند. شهردار مشهد گفت: به اسطه نهضتی که از ۱۰۰ سال قبل در مشهد برای […]

عبدالله ارجایی روز دوشنبه در نشست مشترکی با جامعه قاریان مشهد گفت: شهرداری مشهد آماده است در همه سطوح شامل حفظ، مفاهیم و حتی کشف استعداد‌های قرآنی برای حضور در مسابقات ملی و بین المللی قرآن در راستای احیا محافل قرآنی اقدام کند.

شهردار مشهد گفت: به اسطه نهضتی که از ۱۰۰ سال قبل در مشهد برای قرآن راه افتاد، این شهر به شهری بی نظیر از نظر فعالیت‌های قرآنی تبدیل شد چنانچه هنوز هم محافل قرآنی بویژه مجالس خانگی قرآن در مشهد زبانزد و پیشرو در کشور است.

او گفت: به نظر می‌رسد در چند سال گذشته به واسطه برخی کم مهری‌ها مقداری از رونق محافل قرآنی در مشهد کاهش یافته است حال آنکه این کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری با وجود استعداد‌های بی نظیر جامعه قرآنی خود مانند معدنی از جواهر است.

ارجایی گفت: نهاد‌های فرهنگی و متولی قرآن هرطور که می‌توانند، یک برنامه برای احیا وضعیت قرآنی مشهد تدارک ببینید چراکه این احیاگری در مشهد با وجود هزار و ۲۰۰ مسجد دارای اولویت است، می‌توان با برنامه ریزی بیشتر از ظرفیت مساجد مشهد بهره بیشتری برد.

اهدا هزار جلد قرآن به خط بریل در مشهد

او گفت: در حال حاضر نابینایانی داریم که تنها با شنیدن آیات قرآن چندین جز را حفظ هستند لذا تهیه قرآن در قالب بریل در اجزا مختلف با اهمیت است.

شهردار مشهد گفت: آماده ایم با نهاد‌های مختلف فرهنگی و قرآنی اقدامات مرتبط با قرآن خط بریل را توسعه داده و حتی توزیع قرآن‌های یاد شده را برای دیگر نابینایان متقاضی افزایش دهیم.

همچنین در این مراسم از پنج پیشکسوت قرآنی مشهد که برخی بیش از نیم قرن سابقه فعالیت قرآنی دارد تجلیل شد و از پوستر احیای کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد کرامت مشهد نیز رونمایی شد.

منبع خبر