شهردار منطقه۲۲ تهران مطرح کرد؛ تبدیل شاخه‌های هرس‌شده درختان غرب پایتخت به چیپس چوب

شهردار منطقه ۲۲ گفت: شاخه های حاصل از هرس درختان این محدوده تهران به چیپس چوب تبدیل می شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ حمیدرضا حاجوی اظهارداشت: مجموعه سایت چیبر با استفاده از شاخه های هرس درختان در ضلع شرقی بوستان جنگلی چیتگر وجود دارد که در این فصل با ظرفیت بالا در […]

شهردار منطقه ۲۲ گفت: شاخه های حاصل از هرس درختان این محدوده تهران به چیپس چوب تبدیل می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ حمیدرضا حاجوی اظهارداشت: مجموعه سایت چیبر با استفاده از شاخه های هرس درختان در ضلع شرقی بوستان جنگلی چیتگر وجود دارد که در این فصل با ظرفیت بالا در حال فعالیت است.

وی افزود: طی برنامه ریزی صورت گرفته از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه تمامی شاخ های هرس شده درختان این محدوده برای تولید چیبس چوب به سایت چیپر انتقال داده می شود.

شهردار منطقه تصریح کرد: با بهره مندی از این ظرفیت نخست حجم زیادی شاخه درختان به عنوان پسماند به منطقه آراد کوه انتقال داده نمی شود و دوم اینکه هزینه حمل و نقل آن به خارج از شهر کاهش پیدا می کند و هم اینکه به یک محصول جدید تبدیل می شود.

او عنوان کرد: در این محدوده غربی تهران با بیش از ۹۰ بوستان محلی و فرامنطقه ای در مساحت دو هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز و وجودحاشیه سبز  ۵۴ کیلو متر محور بزرگراهی، حجم بالای هرس درختان انجام می شود و این فناوری کاهش پسماند و ایجاد اشتغالزایی را به دنبال دارد.

علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه نیز در این باره گفت: ظرفیت این مجموعه در روز بین ۳۵ تا ۴۵ تن است که از سوی بخش خصوصی در ضلع شرقی بوستان جنگلی چیتگر در فصل پاییز فعالیت دارند.

وی افزود: در این مجموعه در حال حاضر دو دستگاه فعالیت دارد و در صورت نیاز افزایش ظرفیت امکان پذیر است و سایر مناطق همجوار نیز می توانند از این مجموعه بهره مند شوند.

محمد شاهین خواه شهردار ناحیه شش این منطقه که بخشی قابل توجهی از هرس درختان محدوده کاریش را برای این امور انجام داده است از مزایای این طرح گفت: چیپس چوب که از شاخه های درختان برای استفاده از مالچ یا تراشه چوب خروجی از دستگاه چیپر به عنوان ماده اولیه در کارخانجات نئوپان و ام دی اف، استفاده از چیپس چوب تولید شده برای تولید ذغال، استفاده از شاخه های خرد شده به عنوان کود طبیعی و اضافه نمودن به خاک باغ می شود.

وی افزود: چیپس چوب به عنوان کفپوش در مسیرهای رفت و آمد دارای گل و لای، استفاده به عنوان کمپوست در مزارع تولید قارچ، استفاده به عنوان ماده اولیه در تولید ورمی کمپوست استفاده از براده های چوب جهت حفظ رطوبت خاک و حفظ زیبایی شهری، ایجاد بستر خشک در مرغداری ها، گاوداری ها و میدان های اسب دوانی و ایجاد پوشش خاک جهت جلوگیری از فرسایش استفاده می شود.

منبع خبر