شهردار منطقه ۱۴ تهران خبر داد : تسریع در ایمن‌سازی ۹ ساختمان پرخطر در منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ تهران از تسریع در ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن و شناسایی و ایمن‌شدن ۹ ساختمان پرخطر در منطقه خبر داد. محمدامین سالاری‌پور اظهار کرد: به منظور رفع خطرات ناشی از ابنیه ناایمن، ایمن‌سازی ساختمان‌های پرمخاطره منطقه در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: در این راستا و برای مقابله با مخاطرات ناشی از ریزش ساختمان‌های […]

شهردار منطقه ۱۴ تهران از تسریع در ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن و شناسایی و ایمن‌شدن ۹ ساختمان پرخطر در منطقه خبر داد.

محمدامین سالاری‌پور اظهار کرد: به منظور رفع خطرات ناشی از ابنیه ناایمن، ایمن‌سازی ساختمان‌های پرمخاطره منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا و برای مقابله با مخاطرات ناشی از ریزش ساختمان‌های مذکور، تأمین ایمنی و حفظ سلامت جان شهروندان، ضمن شناسایی ساختمان پرمخاطره و عملیاتی کردن برنامه‌ها طبق ضوابط با ساختمان‌های ناایمن نسبت به صدور اخطاریه‌ها برای ایمن‌سازی این اماکن، در منطقه اقدام شد.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۴ مورد ساختمان ناایمن شناسایی و اخطار قانونی برای این ساختمان‌ها صادر و به مالکین ابلاغ شده است، ادامه داد: ساختمان‌های عمومی و خدماتی مانند بیمارستان‌ها، مجتمع‌های مسکونی و تجاری قدیمی به دلیل حضور عده زیادی از مراجعین و کارکنان در این دسته‌بندی با توجه به مشکلات متعدد سازه‌ای و الزامات ایمن‌سازی با حساسیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت.

سالاری‌پور با بیان اینکه برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن، علاوه بر زمان بندی، تعیین اولویت و شاخص بندی، هم افزایی و پیگیری همه نهادهای متولی حائز اهمیت است، افزود: بر این اساس بیش از۳۶ جلسه کمیته ایمنی ساختمان‌ها با حضور مدیران شهری و سازمان آتش‌نشانی برگزار و طی آن اقدامات انجام شده برای رفع نواقص و تأمین ایمنی این ساختمان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت پیش گیری از اتفاقات ناگوار گفت: در ساختمان‌هایی که دارای ریسک بالایی هستند؛ پیشرفت کار مهم است و مواردی که مالک آن‌ها اشخاص حقوقی یا سازمان‌ها هستند؛ پیگیری قانونی انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۴ در پایان با اشاره به اهمیت و لزوم آموزش برای آمادگی مواجهه با بحران‌های احتمالی، از ارائه دوره‌های آموزشی به صاحبان املاک پرمخاطره، استمرار برگزاری جلسات کمیته ایمنی با مالکین و نیز بازدیدهای مستمرو اجرای دستورالعمل‌های ایمنی با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان توسط شهرداری منطقه خبر داد.

منبع خبر