شهردار منطقه ۹ تهران خبر داد: تسهیل در ساخت و ساز با مجوز یک طبقه تشویقی

شهردار منطقه۹ تهران با حضور در مسجد مسلم ابن عقیل محله مهرآباد، از ارائه مشوق های نوسازی در بافت فرسوده به منظور ایجاد رونق ساخت و ساز به خصوص در محلات کم برخوردار خبر داد. به گزاش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سید محمد رحیم مرتضوی با تاکید بر تداوم رویکرد جهادی و حضور در […]

شهردار منطقه۹ تهران با حضور در مسجد مسلم ابن عقیل محله مهرآباد، از ارائه مشوق های نوسازی در بافت فرسوده به منظور ایجاد رونق ساخت و ساز به خصوص در محلات کم برخوردار خبر داد.

به گزاش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سید محمد رحیم مرتضوی با تاکید بر تداوم رویکرد جهادی و حضور در مساجد گفت: یکشبه های مردمی نهضتی است که به دنبال همفکری و هم افزایی مدیریت شهری و شهروندان است.
او با تاکید بر ایجاد امید و انگیزه در بین شهروندان افزود: ایجاد مشوق ها برای تسریع در نوسازی بافت فرسوده که طرح آن از طریق کمیسیون ماده پنج برای ایجاد یک طبقه تشویقی در بافت فرسوده ارائه شده است تا شرایط نوسازی بافت فرسوده به خصوص در محلات کم برخوردار تسهیل و سبب رونق ساخت و ساز می شود.
شهردار منطقه ۹ توجه به آسیب های اجتماعی را از دیگر موارد قابل توجه دانست و عنوان کرد: مجموعه شهری در کنار وظایف ذاتی خود، کمک به معتادین متجاهر و کارتن خواب هایی که سرپناهی ندارند را در کنار دستگاه های اجرایی با ایجاد گرمخانه هایی در شهر تهران ارائه می کند که در این راستا در منطقه ۹ مددسرای امید این ظرفیت را دارد که به این قشر آسیب پذیر خدمت رسانی می کند.
او پویش شنبه های امید و افتخار را از جمله مواردی دانست که در شهرداری تهران در حال انجام است و توضیح داد: هر شنبه پروژه های بزرگ مقیاسی در پایتخت افتتاح می شود که در دومین شنبه مراسم کلنگ زنی ادامه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) با حضور شهردار تهران و مدیران ارشد شهری انجام شد.
مرتضوی به روند کاهشی مدت زمان صدور پروانه ساخت و ساز هم اشاره و در ادامه تصریح کرد: سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ پروانه ساخت و ساز صادر شده است که با اقدام کمیسیون ماده ۵ گشایش بزرگی در بافت فرسوده انجام شد و ما در منطقه ۹ در تلاش هستیم تا با کاهش روند صدور پروانه ساخت و ساز، رفت و آمد شهروندان را کاهش داده و امورات مرتبط با ساخت و ساز آنها تسهیل شود.
مبحث نگهداشت شهر و جمع آوری زباله از تاکیدات شهردار منطقه ۹ بود که او توضیح داد: در بحث نگداشت شهر تمام تلاش خود را می کنیم تا شهر را هر روز تمیز تحویل شهروندان بدهیم که این کار را با لایروبی، شستشسو و نظافت مستمر انجام می دهیم.
شهردار منطقه ۹ نوکری مردم را افتخار مجموعه شهری دانست و تاکید کرد: تلاش شده تا در منطقه ۹ با عناوین مختلف روند خدمت به شهروندان و ارتباطات چهره به چهره با یکشنبه های مردمی و دیدار با نمازگزاران مساجد، سه شنبه های گام به گام در محلات، ملاقات های مردمی دوشنبه ها و دیدار با خانواده معزز شهدا محقق شود.
مرتضوی در خاتمه با اشاره به رویکرد اساسی در منطقه ۹ تاکید کرد: در نظر است با پی گیرهای مستمر چندین کار زیربنایی در غرب تهران انجام شود که از جمله می توان به ارتقا سرانه ای خدماتی با تملک اراضی پادگان جی، رفع گره ترافیکی غربی پایتخت با اتمام عملیات ادامه شاخه غربی یادگار امام(ره)، ایجاد خطوط مترو با توجه به تراکم بالای جمعیتی و همجواری با سایر خطوط مترو و تعیین کمیته های ویژه با هدف تعیین تکلیف پرونده های خاص و مهم معطل مانده در سالیان گذشته اشاره کرد.

منبع خبر