‌شهردار منطقه ۱۴ خبر داد: اهدای بیش از ۱۱۱۴ بسته حمایتی و لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان کم برخوردار شرق تهران

اجرای پویش رسم مهرورزی ویژه دانش آموزان کم برخوردار شرق تهران به همت خیّرین/ شهدای ما متعهدانه، نسبت به دیگران بهترین داشته خود یعنی جان خود را فدا کردند؛ بنابراین وظیفه ما سنگین تر است شهردار منطقه ۱۴ تهران، با شعار همدلی همگانی و با محوریت ترویج فرهنگ یاری رسانی به خانواده های نیازمند، از […]

اجرای پویش رسم مهرورزی ویژه دانش آموزان کم برخوردار شرق تهران به همت خیّرین/ شهدای ما متعهدانه، نسبت به دیگران بهترین داشته خود یعنی جان خود را فدا کردند؛ بنابراین وظیفه ما سنگین تر است
شهردار منطقه ۱۴ تهران، با شعار همدلی همگانی و با محوریت ترویج فرهنگ یاری رسانی به خانواده های نیازمند، از پویش رسم مهرورزی در قالب کمک مومنانه و اهدای بسته های حمایتی و لوازم التحریر به دانش آموزان کم بر خوردار به منظور ترویج فرهنگ انفاق و دوستی خبر داد.
محمد امین سالاری پور؛ شهردار منطقه ۱۴،  با بیان اینکه این پویش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و به منظور حمایت از دانش آموزان خانواده های بی بضاعت با اهدای بیش از ۱۱۱۴ بسته معیشتی و لوازم التحریر برگزار شد، عنوان کرد: کمک های مؤمنانه یک تکلیف شرعی در قبال اقشار نیازمند جامعه است، که در پی تأکید مقام معظم رهبری در جهت آمایش همدلانه، باید در هر موقعیت و شرایطی به آن توجه شود. چرا که علاوه بر شاد کردن مردم بی بضاعت و نیازمند، برکات خاص الهی را نیز در بر دارد. بر همین اساس بر آن شدیم تا با مشارکت خیرین، تعداد ۱۱۱۴ بسته معیشتی و لوازم التحریر را به منظور دلگرمی و پیوند دانش آموزان نیازمند با مدارس، بین خانواده های دانش آموزان نیازمند و بی سرپرست توزیع کنیم.
وی با بیان اینکه خوشبختی واقعی در دستگیری و کمک به دیگران است، گفت: خیرین دریا دل با روحیه معنوی از فرصت های احسان و نیکوکاری به بهترین شکل استفاده می کنند و همراهی های زیادی با جامعه داشته اند. مهم ترین سرمایه جامعه کمک به هم نوع است که اگر هوشمندانه عمل کنیم و تحلیل دقیق از وضع موجود داشته باشیم، با وجود این سرمایه اجتماعی از تمامی تهدیدات عبور خواهیم کرد. شهدای ما متعهدانه، نسبت به دیگران بهترین داشته خود یعنی جان خود را فدا کردند. بنابراین وظیفه ما سنگین است که باید متعهدانه تر، هوشمندانه، مدبرانه و عالمانه در همین راه تلاش کنیم.
سالاری پور با اشاره به اینکه فعالیت جهادی در همه سطوح اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی رقم می خورد و تاکنون راه گشای بسیاری از مشکلات محرومین بوده و اهمیت این فعالیت ها در زمان بحران ها خودش را نشان داده است، خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه ۱۴ همراه با آموزش و پرودش منطقه، با هدف ایجاد حس همدلی، روحیه ایثار و از خودگذشتگی، تزکیه نفس در خود و تقویت آن بین مردم، به خدمت صادقانه مشغول است.
به گفته وی با توجه به اینکه در برخی از محلات منطقه ۱۴، افراد نیازمند حضور دارند، کمک به آن ها را مستلزم همت مضاعف دستگاه های انقلابی و فرهنگی در این منطقه برای دستگیری از این خانواده ها است.
شهردار منطقه ۱۴ در پایان اظهار کرد: جامعه ما، راه هایی برای پیشرفت در زمینه کمک های مردمی دارد و ما در پرورش و نهادینه کردن این احساس همیاری و همراهی در نسل جوان مسئول هستیم، چرا که از مهم ترین عواملی که باعث فرهنگ سازی این امر در جامعه می شود این است که ما امر به معروف داشته باشیم و خود به آنچه تأکید داریم عمل کنیم تا الگوی مناسبی برای نسل جوان باشیم.

منبع خبر