شهردار یزد:جوانان یزدی خواستار عرصه ای هستند تا دانش، مهارت، ظرفیت ها و در یک کلام تاثیرگذاری خود را برای شهرشان به نمایش بگذارند

شهرداران آنلاین/رویداد استارت آپی اکو پاس با محوریت تجاری سازی، آموزش و فرهنگ سازی در مدیریت پسماند امروز یکشنبه بیست و سوم خرداد با سخنان شهردار یزد و معرفی ایده های برگزیده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به کار خود پایان داد.   به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – […]

شهرداران آنلاین/رویداد استارت آپی اکو پاس با محوریت تجاری سازی، آموزش و فرهنگ سازی در مدیریت پسماند امروز یکشنبه بیست و سوم خرداد با سخنان شهردار یزد و معرفی ایده های برگزیده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به کار خود پایان داد.
 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی که در مراسم اختتامیه استارت آپ اکوپاس حضور یافته بود، با ابراز خرسندی از شکل گیری این حرکت استارت آپی، گفت: مرکزی به نام خلاقیت و فناوری های نوین شهری در شهرداری شکل گرفته که الان ثمرات خودش را به صورت عملی نشان می دهد و این جای خوشحالی دارد و در آینده تاثیرگذاری بیشتر این مرکز را برای شهر یزد خواهید دید.

 

شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان شکل گیری ادبیاتی جدید در مدیریت امروز شهری و پررنگ شدن مفاهیمی نظیر فناوری، برگزاری استارت آپ، توجه ویژه به محیط زیست، حرکت به سمت شهر هوشمند، گفت: به اعتقاد من این موضوع، ثمره ای بسیار ارزشمند برای دوره فعالیت شورای شهر و مدیریت شهری در چهار سال گذشته بوده است.

 

وی افزود: نکته خوشحال کننده این است که جوانان یزدی که در این شهر رشد کرده و تحصیل کرده اند این حرکت استارت آپی را شکل داده اند و اکنون خواستار عرصه ای هستند تا دانش، مهارت و ظرفیت ها و دریک کلام تاثیرگذاری خود را برای شهرشان به نمایش بگذارند و مدیریت شهری تلاش کرده تا حداقل هایی در شهر یزد به وجود آورد که می تواند عرصه ای برای حضور این جوانان باشد.

 

عزیزی تصریح کرد: وقتی از اقتصاد دانش بنیان و زیست بوم فناوری نام می بریم، تنها از یک نام و اسم  صحبت نمی کنیم بلکه صحبت از اقدام و حرکتی است که  قطعاً در آینده تاثیرات بسیار خوبی در شهر یزد خواهد داشت.

 

شهردار یزد تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری در فکر ایجاد ناحیه فناوری در شهر یزد است و این تلاش دلیلی بر یک حرکت رو به جلو و واقعی است که جز با برنامه ریزی و تلاش مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر و مهمتر از آن خواستن و توانستن جوانان این شهر حاصل نمی شود.

 

وی با تاکید بر این نکته که استارت آپ بدون توجه به اقتصاد و مدل کسب و کار عملاً استارت آپ نیست، اظهار داشت: امیدوارم امروز ایده هایی که اینجا ارائه می شود، در آن ها مدل های کسب و کار هم به خوبی دیده شده باشد.

 

عزیزی با بیان اینکه امروزه استارت آپ ها ابزاری شده اند که کسی نمی تواند ادعا کند من ایده ای دارم ولی نمی دانم چگونه آن را اجرا کنم، گفت: در خیلی از کشورهای دنیا با برگزاری استارت آپ ها فاصله ایده تا عمل و تجاری سازی به چند ده روز کاهش یافته است.

 

شهردار شهر میراث جهانی یزد گفت: حوزه مدیریت پسماند که به عنوان محور این استارت آپ انتخاب شده، حوزه ای بسیار مهم در بعد زیست محیطی، مدیریت منابع و  درآمد زایی است و من امیدوارم ایده هایی که امروز مطرح می شود در آینده مورد استفاده در شهر یزد و کشور قرار می گیرد.

 

وی با بیان این موضوع که امروز و این ایده هایی که در این استارت آپ ارائه می شود یک روز ویژه هست که نباید آن را فراموش کرد، افزود: مطمئن باشید این حرکت شاید امروز با تعداد نفرات کم شروع شده باشد ولی این حرکت شروعی هست برای حرکت های بزرگ بعدی در مدیریت شهری یزد و امیدوارم  در دوره ششم شورای اسلامی شهر نیز توجه خاص و ویژه ای به این حرکت ها بشود.

 

شهردار یزد در پایان  از از تلاش های مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، شورای اسلامی شهر، معاونت خدمات شهری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهری، سازمان مدیریت پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست، پارک علم و فناوری، بخش خصوصی، دانشجویان، دانش آموزان و کنشگران اجتماعی و تمام کسانی که در شکل گیری این حرکت استارت آپی دخیل بوده اند، قدردانی کرد.