شهرسازی انسان محور حلقه ی گشمده در شهرسازی نوین

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در شهر سازی نوین امروز آنچه ما کمبود داریم و گشمده است شهر سازی انسان محور است. به گزارش خبرنگار بلدیه آنلاین، مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در آیین کلنگ زنی بوستان شهید دقت که با حضور شهردار بندرعباس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس و مسئولان […]

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در شهر سازی نوین امروز آنچه ما کمبود داریم و گشمده است شهر سازی انسان محور است.

به گزارش خبرنگار بلدیه آنلاین، مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در آیین کلنگ زنی بوستان شهید دقت که با حضور شهردار بندرعباس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس و مسئولان مربوطه برگزار شد اظهار داشت: ساخت فضای شهری برای شهر بندرعباس نه تنها بعنوان یک خواسته عادی و معمولی بلکه یک ضرورت است و شهر بندرعباس به فضا سازی شهری نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس به اقدامات خوب شهرداری در راستای تعاملات اجتماعی اشاره کرد و افزود: در شهر سازی نوین امروز آنچه ما به نیاز آن داریم و این نیاز احساس می شود و گمشده است شهرسازی انسان محور است که باید بتوانیم این حلقه ی مفقود را به این رنجیر اتصال دهیم و از شهر سازی ماشین محور به شهر سازی انسان محور روی بیاوریم و این هدف را دنبال کنیم.

نظری به فضای شهری در مجتمع دقت اشاره کرد و ادامه داد: اگر در مجتمع شهید دقت و دیگر مجتمع ها فضایی برای گفتگوی همسایه ها و تجمع دوستانه افراد نیست و نمی توانند در کنارهم جمع شوند و دوستی های جدید و تعاملات اجتماعی برقرار کنند ، باید این پارک ها و فضا سازی های شهری را ایجاد کرد که مجموعه شورا بدنبال این هدف بوده و خواهد بود.

وی در ادامه به هزینه های یک گفتگوی ساده در کافی شاپ اشاره کرد و تصریح کرد: در این مکان ها مردم بدون پرداخت هزینه برای گفتگو و تعاملات اجتماعی دور هم جمع می شوند و دیگر برای یک گفتگو ساده به کافی شاپ مراجعه نمی کنند و از هزینه های آنها کم می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس وجود پارک ها و فضاهای شهری را ضرورت دانست و عنوان کرد: فضای شهری و پارک ها در کنار مجتمع ها باعث می شود به سمت  اجتماع محلی پیش برویم و تربیت نسل نو و تربیت محلی در اجتماعی بودن افراد تأثیر می گذارد .

وی در پایان اظهار داشت : باید بسوی شهرسازی انسان محور پیش برویم و از آن استقبال کنیم و از شهرسازی ماشین محور دوری کنیم .