شهروندان قرچکی کرایه اتوبوس را به صورت الکترونیک پرداخت کنند

شهردار قرچک گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های استفاده از کارت بلیت، شهروندان قرچکی می‌توانند کرایه اتوبوس را به صورت الکترونیک پرداخت کنند. محسن خرمی شریف روز سه‌شنبه در جریان بازدید از روند فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری قرچک اظهار داشت: در حال حاضر خط اتوبوسرانی برون شهری قرچک تا […]

شهردار قرچک گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های استفاده از کارت بلیت، شهروندان قرچکی می‌توانند کرایه اتوبوس را به صورت الکترونیک پرداخت کنند.

محسن خرمی شریف روز سه‌شنبه در جریان بازدید از روند فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری قرچک اظهار داشت: در حال حاضر خط اتوبوسرانی برون شهری قرچک تا متروی جوانمرد قصاب در تهران، مسافران قرچکی را به پایتخت منتقل می‌کند که با اجرای طرح کارت بلیت الکترونیک، امکان پرداخت غیرنقدی کرایه از سوی مسافران فراهم شده است.

وی افزود: به منظور ترغیب مسافران در استفاده از کارت بلیت که در خطوط مترو و اتوبوسرانی تهران نیز قابل استفاده است، کرایه از زمان پرداخت نقدی کمتر محاسبه می‌شود که این امر علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های تردد مسافران، به مسئولان نیز در ارائه خدمات بهتر به شهروندان کمک کرده و با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از شیوع ویروس کرونا با پول نقد نیز جلوگیری می‌شود.

خرمی شریف گفت: نرخ کرایه اتوبوس در خط میدان پوئینک به متروی جوانمرد قصاب به صورت نقدی ۴۵ هزار ریال است که در صورت استفاده از کارت بلیط، این کرایه به ۳۹۰ هزار و ۵۴ ریال کاهش پیدا می‌کند ضمن این که کرایه این مسیر در مینی‌بوس۴۹ هزار ریال است که در صورت استفاده از کارت بلیط الکترونیک، کرایه به ۴۳ هزار و ۴۰۰ ریال کاهش پیدا خواهد کرد.

شهروندان قرچکی کرایه اتوبوس را به صورت الکترونیک پرداخت کنند

وی با اشاره به افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری قرچک و لزوم رعایت ابلاغیه صادر شده از سوی رانندگان گفت: افزایش نرخ کرایه بر اساس کارشناسی صورت گرفته تعیین شده و به تصویب شورای ترافیک شهرستان رسیده  است و از ابتدای این هفته در ۲۷ خط تاکسی‌رانی و اتوبوسرانی درون‌شهری و برون شهری اجرا می‌شود.

شهردار قرچک اظهار داشت: در حال حاضر ۵۱ دستگاه اتوبوس شامل ۳ دستگاه دولتی و ۴۸ دستگاه خصوصی، هزار و ۸۷ تاکسی و ۱۳۱ ماشین شخصی مسافربر در خطوط ۲۷ گانه درون شهری و برون شهری قرچک نسبت به جابجایی مسافر اقدام می‌کنند.

شهروندان قرچکی کرایه اتوبوس را به صورت الکترونیک پرداخت کنند

وی افزود: شهروندان در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد می‌توانند با شماره تلفن ۳۶۱۴۲۲۱۰ واحد رسیدگی به شکایات سازمان حمل‌ونقل، بار و مسافر شهرداری قرچک تماس بگیرند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع خبر