شورای مشورتی بانوان در شهرداری اصفهان تشکیل شد

شهردار اصفهان از تشکیل شورای مشورتی بانوان و ایجاد فرصتی برای استفاده از ظرفیت فکری و ایده پردازی همه بانوان شهر اصفهان خبر داد.

 شورای مشورتی بانوان در شهرداری اصفهان تشکیل شد

شهردار اصفهان از تشکیل شورای مشورتی بانوان و ایجاد فرصتی برای استفاده از ظرفیت فکری و ایده پردازی همه بانوان شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده همزمان با روز تکریم زنان در انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با برنامه رادیویی صدای شهر ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: «به مناسبت امروز که روز انقلاب اسلامی و زن نامگذاری شده این مژده را به مردم عزیز و به ویژه بانوان گرامی شهر اصفهان می دهم که با هدف استفاده از ظرفیت فکری بانوان، شورایی به نام شورای مشورتی بانوان در شهرداری اصفهان شکل گرفته است.»

او اضافه کرد: «این شورا ظرفیتی برای به اشتراک گذاری نظرات همه بانوانی است که به شهر علاقه‌مند هستند و ایده ها و نقطه نظراتی برای بهبود شرایط آن دارند.»

شهردار اصفهان با بیان اینکه بانوان همشهری می توانند از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان نقطه نظرات خود را در اینباره بیان کنند، اظهار کرد: «این سامانه تلفنی نقطه نظرات دریافتی را مستقیما برای دبیرخانه شورای مشورتی ارسال می کند.»

وی در پاسخ به اینکه ایده پردازی بانوان در چه حوزه هایی می تواند باشد، تاکید کرد: «بانوان محترم می توانند در تمامی حوزه ها ایده بدهند. چنانکه تجربه به ما نشان داده است که خانم ها به دلیل ریزبینی و ظرافت نگاهی که دارند مسائل را بهتر از آقایان می بیینند. گاهی اموری از چشم ما پنهان است که خانم ها آنها را به خوبی متوجه شده و انعکاس می دهند. در واقع آنها هم ریزبین هستند و هم نگاه زیباشناسانه ای به مسائل دارند. بر همین اساس تجربه نشان داده است که این همفکری و تبادل نظر می تواند تا حد زیادی به اداره بهتر شهر کمک کند.»

قاسم زاده با یادآوری اینکه اصفهان از لحاظ زیبایی نسبت به دیگر شهرها سرآمد است، خاطرنشان کرد: «همه ما باید کمک کنیم که این زیبایی روز به روز، بیشتر شود و اصفهان همچنان سرآمد شهرهای ایران و در رقابت با شهرهای برتر جهان باشد.»

او در پاسخ به این سوال که استفاده از ظرفیت و توانمندی بانوان در سایر عرصه های عملیاتی، اجرایی و ایده پردازی در شهرداری اصفهان چگونه است، گفت: «تجربه استفاده از ظرفیت های بانوان در امور شهرداری قبلا بوده و در حال حاضر نیز در سطح مدیران میانی، بانوان بسیار موفقی داریم. در عرصه اجرا هم خانم ها انصافا هرکجا وارد عرصه شده اند، موفق بوده اند. ما می‌توانیم در سطح ایده پردازی از اندیشه بانوان کمک بگیریم، همچنین می‌توانیم از تفکر بانوان برای سازندگی و نقد شهر بهره‌مند شویم.»

 درگاه امور زنان و خانواده در پرتال شهرداری اصفهان ایجاد می‌شود

یکی از اعضای شورای مشورتی بانوان شهرداری اصفهان نیز در این گفتگوی تلفنی، به تشریح روند تشکیل و فعالیت این شورا پرداخت.

«مرتضوی» ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به شعار انقلاب اسلامی در زمینه تکریم مقام زن و تحکیم بنیان خانواده، گفت: «چنانکه می دانیم حضور بانوان در همه عرصه های انقلاب نشان دهنده موفقیت جمهوری اسلامی ایران در بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان این قشر بوده و زنان ما همواره از پیشروان نهضت اسلامی بوده اند. زنان نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند بلکه در طول تاریخ انقلاب، در تثبیت جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی نیز حرف نخست را زدند و همواره با حضور خود در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی و به ویژه در عرصه های علمی و فرهنگی، درخشان بودند.»

او با بیان اینکه در نگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، زنان دوشادوش مردان در انقلاب اسلامی و به ثمر رسیدن این نهضت نقش داشته اند، اعلام کرد: «در این راستا شهرداری اصفهان نیز در یک رویکرد و نگاه جدید شورای مشورتی بانوان را در حوزه زنان و خانواده به پیشنهاد شهردار محترم اصفهان ایجاد کرده است.»

مرتضوی ادامه داد: «همکاران ما در این شورا همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با کمک خدا و همراه با چشم انداز شهرداری اصفهان در دوره جدید و با شعار «اصفهان شهر زندگی» بتوانند با همراهی کارکنان شهرداری، استفاده از ظرفیت های مردمی و به خصوص توانمندی‌های بانوان عزیز شهر اصفهان، قدم های نو و تازه ای را در عرصه فعالیت های شهری بردارند. ما تلاش خواهیم کرد برنامه های مفید و موثری را بر اساس روایت سومی که انقلاب و جمهوری اسلامی از زن دارد، طراحی و اجرا کنیم.»

این عضو شورای مشورتی بانوان شهرداری اصفهان در پایان این مژده را به همه بانوان شهر اصفهان داد که در یکی از اعیاد پیش رو درگاه امور زنان و خانواده در وب‌سایت شهرداری اصفهان افتتاح می‌شود.

او افزود: «تلاش می کنیم طبق سیاست های شهرداری اصفهان راه ارتباطی بانوان با شهرداری به آسانی و راحتی فراهم شود و آنها بتوانند همه دغدغه های خود را در زمینه مدیریت شهری، بانوان و خانواده با ما در میان بگذارند.

کد محتوا ۴۴۵۴۳

برچسب ها