شیراز شامگاه نیمه شعبان نورباران می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تشریح ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در این کلانشهر گفت: شامگاه میلاد امام عصر (عج) ۲۵ نقطه شیراز نورافشانی می‌شود. مصطفی مشفقیان چهارشنبه شب در این باره به ایرنا افزود: پس از شکل گرفتن ستاد بزرگداشت نیمه شعبان در شیراز با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری […]

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تشریح ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در این کلانشهر گفت: شامگاه میلاد امام عصر (عج) ۲۵ نقطه شیراز نورافشانی می‌شود.

مصطفی مشفقیان چهارشنبه شب در این باره به ایرنا افزود: پس از شکل گرفتن ستاد بزرگداشت نیمه شعبان در شیراز با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در بهمن ماه امسال، این سازمان نیز در تدارک برگزاری هرچه‌ بهتر برنامه‌های نیمه شعبان برآمده است.

او ادامه داد: این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و شهروندی برای زائران، مسافران و شهروندان شیرازی در نظر گرفته شده تا جشن‌های باشکوه نیمه شعبان به بهترین شکل خاطره‌ساز شود.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: بر همین اساس، سازمان فرهنگی شهرداری شیراز علاوه بر آذین‌بندی، فضاسازی و تزئینات شهری با محوریت مناطق یازده گانه، با برپایی ۲۰۰ موکب در سطح شهر، پذیرای شهروندان بوده است.

مشفقیان با بیان اینکه برگزاری مراسمات جشن و مولودی‌خوانی، مدیحه‌سرایی و پذیرایی از شهروندان، از برنامه‌های این موکب‌ها است، گفت: با نزدیک شدن به سالروز میلاد مبارک منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، در راستای حمایت و اعتلای سنت آذین‌بندی محلات در نیمه شعبان، پویش مردمی “کوچه‌های انتظار” راه‌اندازی شده که ضمن آن، تصاویر آذین‌بندی‌های مردمی در فضای مجازی ارائه و بازنشر می‌شود.

او خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه پویش مردمی کوچه‌های انتظار به درخواست مخاطبان کارگاه تولید کتیبه و پرچم دست‌ساز برگزار شده است که شرکت‌کنندگان در این کارگاه کتیبه‌ها و پرچم‌ها را طبق سلیقه خود نقاشی کردند تا در آذین‌بندی سردر خانه و فضای بیرونی منازل به کار برند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد: همچنین ویژه برنامه نورافشانی در شب نیمه شعبان، در ۲۵ نقطه شهر شیراز راس ساعت ۲۱ برگزار خواهد شد.

شیراز شامگاه نیمه شعبان نورباران می‌شود

مشفقیان گفت: علاوه بر این، برنامه‌های متنوع ورزشی از جمله مسابقات در محله‌ها، مسابقات فوتسال، دوچرخه‌سواری، تیراندازی با کمان و پیادروی خانوادگی با در نظر گرفتن مخاطب‌های مختلف و با پیش‌بینی رده‌های سنی متفاوت در مناطق یازده‌گانه شیراز در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: در حوزه اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی شهرداری با برگزاری برنامه‌های جشنواره وقت خوب ازدواج، تقدیر از نوعروس و دامادها در مراسم عقدشان در حرم احمدی و محمدی، برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با عنوان محلات منتظر و برگزاری تورهای یک‌روزه تفریحی با محوریت خانه محلات برای دانش‌آموزان به استقبال ایام نیمه شعبان می‌رود.

معاون شهردار شیراز گفت: همچنین در ایام مبارک نیمه شعبان همۀ فرهنگسراهای سطح شهر با برگزاری جشن، نمایشگاه‌ها، مسابقات و برگزاری تئاتر و نمایش در مکان‌های مختلف شهر به استقبال نیمه شعبان رفته‌اند.

منبع خبر