ضرورت شناسایی و جذب منابع جدید درآمدی در بودجه ۱۴۰۱

شهردار سمنان با تاکید بر ضرورت شناسایی و جذب منابع جدید درآمدی، گفت: باید با تلاش مضاعف در راستای تحقق بودجه شهرداری در سال آینده عمل کنیم. به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی مرتضی‌نژاد امروز _دوشنبه هجدهم بهمن‌ماه_ در نشست کمیته درآمدی شهرداری با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی و مستمر بابت وصول مطالبات، اظهار کرد: […]

شهردار سمنان با تاکید بر ضرورت شناسایی و جذب منابع جدید درآمدی، گفت: باید با تلاش مضاعف در راستای تحقق بودجه شهرداری در سال آینده عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی مرتضی‌نژاد امروز _دوشنبه هجدهم بهمن‌ماه_ در نشست کمیته درآمدی شهرداری با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی و مستمر بابت وصول مطالبات، اظهار کرد: شهرداری‌ها بابت تکالیف قانونی کارکردی دولتی دارند، اما از نظر کسب درآمد و تأمین منابع، خصوصی به‌شمار می‌آیند، بنابراین باید به دنبال منابع مالی جدید و پایدار باشیم.

وی در خصوص ضرورت شناسایی و جذب منابع جدید درآمدی، افزود: دولت برای سال آینده اوراق مشارکت در ردیف بودجه پیش‌بینی نکرده است و سال ۱۴۰۱ نیز دریافتی از طرف دولت نخواهیم داشت، با در نظر داشتن این نکته باید تلاش مضاعفی در راستای تحقق بودجه شهرداری در سال آینده داشته باشیم و برای تحقق بودجه باید مدیران از روحیه جهادی در اجرای فعالیت‌ها برخوردار باشند.

شهردار سمنان با اشاره به اولویت‌های بودجه ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: افزایش برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با رویکرد افزایش نشاط و شادابی سهم مناسبی در اولویت‌های بودجه سال آینده دارد.

وی اضافه کرد: سمنان به لحاظ فضای ورزشی و فرهنگی در شرایط خوبی قرار دارد، اما با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم و باید بتوانیم با تدوین فرآیندها و حمایت بخش خصوصی در حفظ، نگهداری و توسعه این فضاها گام بردایم.

مرتضی‌نژاد گفت: برای توسعه گردشگری نیز باید گام‌های اساسی برداشت؛ بخشی از بودجه گردشگری در بازآفرینی تعریف شده است، اکنون مرمت بناهای تاریخی در دستور کار قرار دارد که بعد از بهره‌برداری به عنوان تأسیسات گردشگری نقش مؤثری در بهبود زیرساخت‌های گردشگری شهر دارد.

منبع خبر