ضرورت نگهداری گیاهان برای تصفیه هوای داخل آپارتمان‌ها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: یکی از توصیه‌های این سازمان برای کاهش آلودگی هوا و کمک به بهبود سلامتی شهروندان، نگهداری و استفاده از انواع گیاهان آپارتمانی در منازل است. مجید عرفان‌منش با اشاره به مسئله آلودگی هوای شهر اصفهان اظهار کرد: به‌رغم اینکه وجود درختان سطح شهر اصفهان تا حدودی […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: یکی از توصیه‌های این سازمان برای کاهش آلودگی هوا و کمک به بهبود سلامتی شهروندان، نگهداری و استفاده از انواع گیاهان آپارتمانی در منازل است.

مجید عرفان‌منش با اشاره به مسئله آلودگی هوای شهر اصفهان اظهار کرد: به‌رغم اینکه وجود درختان سطح شهر اصفهان تا حدودی کاهش دهنده آلودگی هوا هستند، همچنان شاهد آلودگی هوا هستیم.

وی ادامه داد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به‌رغم بی‌آبی موجود در شهر اصفهان تلاش می‌کند از میراث گران‌بهای شهر یعنی فضای سبز موجود با انواع روش‌ها حفظ و نگهداری کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر آلودگی هوا در شهر نمایان است، افزود: یکی از توصیه‌های این سازمان برای کاهش آلودگی هوا و کمک به بهبود سلامتی شهروندان، نگهداری و استفاده از انواع گیاهان آپارتمانی در منازل است.

وی تاکید کرد: این اقدام به میزان قابل توجهی به تصفیه هوای اماکن سربسته کمک می‌کند، به‌عنوان مثال گیاه شفلرا (درخت چتر) در اندازه یک متری با انشعابات خود قادر است روزانه به مقدار زیادی آلاینده‌های خطرناکی همچون بنزن‌ها (از مشتقات بنزین) و هیدروکربن‌ها (از مشتقات گاز آشپزخانه) را کاهش دهد که جهت بهبود تنفس کودکان در منازل نیز بسیار حائز اهمیت است.

عرفان‌منش خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود با شناخت انواع گیاهان آپارتمانی متناسب با میزان نور و شرایط منازل و اماکن گیاهان مناسب همچون دیفن باخیا، انواع پتوس، برگ انجیری، فیکوس‌ها، سانسیوریا و برگ قاشقی را انتخاب و نگهداری کنند.

وی با اشاره به تنوع گیاهان فضای سبز شهر افزود: در سطح گسترده‌تر، انواع درختان پهن برگ موجود در فضای سبز شهر اصفهان همچون چنار، نارون، زبان‌گنجشک و عرعر علاوه بر مقاوم‌بودن به خشکی، مقادیر بالایی از آلاینده‌های هوا (سرب و بنزن) و گردوغبار ناشی از تردد را کاهش داده است و در این روزهای پاییزی پر از آلودگی در شهر اصفهان، با خزان زیبای خود جلوه شهر را نمایان‌تر می‌کنند.

منبع خبر