طراحی ۲۵ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری در کلانشهر کرج

معاون حمل‌ ونقل وترافیک شهرداری کرج از آغاز فاز دوم مطالعه معاون حمل‌ ونقل وترافیک شهرداری کرج در این کلانشهر خبر داد. فرزین فرشاد اظهار کرد: اجرای طرح‌های ترافیکی در شهرهای وسیع و پرجمعیت همچون کلان شهر کرج، موضوعی با حساست بالاست که نیازمند دقت نظر و انجام اقدامات کارشناسی است تا اختصاص بودجه به […]

معاون حمل‌ ونقل وترافیک شهرداری کرج از آغاز فاز دوم مطالعه معاون حمل‌ ونقل وترافیک شهرداری کرج در این کلانشهر خبر داد.

فرزین فرشاد اظهار کرد: اجرای طرح‌های ترافیکی در شهرهای وسیع و پرجمعیت همچون کلان شهر کرج، موضوعی با حساست بالاست که نیازمند دقت نظر و انجام اقدامات کارشناسی است تا اختصاص بودجه به صورت هدفمند و کارآمد صورت پذیرد. 

فرشاد با بیان اینکه در چشم انداز سال ۱۴۰۱  پیش بینی شده طراحی  بیش از ۲۵ کیلومتر مسیر ایمن برای دوچرخه‌سواران در شهر ایجاد شود، گفت: اولویت نخست حمل و نقل در دنیا دوچرخه و استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی است اما متأسفانه در حال حاضر توجه افراد بیشتر به استفاده وسایل نقلیه شخصی است، که امیدواریم با ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم شاهد تغییر این دیدگاه باشیم.

این مسئول اظهارکرد: در شهرهای جدید زیرساخت‌ها و طراحی معابر، گذرها و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری بر اساس اطلاعات روز در نظر گرفته می‌شود، اما در شهری که از چند سال قبل ساخته شده و خیابان‌ها و بافت‌های قدیمی دارد، ایجاد مسیرهای ویژه به صورت شبکه و بهم پیوسته، اقدامی بس دشوار و موضوعات فرهنگ‌سازی و اجتماعی آن بسیار زیاد است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه در رویکرد جدید مسیرهای ایمن و مشخص برای دوچرخه‌سواران در شهر ایجاد می‌شود، تصریح می‌کند: در حال حاضر چند مسیر دوچرخه‌سواری در شهر کرج وجود دارد، اما بهم پیوسته نبوده و مسیر راحتی برای تردد دوچرخه سواران در شهر نیست.

وی با اشاره به اینکه افزایش بی رویه استفاده از وسیله نقلیه شخصی باعث ازدحام ترافیکی و افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی در این شهر شده است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم هوای پاک داشته باشیم، باید به استفاده دوچرخه برای تردد روی آورده و بستر لازم برای افزایش انگیزه دوچرخه سواری در شهروندان را فراهم کنیم.

فرشاد روی آوردن به حمل و نقل پاک مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را موجب کاهش آلودگی‌های صوتی و آلودگی هوا و همچنین حل معضلات ترافیکی دانست.

منبع خبر