طرح آیینه معراج به مناسبت هفته حجاب و عفاف در قم برگزار می‌شود

شهرداران آنلاین/به گزارش شهرنیوز، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم در هفته حجاب و عفاف اظهار داشت: به‌منظور حفظ و تکریم روز عفاف و حجاب و بزرگداشت شهدای حجاب؛ سازمان با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای استان اقدام به اجرای مجموعه برنامه‌های متنوعی در سطح شهر نموده است و  از آنجا که […]

شهرداران آنلاین/به گزارش شهرنیوز، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم در هفته حجاب و عفاف اظهار داشت: به‌منظور حفظ و تکریم روز عفاف و حجاب و بزرگداشت شهدای حجاب؛ سازمان با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای استان اقدام به اجرای مجموعه برنامه‌های متنوعی در سطح شهر نموده است و  از آنجا که حجاب و عفاف نمایانگر روحیه ملکوتی و معنوی مؤمنان اعم از زن و مرد بوده و در واقع معراج روح و نفس آن‌ها را نمایش می‌دهد، لذا برنامه‌های سازمان در این سال تحت عنوان آیینه معراج به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های این طرح می‌توان به برگزاری ویژه‌برنامه جُنگ آیینه معراج اشاره کرد که شامل اجرای سرود، مداحی، شعرخوانی و غیره با موضوع حجاب و عفاف است و در بوستان‌های شهری و در مجتمع‌های مسکونی در این ایام به اجرا درخواهد آمد.

به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی و عزت‌نفس ویژه دختران در مراکز فرهنگی این سازمان نیز بخش دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

مقیمی اضافه کرد: اعطای مجوز به گروه‌های جهادی جهت فعالیت در بوستان‌های شهری با موضوع مشاوره، اهدای هدایا و دعوت به حجاب و همچنین اجرای سرود با مضامین حجاب و عفاف در سطح شهر و در بوستان‌های شهری از برنامه‌های مهم این طرح است.

وی با بیان اینکه مسابقه ملی عکس نوشت با موضوع حجاب و همچنین برگزاری جشنواره شعر به نام میراث مادر از برنامه‌های دیگر این طرح است عنوان کرد: این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان به اجرا گذاشته خواهد شد.

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به‌عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده و همه‌ساله از ۲۱ تا ۲۷ تیز به‌عنوان هفته عفاف و حجاب برنامه‌های مختلف فرهنگی در خصوص ارتقای این فرهنگ انجام می‌شود.