عملیات اجرایی کمربند شمالی خوراسگان سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه کمربند شمالی خوراسگان به شرط اتمام آزادسازی‌های پروژه سال ۱۴۰۲ کلید می‌خورد، گفت: هزینه برآورد شده برای آزادسازی این پروژه بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان است. هوشنگ نظری‌پور در اولین جلسه کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: اهتمام در رفع […]

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه کمربند شمالی خوراسگان به شرط اتمام آزادسازی‌های پروژه سال ۱۴۰۲ کلید می‌خورد، گفت: هزینه برآورد شده برای آزادسازی این پروژه بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان است.

هوشنگ نظری‌پور در اولین جلسه کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: اهتمام در رفع مشکلات و حل مسائل شهروندان امری لازم و وظیفه‌ای مهم به دوش مسئولان است و نه تنها در حرف که در عمل باید برای کمک به رفع مشکلات شهروندان کوشا باشیم.

وی افزود: بنای مدیریت شهری بر فراهم کردن بستری مناسب، سالم و شاداب برای مردم شهر است و این امر زمانی تحقق می‌یابد که بتوان با حضور در بین مردم به صورت مستقیم بازخورد گرفت که تا چه میزان اقدامات انجام شده مؤثر بوده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: با دیدارهای چهره به چهره با شهروندان و شنیدن صحبت آنها بسیاری از مسائل و معضلات را می‌توان رصد و با چاره‌اندیشی مناسب رفع کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در رابطه با احداث کمربند شمالی خوراسگان و آزادسازی و بازگشایی گلوگاه‌های منطقه ۱۵ شهرداری، گفت: پروژه کمربند شمالی اصفهان از محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی در منطقه ۱۰ شروع و به میدان سلمان در منطقه ۱۵ که بیشترین حجم آزادسازی را دارد، منتهی خواهد شد.

نظری‌پور با بیان اینکه با اجرای پروژه کمربند شمالی خوراسگان هفت خیابان از بن بست خارج می‌شود و سهم زیادی در کاهش ترافیک خیابان جی خواهد داشت، تصریح کرد: هزینه برآورد شده برای آزادسازی این پروژه، بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان است که امسال ۶۲ میلیارد تومان و برای سال آینده نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی پروژه کمربند شمالی خوراسگان به شرط اتمام آزادسازی‌های پروژه سال ۱۴۰۲ کلید بخورد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های محله محور می‌تواند در آزادسازی گلوگاه‌های منطقه ۱۵ با تأثیر بسزایی داشته باشد، گفت: با انجام اقدامات محله محور در سال گذشته چندین گلوگاه که معضلات زیادی در رفت و آمد اهالی محله‌ها ایجاد کرده بود، به‌ویژه در محله‌های راران، گورت و سفلی آزادسازی و بازگشایی شد، البته با شناسایی دیگر گلوگاه‌ها در سایر محله‌ها، آزادسازی آنها در دستور کار قرارگرفته است.

رینگ چهارم هرچه زودتر بهره‌برداری شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: بهره‌برداری هر چه زودتر از رینگ چهارم حفاظتی با توجه به افزایش هزینه‌ها از برنامه‌های بسیار مهم مدیریت شهری است، زیرا با افتتاح کامل آن سرعت توسعه و پیشرفت منطقه ۱۵ نیز بیشتر از قبل خواهد شد، همچنین راه‌های منتهی به این حلقه حفاظتی نیز از احداث آن ذینفع خواهند شد.

وی ادامه داد: بعد از الحاق خوراسگان به اصفهان، پیشرفت‌های این منطقه قابل ملاحظه و بسیار بهتر نسبت به قبل از آن است و دلیل آن نیز برنامه‌ریزی‌های جامع و هماهنگی‌های منسجم با سیستم یکپارچه مدیریت شهری بوده است.

عملیات اجرایی کمربند شمالی اصفهان سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فواید الحاق خوراسگان به اصفهان، تصریح کرد: نمونه‌ای بارز آن احداث مجموعه پل‌های سردار شهید سلیمانی بود که با توجه به حجم بالای این پروژه، اجرای آن تنها در مدیریت کلان امکان‌پذیر بوده است.

نظرات شهروندان در تصمیم‌گیری مدیران شهری مؤثر است

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در سخنانی گفت: از ابتدای دوره ششم شورای ششم سعی کرده‌ایم در کنار جلسات کمیته نظارتی دیدار و جلساتی نیز با عموم شهروندان به صورت میدانی داشته باشیم، البته این امر از توصیه‌های رهبر انقلاب به مدیران است که خطاب به مسئولان تاکید دارند: «در جلسات مردمی میدانی حضور پیدا کنید چون می‌تواند در تصمیم گیری ها مهم و تأثیرگذار باشد».

وی افزود: مسائل و مشکلاتی که توسط شهروندان مطرح می‌شود شاید در جلسات کارشناسی از چشم دور مانده باشد، لذا با بیان آنها در این جلسات مدنظر شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قطعاً پای صحبت‌های مردم نشستن و شنیدن دغدغه‌ها، نظرات و پیشنهادهای آنان به طور مستقیم در تصمیم‌گیری مدیران شهری مؤثر است ضمن که اعتقاد داریم مشکلات زیاد است و باید صبر کنیم و سطح ارتباطات و تعاملات را افزایش دهیم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

منبع خبر