عملیات توسعه و ساماندهی فضای سبز خیابان آتشگاه در اصفهان آغاز شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت بالای گردشگری در محور ترانزیت شرق به غرب خیابان آتشگاه گفت: عملیات ساماندهی و توسعه فضای سبز شهری این خیابان در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد. سیدسلمان قاضی‌عسگر با تاکید بر اهمیّت فضای سبز شهری و تأثیرات فیزیکی، طبیعی و اجتماعی آن بر جامعه، […]

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت بالای گردشگری در محور ترانزیت شرق به غرب خیابان آتشگاه گفت: عملیات ساماندهی و توسعه فضای سبز شهری این خیابان در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با تاکید بر اهمیّت فضای سبز شهری و تأثیرات فیزیکی، طبیعی و اجتماعی آن بر جامعه، اظهار کرد: احداث و توسعه فضاهای سبز شهری با تأثیرگذاری بر کیفیت محیط زیست شهری و ایجاد فضایی برای افزایش تعاملات اجتماعی، نقش مهمی در توسعه پایداری شهری ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۹ شهرداری اصفهان در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد، افزود: با توجه به اهمیت خیابان آتشگاه در ترانزیت شرق به غرب، همچنین اهمیت بالای گردشگری در این محور عملیات ساماندهی و توسعه فضای سبز شهری این خیابان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای افزایش کیفیت و کمیت فضای سبز منطقه، اجرای عملیات ساماندهی و توسعه فضای سبز خیابان آتشگاه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز مطلوب علاوه‌بر ارتقای کیفیت منظر شهر در زیباشناسی و ادراک هویت نیز مؤثر است، گفت: در این طرح کاشت بیش از ۵۰۰ اصله درخت و درختچه‌، ۲۰۰۰ بوته گل و ۸۰۰۰ متر گیاه پوششی انجام می‌شود.

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه با تلاش واحد فضای سبز منطقه ۹ در این عملیات تا پایان سال، توسعه سطحی بالغ‌بر ۵۰۰ متر مربع و توسعه حجمی به مساحت بیش از ۱۰ هزار متر مربع صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری از درختان و پوشش‌های گیاهی در هر شهر باید به‌صورت یک فرهنگ نهادینه و از فضای سبز شهری به‌عنوان یک گنجینه ارزشمند محافظت شود.

منیع: http://imna.ir/x7VLv