عیدانه معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ١۶ تهران / بهره‌برداری از ۴پروژه تاثیرگذار ترافیکی در۴ نقطه

امروزه امکانات ترافیکی نقش زیادی در زندگی و رفاه شهروندان دارد. حال این تجهیزات شهری می‌تواند ساخت یک میدان و خیابان باشد یا راه اندازی ایستگاه تاکسی و پایانه اتوبوسرانی. شهروندان برای انجام کارهای روزمره از جمله رفتن به محل کار، دانشگاه و یا مدرسه و حتی خرید روزانه نیازمند آن هستند. به بهانه بهره‌برداری […]

امروزه امکانات ترافیکی نقش زیادی در زندگی و رفاه شهروندان دارد. حال این تجهیزات شهری می‌تواند ساخت یک میدان و خیابان باشد یا راه اندازی ایستگاه تاکسی و پایانه اتوبوسرانی. شهروندان برای انجام کارهای روزمره از جمله رفتن به محل کار، دانشگاه و یا مدرسه و حتی خرید روزانه نیازمند آن هستند. به بهانه بهره‌برداری از۴ پروژه ترافیکی مهم در منطقه۱۶ سراغ مهندس «علی محمد کریم پور» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ رفتیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوریم.

افزایش سرانه امکانات ترافیکی با اجرای پروژه وصال

کریم‌پور، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ درباره پروژه پایانه اتوبوسرانی وصال توضیح می‌دهد : «پایانه اتوبوسرانی وصال در محدوده ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۱۶ و درضلع جنوب میدان وصال به مساحت حدود ٢ هزار مترمربع قرار گرفته است. با اجرای این پروژه شهروندان به‌ویژه ساکنان محله یاخچی آباد از موقعیت بهتری در زمینه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برخوردار شدند. »
وی اضافه می‌کند: «عملیات اجرایی پایانه اتوبوسرانی وصال مشتمل بر تهیه، ساخت و اجرای پوشش با سازه فولادی به متراژ ۷۰۰ مترمربع، فونداسیون با حجم ۵۰ مترمکعب، سکوسازی و کفپوش به مساحت ۹۰ مترمربع، ایجاد رمپ عبور و مرور معلولان، نوار بساوایی جهت تردد روشندلان، ۷۵ تن روکش آسفالت و رنگ آمیزی جداول به طول ۷۰۰ متر طول و ۳۰۰ مترمربع دیگرخط کشی هاشوری اجرا شده است.»
به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶، درپایانه اتوبوسرانی وصال، ۳ خط اصلی شامل پایانه وصال- پایانه کاوه، پایانه وصال- پایانه شهید فیاض بخش و پایانه وصال – پایانه متروی علی آباد فعالیت دارد که به شهروندان در این نقطه از جنوب شهر خدمت‌رسانی می‌کند.

عیدانه معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ١۶ | بهره‌برداری از ۴پروژه تاثیرگذار ترافیکی در۴ نقطه

پروژه خیابان کامل شهید دستواره، به خواست اهالی

مدت‌ها بود که شهروندان ساکن در محله‌های علی آباد جنوبی و تختی، خواهان افزایش امکانات ترافیکی بودند. مثلا معبری که بتوانند به جز تردد و رفت‌وآمد با خودرو در آن، با خانواده پیاده‌روی داشته باشند و حتی برای لحظه‌هایی روی نیمکت بنشینند و استراحت کنند. کریم‌پور، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ درباره چگونگی تصمیم‌گیری برای اجرای این پروژه می‌گوید: «پیرو مصوبه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و درجهت ترغیب شهروندان از جمله افراد پیاده، سال‌مندان، جانبازان و افراد معلول به تردد از مسیر پیاده روها و عدم تداخل حرکتی افراد پیاده با وسایل نقلیه موتوری و همچنین تفکیک حرکتی دوچرخه‌سواران از وسایل نقلیه موتوری این معاونت اقدام به عملیات اجرایی ترافیکی به منظور تبدیل خیابان شهید دستواره حد فاصل بلوار ابریشم تا بزرگراه آزادگان واقع در ناحیه ۵ منطقه ١۶ به خیابان کامل کرد.»

اجرای پروژه خیابان کامل شهید دستواره در واقع پاسخ به همان درخواستی است که شهروندان داشتند. این پروژه با حمایت شهردار منطقه۱۶ و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی درباره جزئیات این پروژه توضیح می‌دهد: «نوسازی و بهسازی مسیر عبور و مرور عابران پیاده، احداث مسیر ویژه دوچرخه‌سواری و خط کشی آن، درزگیری و آسفالت خیابان، نصب المان‌های ترافیکی به منظور ایمن‌سازی در مسیر به طول هزار و ۶۵۰ متر حد فاصل بلوار ابریشم تا بزرگراه آزادگان در ۲ باند شرقی و غربی از جمله اقداماتی است که انجام شده است.»

علاوه بر این در خیابان کامل شهید دستواره اقداماتی همچون عملیات همسطح‌سازی و مناسب‌سازی مسیر و جداسازی معبر دوچرخه از سواره و همچنین دسترسی ایمن به ایستگاه‌های اتوبوس در پیاده روهای ضلع شرقی و غربی، ساخت مسیر شیاری نابینایان به طول هزار و ۸۰۰ متر، اصلاح هندسی در ۴ نقطه، رنگ آمیزی مسیر دوچرخه به طول هزار و ۶۲۰ متر، تعریض و ساخت پل فلزی همسطح به طول ۷۰ متر، ترمیم سنگفرش‌های کف پیاده رو به طول هزار و ۲۰۰ مترمربع، مناسب‌سازی معبر در۲۷ نقطه، ایجاد جدول دوبل در مسیر دوچرخه‌سواری زیر پل آزادگان به طول ١۶٠م‌تر، ساخت پهلوگاه اتوبوس، رنگ آمیزی و مرمت پل هوایی عابر پیاده ٣ دستگاه انجام شده است.

عیدانه معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ١۶ | بهره‌برداری از ۴پروژه تاثیرگذار ترافیکی در۴ نقطه

ساخت و بهره‌برداری از پایانه شهدای تاکسیرانی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه۱۶ درباره سومین پروژه ترافیکی می‌گوید:«عملیات اجرایی پایانه شهدای تاکسیرانی، شامل تخریب به میزان ۳۰۰ مترمکعب، عملیات بتن ریزی به میزان ۹۰ مترمکعب، اجرای عملیات قلوه بتن به حجم ۱۷۰ مترمکعب، عملیات اجرای روکش آسفالت به میزان ۷۵ تن، اجرای عملیات خط کشی به طول ۲۰۰م‌تر با نصب دو عدد پایه چراغ و ۶ عدد نورافکن و ۸۰ متر کابل‌گذاری و… انجام شده است. این پایانه خطوط تاکسی پایانه شهدای تاکسیرانی-مارلیک، پایانه شهدای تاکسیرانی -کرج، پایانه شهدای تاکسیرانی-آدران، شهدای تاکسیرانی-شهریار را شامل می‌شود و ١١۶ تاکسی فعال را پوشش می‌دهد.»

کریم‌پور اضافه می‌کند:«این پروژه ترافیکی در محدوده ناحیه۴ و محله یاخچی آباد واقع شده و این امکان را برای شهروندان منطقه١۶ فراهم می‌کندکه در این محل به‌راحتی و با آسایش خاطر به نقاط مختلف شهر سفر کنند.»

عیدانه معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ١۶ | بهره‌برداری از ۴پروژه تاثیرگذار ترافیکی در۴ نقطه

‌ساخت یک میدان جدید به نام شهید سلحشور مقدم

کریم‌پور، بخش پایانی صحبت‌های خود را به معرفی پروژه شماره۴ اختصاص می‌دهد و می‌گوید:«ساخت یک میدان جدید با نام شهید معظم سلحشور مقدم در تقاطع خیابان شهید سلحشور مقدم و بلوار ابریشم، با اعتباری بالغ بر۷ میلیارد ریال و در فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع اجرا شده است. این پروژه به منظور ایمن‌سازی مسیر تردد خودروها و جلوگیری از تصادفات رانندگی در دستور کار قرار گرفت و با اجرای عملیات جدول‌بندی، تعریض رفیوژ میانی، نصب کفپوش مناسب‌سازی اطراف میدان، آسفالت و جابجایی تیر چراغ برق روشنایی، نصب المان‌های ترافیکی و خط کشی این محور از لحاظ ایمنی و ترافیک در سطح مطلوبی جای دارد.»

این پروژه ترافیکی در ناحیه٣ منطقه١۶ واقع شده و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه١۶ پیشنهاد خود را برای نامگذاری این میدان جدید به نام شهید سلحشور مقدم به کمیسیون نامگذاری شورای شهر ارائه کرده است.

منبع خبر