قبرستان‌های قدیمی سنندج به فضاهای فرهنگی و سبز تبدیل می‌شود

شهردار سنندج گفت: قبرستان‌های قدیمی سنندج با هدف جلوگیری از تجمع معتادان در صورت همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان به فضاهای فرهنگی و سبز تبدیل می‌شود. سیدانور رشیدی چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با اعتیاد استان کردستان اظهار کرد: خدمات شهری را با دیدگاه اجتماعی و مسئولیت‌پذیری نگاه می‌کنیم و در مسیر […]

شهردار سنندج گفت: قبرستان‌های قدیمی سنندج با هدف جلوگیری از تجمع معتادان در صورت همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان به فضاهای فرهنگی و سبز تبدیل می‌شود.

سیدانور رشیدی چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با اعتیاد استان کردستان اظهار کرد: خدمات شهری را با دیدگاه اجتماعی و مسئولیت‌پذیری نگاه می‌کنیم و در مسیر ریشه‌کنی آسیب‌ها و مشکلات حرکت می‌کنیم.

وی با تاکید براینکه معضل اعتیاد را باید ریشه‌ای حل کنیم، گفت: متاسفانه امروز یک چرخه نامیمون در خصوص مواد مخدر شکل گرفته و شاهد نازیباشدن چهره شهر به خاطر حضور معتادین هستیم.

رشیدی خاطرنشان کرد: متاسفانه قبرستان‌های قدیمی شهر که محل تدفین انسان‌های بزرگ و اولیای الهی هستند امروز به محلی امن برای حضور معتادین متجاهر تبدیل شده و این موضوع آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری را متوجه شهروندان ساخته است.

وی با بیان اینکه تمام هم و غم ما ساماندهی معتادین متجاهر به صورت یک برنامه هدفمند و در یک چرخه مناسب است، گفت: جمع‌آوری، درمان و ارائه آموزش‌های حرفه‌ای با هدف توانمندسازی و جلوگیری از بازگشت به چرخه اعتیاد در قالب مرکز ترک اعتیاد دیده شده است.

وی از معتادان متجاهر به عنوان غده‌های سرطانی نام برد و با اشاره به عزم جدی برای ساماندهی آنان به صورت ریشه‌ای، گفت:  قبرستان‌های قدیمی سطح شهر امروز به مامنی برای معتادان تبدیل شده است.

وی از آمادگی شهرداری سنندج برای تبدیل قبرستان‌های قدیمی به فضاهای سبز و محیط‌های فرهنگی خبر داد و گفت: در این راستا نیازمند همراهی و همکاری اداره کل اوقاف به عنوان متولی قبرستان‌های قدیمی هستیم.

وی اضافه کرد: بعد از تاکیدات وزیر کشور و دستور استاندار کردستان در زمینه ضرورت جمع‌آوری معتادین متجاهر، شورا و شهرداری وظیفه‌مند به میدان آمد و براساس اعلام نیازی که از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شده بود ظرفیت نگهداری ۴۰۰ معتاد در کمپ اجباری سنندج فراهم شده است.

شهردار سنندج افزود: در کنار جمع‌آوری معتادین متجاهر طرح تفکیک زباله از مبدا اجرا و با این کار موضوع زباله‌گردها را سامان خواهیم بخشید.

به گفته وی، در زمینه مبارزه با اعتیاد باید یک چرخه کامل صورت بگیرد تا به نتایج لازم دست پیدا کنیم که یکی از مهمترین مولفه‌ها در این خصوص ایجاد شغل است.

رشیدی از برنامه‌ریزی برای ایجاد بازارچه عرضه تولیدات معتادان بهبودیافته در پارک شهدا خبر داد و گفت: این نمایشگاه پارک شهدا را از وجود معتادین پاک می کند.

منبع خبر