قدردانی رئیس شورا از شهردار رشت بابت پیشرفت فیزیکی پروژه های عمران شهری

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” : به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت  یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا، اعضای شورای اسلامی شهر، رحیم شوقی شهردار و سید غفور شفیعی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری تشکیل شد. […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” : به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت  یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا، اعضای شورای اسلامی شهر، رحیم شوقی شهردار و سید غفور شفیعی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری تشکیل شد.
قدردانی رئیس شورا بابت پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی سطح شهر رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه مذکور با قدردانی بابت پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی سطح شهر از شهردار اظهار کرد: با توجه به وارد شدن به فصل سرما، ارائه گزارش آمادگی تجهیزات و نیروهای امدادی و خدماتی شهرداری و همچنین برگزاری رزمایش در این زمینه با حضور رسانه ها و مردم حائز اهمیت است.
محمدحسین واثق کارگرنیا در ادامه اجرای رفیوژ میانی جاده تهران قبل از آغاز تعطیلات نوروز را مهم ذکر کرد و افزود: اجرای دوربرگردان ها قبل از تعطیلات در برنامه ها لحاظ شود.
قدردانی شهردار رشت از همراهی اعضای شورا در اجرای پروژه های شهری
رحیم شوقی شهردار رشت نیز در جلسه مذکور از محمدحسین واثق کارگرنیا و اعضای شورای اسلامی شهر بابت همراهی و همدلی با مجموعه مدیریت شهری در راستای پیشبرد برنامه های توسعه شهری قدردانی کرد.
پروژه های عمرانی رشت طبق زمانبندی مقرر در حال انجام است
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت نیز در جلسه صحن علنی شورا با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه های در حال احداث، گفت: شمع کوبی های تقاطع غیر همسطح حمیدیان (شهید حق بین) توسط پیمانکار مربوطه در حال انجام است.
سید غفور شفیعی به روند احداث تقاطع غیر همسطح آیت الله رودباری به صورت شبانه اشاره کرد و افزود: حفاری شمع کوبی تقاطع پروژه مذکور به اتمام رسیده و خاکبرداری دور شمع ها نیز انجام شده است ضمن اینکه اجرای تیر، کوله و حفاری به طور همزمان انجام می شود.
وی با بیان اینکه عملیات تاسیسات آب و فاضلاب تقاطع غیر همسطح شهید باهنر برای اجرای این پروژه انجام شده است، تصریح کرد: شبکه ای از آب و فاضلاب در مسیر اجرای تقاطع غیر همسطح شهید باهنر عبور کرده بود که برای تعریض خیابان باید ابتدا آن را انجام می دادیم و طی هفته جاری حفاری شمع های این پروژه انجام می شود.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در ادامه به نصب چهارمین پایه تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی در این میدان خبر داد و گفت: حفاری شمع های طرف امام حسین به میدان نیروی دریایی به اتمام رسیده و پروژه از پیشرفت فیزیکی ۱۴ درصدی برخوردار است.
شفیعی با اشاره به همکاری و همراهی سازمان های تابعه شهرداری رشت در اجرای پروژه های سطح شهر، بیان کرد: کارگروهی در تمام حوزه های عمرانی شهرداری تشکیل شده و پروژه ها دو مرتبه در هفته مورد بررسی قرار می گیرند.
وی به طراحی و تهیه اسناد مناقصه پروژه تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین (ع) اشاره کرد و یادآور شد: قرارداد اجرای پروژه مذکور با پیمانکار مربوطه منعقد شده و پیمانکار تجهیز کارگاه را انجام داده است.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با بیان اینکه محور شهید سلیمانی (ژ۵) با طول حدود ۴ هزار و ۵۰۰ متر در سه قطعه توسط پیمانکاران در حال انجام است، خاطرنشان کرد: خاکبرداری پروژه مذکور به اتمام رسیده و ریختن مصالح و ایجاد تراکم مسیر خیابان در حال انجام است.
شفیعی، احداث محور شهید سلیمانی (ژ۵) را نیازمند تولید تعداد قابل توجهی جدول و لوله برای دفع آب های سطح دانست و اظهار کرد: پیمانکاران پروژه مذکور تولید جدول در کارگاه های خود را آغاز کردند.
وی با اشاره به اینکه پروژه های راهسازی در زمستان مقداری مشکل است، اضافه کرد: در تلاش هستیم پروژه تعریض پل پستک را برای افتتاح در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی امسال آماده کنیم.
معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت به هماهنگی های صورت گرفته با حوزه عمرانی و مالی با درایت شهردار در پرداخت مطالبات پیمانکاران اشاره کرد و گفت: پروژه تعریض پل پستک طی روزهای اخیر شتاب خوبی گرفته و با این روند طی دو ماه آینده می توانیم آن را به بهره برداری برسانیم.
شفیعی از احداث چهار دور برگردان در سطح شهر رشت خبر داد و بیان کرد: پیمانکاران دوربرگردان های جماران، شهید باهنر و جاده لاکان در حال انتخاب هستند.