قدردانی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از کمیته ایمنی میراث فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم نکوداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی از تلاش و همیاری اعضای کمیته ایمنی میراث فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران تقدیر و تشکر کرد. به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در این مراسم که به مناسبت روز جهانی موزه و هم ‌زمان با آغاز هفته میراث […]


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم نکوداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی از تلاش و همیاری اعضای کمیته ایمنی میراث فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در این مراسم که به مناسبت روز جهانی موزه و هم ‌زمان با آغاز هفته میراث فرهنگی(سه‌شنبه/۲۸ اردیبهشت ماه) در مجموعه کاخ گلستان برگزار شد، دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن ابراز خرسندی از تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته کمیته مذکور در جهت حفاظت پیشگیرانه از ابنیه تاریخی پایتخت و نیز ارتباط تنگاتنگ سازمان آتش نشانی با معاونت میراث فرهنگی در یک و نیم سال گذشته، بر تحکیم روابط دو جانبه و همچنین ادامه این فرآیند تاکید کرد.
براساس این گزارش، همچنین در مراسم نکوداشت روزجهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در کاخ گلستان از سوی معاون میراث فرهنگی به علی طهرانچی دبیر کارگروه ایمنی سازمان آتش نشانی تهران و نماینده این سازمان به پاس قدردانی از زحمات و تلاش های این کمیته در جهت معرفی و حفاظت از میراث فرهنگی به جامانده از گذشتگان، لوح تقدیر اهدا شد.
شایان ذکر است کارگروه ایمنی میراث فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران در سال ۱۳۹۸ و در پی آتش سوزی در ساختمان های تاریخی میدان حسن آباد، بنا به دستور مهندس داوری مدیرعامل سازمان و نیز حمایت شهردار تهران ایجاد شد. همکاری پیوسته و تنگاتنگ این کارگروه در زمینه های آموزشی، پژوهشی، بازدید و ارائه دستورالعمل ارتقاء ضریب ایمنی به ابنیه فرهنگی – تاریخی سبب شد از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از زحمات و همیاری های شایسته این عزیزان تقدیر بعمل آید.
از اتفاقات مهم این رویداد، بازگشایی باب عالی کاخ گلستان توسط دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بود که این امر پس از نیم ‌قرن صورت گرفت. با بازگشایی این در، دسترسی به کاخ گلستان از خیابان ناصرخسرو و بازار تهران امکان‌پذیر می‌شود.
گفتنی است پیش نویس عقد تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان آتش نشانی تهران با معاونت میراث فرهنگی در حال بررسی و تائید نهایی است.