قرارداد تحویل ۱۴۰ واگن مونتاژ داخل بسته شده است

شهرداران آنلاین/ه گزارش شهریار، مصطفی مولوی اظهار کرد: با گذشت ۲۰ سال از زمان آغاز احداث مترو در تبریز، امروز سیزدهمین رام قطار شهری وارد تبریز شد و رام های دیگر نیز به تدریج به سیستم اضافه خواهد شد. او ادامه داد: ۱۲ رام قبلی ساخت چین بود و این اولین رام مونتاژ داخل در […]

شهرداران آنلاین/ه گزارش شهریار، مصطفی مولوی اظهار کرد: با گذشت ۲۰ سال از زمان آغاز احداث مترو در تبریز، امروز سیزدهمین رام قطار شهری وارد تبریز شد و رام های دیگر نیز به تدریج به سیستم اضافه خواهد شد.

او ادامه داد: ۱۲ رام قبلی ساخت چین بود و این اولین رام مونتاژ داخل در کارخانه ایریکو ابهر که با مشارکت شرکت پوژن چین ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: هر رام شامل پنج واگن و قیمت آن نزدیک به چهار میلیون یورو است و با احتساب یوروی ۳۰ هزار تومانی، هر رام حدود ۱۲۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

او افزود: بودجه قطار کاملا دولتی است و سهم ما از این قطار که قراردادش توسط دولت بسته شده، ۱۴۰ واگن برای تبریز است که از این تعداد پنج واگن تحویل شده و ۱۳۵ واگن دیگر در نوبت تحویل است.

مولوی عنوان کرد: در آینده ای نزدیک یک رام دیگر به تبریز می آید و امیدواریم تا با افزایش تعداد رام ها، فاصله زمانی که قطار در بین دو ایستگاه تردد می کند، کاهش یابد و مردم تبریز که زحمات احداث مترو را متحمل شده اند و پول آن را پرداخت کرده اند، از قطار شهری استفاده کرده و لذت ببرند.