لزوم احصای مشکلات شهرداری‌ها و یکصدایی برای انعکاس آنها به وزیر کشور

شهردار محمودآباد نمونه گفت: احصای یکپارچه مشکلات شهرداری‌ها و انعکاس به وزیر کشور به رفع آنها کمک می‌کند. مهدی بهشتی مقدم با اشاره به حضور رئیس شورای استان همدان و شهردار و شوراهای تویسرکان در محمودآباد نمونه اظهار کرد: در دو روز که این مسئولان همدان میهمان شهر محمودآباد نمونه بودند، با مدیرکل دفتر شهری و […]

شهردار محمودآباد نمونه گفت: احصای یکپارچه مشکلات شهرداری‌ها و انعکاس به وزیر کشور به رفع آنها کمک می‌کند.

مهدی بهشتی مقدم با اشاره به حضور رئیس شورای استان همدان و شهردار و شوراهای تویسرکان در محمودآباد نمونه اظهار کرد: در دو روز که این مسئولان همدان میهمان شهر محمودآباد نمونه بودند، با مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین و معاون ایشان دیدار و از مناطق شهری بازدید کردند.

وی افزود: در نشستی که رئیس شورای استان همدان و شهردار و اعضای شورای شهر تویسرکان با مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین و معاون ایشان برگزار شد، در خصوص برخی از موضوعات و قوانینی که شهرداری‌ها با آن‌ها گریبان‌گیر هستند و خلأهای قانونی، موقوفه ها، اراضی قولنامه ای و نداشتن سند بحث و تبادل نظر و از تجربیات لازم بهره گرفتیم.

شهردار محمودآباد نمونه ادامه داد: طبق اذعان مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین، شهرداری‌ها تعدد مسئولیت دارند اما اختیارات لازم را ندارند که باید گفت در برخی موضوعات واقعا متولی مشخص نیست، سیستمهای حقوق و دستمزد در شهرداری‌ها مشکل ایجاد کرده و تفاوت دریافتیها در شهرداری‌ها بسیار متفاوت است.

بهشتی مقدم اضافه کرد: در نشست با مسئولان همدان مقرر شد مشکلات شهرداری‌ها یک دست احصا شود و از مدیران بالادستی استان‌ها، درخواست‌های یکسان داشته باشیم و به وزیر کشور منعکس شود؛ از سویی لازم است استانداران و مدیران را متقاعد کنیم و مکاتبات لازم در خصوص شهرداری‌ها صورت گیرد و به لایحه تبدیل و از سمت دولت به مجلس انعکاس یابد تا معضلات حل شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی همچون پسماند، زمین‌های اوقافی، قولنامه ای، مزایا و حقوق شهرداری ها و یکسان نبودن حقوق پرسنل، سگهای ولگرد و …. از جمله مسائل اولویت دار و مبتلا به بیشتر شهرداری‌ها ست که باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد که انعکاس یکصدای مشکلات به وزیر کشور می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

این مسئول این مطلب را هم بیان کرد که مقرر شده در سطح کارشناسی، کارشناسان عمرانی و شهرسازی نظرات و پیشنهادات حوزه شهرداری‌های تویسرکان و محمودآباد نمونه و همدان ارائه شود تا بتوان گام مثبتی در رفع مشکلات برداشت.

منبع خبر