لزوم اصلاح قوانین برای جلوگیری از ایجاد ساختمان‌های ناایمن

شهردار منطقه۲۲ تهران لزوم اصلاح قوانین برای جلوگیری از ایجاد ساختمان های نا ایمن را موضوع مهمی دانست و گفت: اتحادیه های صنفی در زمان صدور پروانه کسب باید سند مالکیت را مشاهده کنند و وقتی ملکی بدون سند مالکیت است قطعا پایان کار ندارد و به دنبال آن تخلف ساختمانی و ناایمنی وجود دارد. […]

شهردار منطقه۲۲ تهران لزوم اصلاح قوانین برای جلوگیری از ایجاد ساختمان های نا ایمن را موضوع مهمی دانست و گفت: اتحادیه های صنفی در زمان صدور پروانه کسب باید سند مالکیت را مشاهده کنند و وقتی ملکی بدون سند مالکیت است قطعا پایان کار ندارد و به دنبال آن تخلف ساختمانی و ناایمنی وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، وحیدرضا محمدی در جلسه کمیته ایمنی این منطقه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه متروپل آبادان اظهار داشت: برای اینکه از یک پروژه عمرانی به شکل استاندارد برخوردار شویم باید قوانین اصلاح شود، برای نمونه یک پروژه ساختمانی که به شکل فاز به فاز بهره برداری می شود و شهروندان در آن مستقر می شوند و سازنده قبل از اینکه پایان کار دریافت کند شهروندان را راهی واحدهای مسکونی می کند یک خلا قانونی است و باید بعد از پروژه سازنده اقدام به پایان کار کند و سپس ملک واگذار شود.

وی افزود: در برخی از مجتمع های تجاری نیز مالکان در هنگام ساخت اقدام به تخلف ساخت و ساز می کنند و بدون پایان کار فعالیت شان را آغاز می کنند و حتی شاهد آن هستیم سازمان آتش نشانی نیز اخطارهایی را صادر می کند، اما مالک به فعالیت خود ادامه می دهد.

محمدی ادامه داد: یکی از نهادهایی که کمک به این تخلفات می کند اتحادیه های صنفی است، برای نمونه یکی از ملزومات پروانه کسب سند مالکیت است که شاهد آن هستیم اتحادیه به این امر توجه ندارد و اقدام به صدور پروانه برای آن واحد صنفی می کند.

شهردار منطقه عنوان کرد: یکی از نقاط قوت این پهنه غربی تهران این است که بافت فرسوده وجود ندارد و معابر عریض هستند و مشکل کمتری در امداد رسانی وجود خواهد داشت؛ اما موضوع فاضلاب یک چالش در این منطقه است که به دلیل خلا قانونی ایجاد شده و باید تلاش همگانی برای رفع آن صورت گیرد؛ البته اقدامات ارزشمندی  به همت مدیریت شهری و دولت در حال انجام است.

منبع خبر