لزوم ایمن‌سازی بناهای در معرض خطر شهرستان لار

شهردار لار گفت: شناسایی بناهای در معرض خطر تا حدودی انجام شده است، اما برای ایمن‌سازی به همکاری و مشارکت مالکان نیاز داریم. نواز شریفی‌لاری در نشست آسیب‌شناسی بناهای ناایمن با انتقاد از روند جانمایی طرح‌های مسکن شهرستان لار، اظهار کرد: دی‌ماه ۱۴۰۰ در لار سیل آمد. همان زمان تاکید شد که خانه‌های دامنه قلعه […]

شهردار لار گفت: شناسایی بناهای در معرض خطر تا حدودی انجام شده است، اما برای ایمن‌سازی به همکاری و مشارکت مالکان نیاز داریم.

نواز شریفی‌لاری در نشست آسیب‌شناسی بناهای ناایمن با انتقاد از روند جانمایی طرح‌های مسکن شهرستان لار، اظهار کرد: دی‌ماه ۱۴۰۰ در لار سیل آمد. همان زمان تاکید شد که خانه‌های دامنه قلعه باید جابه‌جا شوند اما پس از آن اتفاق در قلات‌ خانی و در دامنه کوه مسکن ساخته می‌شود.

وی افزود: در پیشگیری از حوادث، جانمایی و توده‌گذاری اهمیت زیادی دارد و لازم است در طرح‌های مسکن‌سازی به آن‌ها توجه ویژه شود.

شهردار لار خاطرنشان کرد: این شهر زلزله‌خیز است با این وجود از وقوع زلزله نگرانی نداریم، چراکه به مقررات در این زمینه توجه شده است.

شریفی با اشاره به آسیب‌های احتمالی در ساخت‌وسازها، تاکید کرد: در مجموع ساختمان‌سازی در شهر لار با کیفیت مناسبی انجام می‌شود و عمده مشکلات مربوط به کاربری‌های ملک است.

وی در خصوص سازه‌های ناایمن شهر لار، گفت: شناسایی بناهای در معرض خطر تا حدودی انجام شده است اما ایمن‌سازی شهر و ساختمان‌ها نیازمند همکاری و مشارکت مالکان است.

منبع خبر