لزوم تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر حضرت معصومه(س)

شهردار قم یکی از اولویت‌های حرکت شهرداری در سال جاری را تسهیل دسترسی مردم و زائران کریمه اهل بیت (س) به حرم مطهر حضرت معصومه(س) برشمرد. سید مرتضی سقائیان‌نژاد، توجه به مسئله تأمین پارکینگ در شهر قم را یکی دیگر از اولویت‌های کاری شهرداری در سال جاری دانست و ابراز کرد: مسئله دیگر تسهیل‌گری در […]

شهردار قم یکی از اولویت‌های حرکت شهرداری در سال جاری را تسهیل دسترسی مردم و زائران کریمه اهل بیت (س) به حرم مطهر حضرت معصومه(س) برشمرد.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد، توجه به مسئله تأمین پارکینگ در شهر قم را یکی دیگر از اولویت‌های کاری شهرداری در سال جاری دانست و ابراز کرد: مسئله دیگر تسهیل‌گری در دسترسی زائران به حرم مطهر که باید به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

وی سیما و منظر شهری را از دیگر مسائل مهم شهر قم و از اولویت‌های کاری شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ دانست و افزود: برای طراحی الگوی معماری ایرانی اسلامی آماده همکاری با متخصصین شهرسازی و نهادهای حوزوی هستیم.

سقائیان‌نژاد گفت: بروز رسانی ضوابط اجرای نماهای ساختمانی با محوریت معاونت شهرسازی یکی از اقداماتی است که باید در اولویت قرار گرفته و از طریق تشکیل کمیته‌های تخصصی در سطح مناطق و شهرداری مرکز پیگیری شود.

وی همچنین خواستار فعال شدن دوباره کمیته سیما و منظر استان با هدف ترسیم الگوی ایرانی اسلامی در معماری و بروزرسانی ضوابط اجرای نمای ساختمان‌ها در شهر قم شد.

شهردار قم پیگیری ۱۷ پروژه نیمه تمام شهرداری را از دیگر اولویت‌های مهم سال جاری دانست و عنوان کرد: معاونت‌های شهرداری قم برای اجرای این پروژه‌ها زمان‌بندی دقیقی اعلام کنند.

لزوم تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر حضرت معصومه(س)

وی به اهمیت بازآفرینی شهری در برنامه‌های شهرداری قم اشاره کرد و گفت: پروژه ساماندهی چهل اختران از اولویت‌های این حوزه است.

سقائیان نژاد با تاکید بر اینکه رشد شهر قم نباید متوقف شود اظهار داشت: پروژه‌های جدید شهر قم مانند تقاطع کیوانفر و صدوق باید با برنامه ریزی دقیق پیش برود.

منبع خبر