لزوم مدیریت یکپارچه شهری در پایتخت/تهران در سالروز تشکیل بلدیه

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سالروز تشکیل بلدیه گفت:مدیریت واحد و یکپارچه شهری بر پایتخت ضرورت دارد و در حال حاضر باید عزم خود جهت خدمت بیشتر به شهروندان را جزم کنیم. احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس گذاشت، اظهارداشت: ۱۱۵سال پیش درچنین روزی بلدیه تهران […]

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سالروز تشکیل بلدیه گفت:مدیریت واحد و یکپارچه شهری بر پایتخت ضرورت دارد و در حال حاضر باید عزم خود جهت خدمت بیشتر به شهروندان را جزم کنیم.

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس گذاشت، اظهارداشت: ۱۱۵سال پیش درچنین روزی بلدیه تهران تاسیس شد. نهادی که شهروندان در زندگی روزمره خود از بامدادان تا شامگاهان با آن سر و کار دارند و وظیفه ذاتی بادیه تهران که امروز به نام شهرداری تهران آن را می شناسیم ارایه خدمات به شهروندان است.

 شهرداری یک نهاد غیر دولتی است و هزینه اقدامات خود را از عوارض شهروندان تامین می کند و این در حالی است که در طول این سالیان شهر گسترش پیدا کرده و هزینه های زیادی به واسطه پایتخت بودن تهران تحمیل شده و از سویی دیگر دولتها هزینه ها و اعتباراتی که باید بر طبق قانون برای ارایه خدمات به شهروندان پرداخت می کردند نپرداخته اند.

در سالهای گذشته شاهد بودیم که سهم شهرداری‌ها از درآمد هوایی نظیر مالیات ارزش افزوده بیشتر که نشده کاهش نیز یافته و این یعنی در کنار شرایط اقتصادی موجود شهرداری که باید از این اعتبارات برای ارایه خدمات استفاده می کرد محروم شده است.

در کنار اینها هزینه های را هم که واسطه نبود مدیریت واحد و یکپارچه شهری بر پایتخت تحمیل می شود را باید در نظر گرفت در حالی که همه اقدامات باید تحت لوای مدیریت واحد باشد.

 اما با این حال و با این شرایط اقتصادی شهرداری تهران و کارکنان خدومش ذره ای از وظایف خود کم نگذاشته‌اند.چرا که خانواده شهرداری تهران با شهروندان عهد بسته‌اند.

نمونه این وفای به عهد را در بیش از دو سال شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم در جایی که بسیاری نهاد ها برای قطع زنجیره انتقال ویروس تعطیل بودند اما کارکنان شهرداری تهران در تمام روزهای پاندمی حاضر بودند چرا که شهرداری تعطیلی بردار نبوده و نیست.

این امر نیز موجب افتخار خانواده بزرگ شهرداری است که روز، ساعت یا دقیقه ای از ارایه خدمات به شهروندان با نمی مانند و همواره بر عهد خود استوارند.

دراین عمرطولانی،کارکنان رکن اصلی بلدیه بوده‌اند. مدیرانی که کرامت انسانی را دررفتار مدیریتی خویش لحاظ کرده‌اند از توفیق بیشتری در خدمت به مردم بهره مند شده اند و چه نیکو عبادت خداوند را بجا آوردند که به فرموده شیخ اجل سعدی “عبادت بجز خدمت خلق نیست”.

سالروز تاسیس بلدیه تهران روزی است که به یاد داشته باشیم در بدترین شرایط افرادی هستند که شبانه روز در شهر فعالیت می کنند، برخی در روزهای بارانی آبگرفتگی معابر را رفع می‌کنند، برخی فضای سبز شهر را می آرایند، برخی نظافت و رفت و روی شهر را برعهده دارند، برخی فداکارانه به دل آتش می زنند و برخی نیز در بدترین شرایط شیوع ویروس کرونا جابجایی شهروندان را در ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می دهند.

این روز را به پیشکسوتان وهمکاران خدمتگزار تبریک می گویم.

 خواهران و برداران گرانقدرم؛ عزم خود را جزم تا خدمات بی منت به شهروندان ارائه کنیم.

منبع خبر