مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد به امور بانوان اختصاص یافت

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری این کلانشهر به صورت ویژه به امور بانوان اختصاص یافته که البته در اصلاح بودجه ممکن است این رقم تغییر کند. فاطمه سلیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیسیون بانوان و […]

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری این کلانشهر به صورت ویژه به امور بانوان اختصاص یافته که البته در اصلاح بودجه ممکن است این رقم تغییر کند.

فاطمه سلیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیسیون بانوان و خانواده در شورای اسلامی شهر مشهد، افزود: مشکلات عمده زنان در مشهد در این دوره شناسایی و برای بررسی و رفع آن اولویت بندی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون خانواده و بانوان تاکنون پنج نشست تشکیل شده و برای نخستین بار در کشور بودجه ای برای حوزه بانوان در شهرداری مشهد اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: تنها معاونت فرهنگی شهرداری نباید برای حوزه زنان در مشهد فعال باشد و سایر حوزه‌ها و معاونتهای شهرداری نیز باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ساماندهی انجمن های مردم نهاد در حوزه زنان توسط کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر، اضافه کرد: همچنین مقرر شده در ۱۶ بوستان بالای پنج هکتار مساحت در مشهد، فضای ویژه بانوان ایجاد شود که تاکنون در ۹ بوستان این مهم محقق شده است.

سلیمی افزود: ۳۰ درصد از بودجه تشکل‌ها در شهرداری مشهد نیز به تشکل‌های بانوان اختصاص یافت.

وی در خصوص اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار نیز، اظهار کرد: از دغدغه های بانوان، اشتغال زنان زندانی است که با همراهی سازمان میادین و سازمان بازآفرینی شهرداری طرحی در این زمینه در حال آماده سازی است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ بانو نیز تاکنون برای اشتغال به بازارچه های کارآفرینی و مشاغل خانگی در مشهد معرفی شده اند.

رییس کمیسیون خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: همچنین در ماه رمضان امسال برنامه‌ریزی شده از طریق پویش‌های مختلف ۶ زن زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شوند.

سلیمی افزود: برای ورزش بانوان نیز ردیف بودجه وجود دارد، امسال در مسابقات جام رمضان در بخش بانوان ۷۲ تیم حضور دارند و بازی ها در حال برگزاری است.

وی گفت: شهرداری این کلانشهر باید برای ایجاد فضای ورزشی امن برای بانوان اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: همچنین شهرداری متولی جمع‌آوری سه هزار معتاد متجاهر شده که برنامه‌ریزی ها در این اقدام با اولویت زنان و جوانان انجام شود.

سلیمی اضافه کرد: این سیاست به مجموعه شهرداری واگذار شده و به زودی خروجی آن دیده خواهد شد.

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: برای این کلانشهر باید بودجه ویژه‌ای در سطح ملی دیده شود، در این خصوص نیز کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد نامه ای به رییس جمهور ارسال کرده که بخشی از آن مربوط به حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

سلیمی در خصوص منع ورود بانوان به ورزشگاه در دیدار ایران و لبنان نیز، گفت: درخواست پیگیری در این خصوص نیز از سوی کمیسیون به معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده داده شد.

منبع خبر