مبلمان شهری؛ هنر نو در جذب گردشگر

مبلمان شهری؛ هنر نو در جذب گردشگر یادداشت مهدی برنجی باقری مسئول امور گردشگری منطقه ۲۲ گردشگری به عنوان یک صنعت بدون شک می تواند باعث بهبود و پیشرفت وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در شهرتهران شود.از سویی این صنعت رونق کسب و کار ، را به همراه دارد و از سویی دیگردر زمینه […]

مبلمان شهری؛ هنر نو در جذب گردشگر

یادداشت مهدی برنجی باقری مسئول امور گردشگری منطقه ۲۲

گردشگری به عنوان یک صنعت بدون شک می تواند باعث بهبود و پیشرفت وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در شهرتهران شود.از سویی این صنعت رونق کسب و کار ، را به همراه دارد و از سویی دیگردر زمینه تبادل فرهنگ ها هم می تواند مثمر ثمر باشد.عوامل متعددی در جذب گردشگر در شهرتهران نقش دارند من جمله این موارد می توان به مبلمان شهری ، فضای سبز ، فروشگاهای بزرگ و… اشاره نمود.دربین این عوامل مبلمان شهری برگ برنده ی مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود که توجه به آن حائز اهمیت است.در همین راستادر منطقه ۲۲ میتواند با بهره گیری از فاکتورهای جذب توریسم همچون مبلمان شهری مناسب ، سعی بر بهبود جذب توریست بنماید.باقری معتقد است: به گونه ای با طراحی متنوع مبلمان شهری و المان ها ، منطقه ۲۲ را به منطقه ای برای همه سنین معرف گردشگر پذیر بودن بنمایندمبلمان شهری مجموعه تجهیزات و عناصر سازنده فضای شهر محسوب می شود که به ویژگی های فرهنگی شهرها وابسته بوده و نقش مهمی در معرفی (هویت)شهر ،بخصوص در افزایش رفاه اجتماعی ایفاء می کنداستفاده از رنگ مناسب با بافت تاریخی و جنس مواد مناسب با اقلیم و در طراحی مبلمان شهری ، جانمایی صحیح عناصر مختلف مبلمان شهری ، انسجامی در طراحی تجهیزات عمومی و رفاهی در فضاهای گردشگری شهری ، سر زندگی در بین مردم را افزایش داده و میل و رغبت مردم برای استفاده از این وسایل بیشتر می کندمدرن بودن،زیبا بودن،تنوع و… از مواردی است که در ذهن گردشگر نفوذ کرده و باعث می شود او در نگاه اول دوستدار شهر شده و دل سرد و بی رغبت به شهر نشود و به سوی ماندگاری در شهر بشتابد.