مترو اصفهان با تکمیل خط دو، ۷۰۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کند

https://news.isfahan.ir/node/35067 08 تیر ۱۴۰۰ – ۱۰:۵۴ کد محتوا ۳۵۰۶۷ ۰۸ تیر ۱۴۰۰ – ۱۰:۵۴ مدیرعامل شرکت مترو: مترو اصفهان با تکمیل خط دو، ۷۰۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کند مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: بر اساس مطالعات مبدا و مقصد، پیش بینی می‌شود با تکمیل خط دو متروی اصفهان سهم کل سفرهای شهری […]

مترو اصفهان با تکمیل خط دو، ۷۰۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کند

مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: بر اساس مطالعات مبدا و مقصد، پیش بینی می‌شود با تکمیل خط دو متروی اصفهان سهم کل سفرهای شهری با این وسیله پاک و ایمن به بیش از ۱۶ درصد برسد.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا
، اظهار کرد: تکمیل خط دو متروی اصفهان به دلیل عبور از شلوغ‌ترین و پرتراکم‌ترین نقاط شهر، گامی بسیار مؤثر در جهت کاهش آلودگی هوا، ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی است.

وی با بیان این که روند احداث خط دو مترو بسیار چشمگیر بوده و با سرعت بالایی در حال انجام است، افزود: در حال حاضر از ۱۶ ایستگاه خط دو مترو ۱۲ ایستگاه در حال اجرا است تا ضلع غربی شهر را به ضلع شرقی متصل کند.

مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات مبدا و مقصد، پیش بینی می‌شود با تکمیل خط دو متروی اصفهان سهم کل سفرهای شهری با این وسیله پاک و ایمن به بیش از ۱۶ درصد برسد که به معنای جابه‌جایی حدود ۷۰۰ هزار مسافر در روز است.

وی ادامه داد: به طور متوسط هر یک کیلومتر احداث خط مترو، یک هزار میلیارد تومان هزینه دارد و به همین جهت وقتی از خط یک مترو صحبت می‌شود در واقع از یک پروژه ۲۵ هزار میلیارد تومانی سخن گفته‌ایم.

طحانیان با اشاره به روند توسعه خط یک مترو، گفت: شرکت متروی منطقه اصفهان رسالت خدمت‌رسانی به شهرهای اقماری و همجوار از جمله شاهین شهر و بهارستان را دارد.

وی با بیان این که متروی بهارستان که در امتداد خط یک احداث می‌شود تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت اجرا داشته و تا دو سال آینده تکمیل خواهد شد، ادامه داد: طول مسیر متروی خط بهارستان ۱۶ کیلومتر و خط متروی شاهین شهر ۱۴ کیلومتر است که با بهره‌برداری از آنها خط یک ۲۰ کیلومتری فعلی متروی اصفهان به ۵۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: در خصوص بررسی احداث خطوط مترو برای شهرهای نجف‌آباد، مجلسی و فولادشهر جلسات مختلفی برگزار شده که در صورت اجرا و بهره‌برداری، منجر به اتفاقات بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی منطقه اصفهان خواهد شد.

کد محتوا ۳۵۰۶۷

برچسب ها