مجوز تاسیس ۶۹۸ دهیاری در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ صادر شد

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور گفت: با موافقت وزیرکشور در نیمه دوم سال گذشته مجوز تاسیس ۶۹۸ دهیاری جدید، مطابق ضوابط، صادر و به استانداران مربوطه ابلاغ شده است. دکتر نورعلی افزود: در این […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور گفت: با موافقت وزیرکشور در نیمه دوم سال گذشته مجوز تاسیس ۶۹۸ دهیاری جدید، مطابق ضوابط، صادر و به استانداران مربوطه ابلاغ شده است.

دکتر نورعلی افزود: در این راستا 118 دهیاری در استان اردبیل، 165 دهیاری در استان لرستان، 142 دهیاری در استان مازندران، 119 دهیاری در استان کرمان، 37 دهیاری در استان همدان و 117 دهیاری در استان آذربایجان شرقی، واجد شرایط تأسیس دهیاری شناخته شده و مجوز تاسیس آنها توسط وزیرکشور امضا و ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه پایدار روستایی بر مشارکت روستائیان استوار بوده و مدیریت به صورت متمرکز و دولتی می تواند عامل موفقیت باشد. لذا فراهم کردن امکان فعالیت مدیریت های محلی در روستاها ضرورت داشته و دهیاری ها تحت نظارت مستقیم نمایندگان مردم در شورای اسلامی روستا و کنترل و سیاستگذاری دولت در روستاهای کشور ایفای نقش مدیریتی می نمایند به همین جهت صدور مجوز تاسیس دهیاری امری اثرگذار در پیشرفت روستا می باشد.
گفتنی است، براساس سیاست‌های وزارت کشور، فرآیند صدور مجوز تأسیس دهیاری برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار، دارای شورای اسلامی روستا و کد تقسیمات کشوری انجام می شود.