محتوای دوره آموزشی حکمرانی ‌روستایی و مبانی‌تسهیل‌گری در اختیار دست اندرکاران مدیریت‌روستایی قرار می گیرد

مراسم اختتامیه دومین دوره آموزشی حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری ویژه بخشداران، دهیاران و روحانیون در محل بخشداری کهریزک برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور، سیدسجاد انوشه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی در این مراسم گفت: دوره حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری که در راستای توانمندسازی […]

مراسم اختتامیه دومین دوره آموزشی حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری ویژه بخشداران، دهیاران و روحانیون در محل بخشداری کهریزک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور، سیدسجاد انوشه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی در این مراسم گفت: دوره حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری که در راستای توانمندسازی مدیران محلی از طریق قرارگاه جهادی توسعه همه جانبه روستا طراحی شده بود با همکاری این قرارگاه، معاونت امور دهیاری‌ها، دفتر امور روستایی استانداری تهران و به میزبانی بخشداری کهریزک اجرا شد.
وی افزود: این دوره در قالب سه روز آموزش تئوری و یک روز کارگاه تسهیل‌گیری برای ۲ هزار و ۱۷۹ دهیار و ۳۴۴روحانی و مبلغان روستایی به صورت حضوری در بخشداری کهریزک و در۳۰ استان کشور به صورت غیرحضوری برگزار گردید.
وی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه روستایی با رویکرد حکمرانی روستایی نیازمند گسترش و توسعه آموزش‌های چند جانبه در نقاط روستایی کشور است، یادآورشد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی در نظر است دوره­های آموزشی مستمر حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری برای جامعه هدف در سطح استان‌‎ها برگزار شود.
انوشه اضافه کرد: محتواهای ارائه شده در این دوره آموزشی به صورت ویدئو و محتوای فشرده در اختیار فراگیران قرار خواهد گرفت و از محتواهای ارائه شده ۱۰۰ سوال طرح و در سامانه سام‌شهر از فراگیران آزمون نهایی و گواهی‌نامه آموزشی صادر خواهد شد.

منبع خبر