محسن رنجبر به عنوان معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان معرفی شد

شهردار اصفهان گفت: جابجایی تناسب درآمدهای شهرداری و توسعه مشارکت مردم و سرمایه گذاران رویکرد مدیریت شهری به حوزه مالی و اقتصادی و از انتظارات شورا و شهرداری از معاون مالی و اقتصادی جدید است.

محسن رنجبر به عنوان معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان معرفی شد

شهردار اصفهان گفت: جابجایی تناسب درآمدهای شهرداری و توسعه مشارکت مردم و سرمایه گذاران رویکرد مدیریت شهری به حوزه مالی و اقتصادی و از انتظارات شورا و شهرداری از معاون مالی و اقتصادی جدید است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده در مراسم تکریم و معارفه معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با قدردانی از مرتضی طهرانی، معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری به عنوان شخصیتی فرهیخته و قابل ستایش اظهار کرد: در این مدت انصافا آقای طهرانی بیشترین تعامل را داشت و این تعامل حاصل پختگی در امور و دوری از تعصبات جناحی و حزبی بوده و نگرشی ناشی از دغدغه نسبت به صرفه و صلاح شهرداری است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بحث های مالی در شهرداری نیاز به گزارش ندارد چراکه سیستم بزرگی مانند این نهاد که خدمات خود را به روز به مردم ارائه می کند، وقتی درست کار کند یعنی خون در شریان های این اندام جریان دارد.

وی با تشکر از موافقت محسن رنجبر برای حضور در سمت معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان در این دوره و بازگشت به شهرداری اصفهان اظهار کرد: برگرداندن آقای رنجبر کار آسانی نبود و با موافقت آقای سقائیان نژاد به شهرداری بازگشتند.  

قاسم زاده به نقش کلیدی رنجبر در شهرداری قم اشاره و تصریح کرد: نگاه مهندسی وی به مسایل سبب می شود تا از موقعیت ها نقشه ای هوایی در ذهن خود داشته باشند و بعد وارد حل مسئله شوند.

وی با بیان اینکه در رویکرد مدیریت شهری یکی از انتظارات از حوزه شهردار، جابجایی تناسب درآمدهای شهرداری است، گفت: برای این منظور باید با شیبی ملایم از مسیر درآمدهای متکی به تراکم به سمت درآمدهای دیگر برویم و آقای رنجبر باید این انتظار شهرداری و شورا را محقق کنند.

شهردار اصفهان افزود: از بخش مشارکت های شهرداری در این مسیر بیشترین انتظار را داریم؛ باید به مردم و سرمایه گذاران اعتماد کنیم و اینکه سرمایه گذاران خارج از ایران و اصفهان مشارکت کنند خوشایند نیست و آنها باید به کمک آبادانی اصفهان بیایند.

وی انتظار دیگر شهرداری از معاونت مالی و اقتصادی را پویاتر کردن منابع شهرداری و گردش آنها برای ایجاد درآمد عنوان و اظهار کرد: همچنین بهتر است بخشی از املاک در مسیر ارزش افزوده قرار گیرد تا درآمدهای متکی به فروش تراکم کمتر و ظرفیتی برای افزایش مشارکت مردم فراهم شود.

*استمرار و تکمیل خزانه داری متمرکز شهرداری

همچنین در ادامه، محمد نورصالحی، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با قدردانی از زحمات مرتضی طهرانی، اظهار کرد: انتظار می رود آقای رنجبر از رویه های خوبی که در دوره آقای طهرانی ایجاد شده است، استفاده کند و آنها را ادامه دهد. 

وی تحقق انضباط مالی، رعایت دقیق ضوابط حوزه مالی، شفافیت در حوزه درآمد، هزینه و املاک، داشتن برنامه برای تحقق درآمدهای پایدار شهرداری را از جمله انتظارات شورای اسلامی شهر اصفهان از معاون مالی و اقتصادی شهرداری عنوان کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: لوایح ۵۲ گانه که در دوره قبلی مدیریت شهری مصوب شده است مورد بازنگری قرار گیرد چراکه مردم گلایه هایی را نسبت به برخی از هزینه ها دارند که از طاقت آنها خارج است و می تواند مشمول اصلاحاتی شود.

وی توجه به سرمایه گذاری و مشارکت مردم را از اولویت های این حوزه شهرداری دانست و گفت: وقتی مردم حاضرند سرمایه های اندک خود را به بورس ببرند می توان از این ظرفیت برای اجرای پروژه های شهری و مشارکت مردم در اجرای طرح ها استفاده کرد و امیدواریم روش های جدیدی در این بخش به کار گرفته شود.

نورصالحی با تاکید بر استمرار و تکمیل خزانه داری متمرکز شهرداری افزود: استفاده از اوراق و منابع بانکی اقدام مثبتی است اما برای بازپرداخت و استفاده بیشتر از این منابع باید برنامه ریزی کرد.

وی افزود: بنابر گزارش های دریافت شده تا سال ۱۴۰۴ باید ۵ هزار میلیارد تومان بدهی از سوی شهرداری پرداخت شود که این موضوع نباید سکته و وقفه ای در امور شهرداری ایجاد کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: همچنین پروژه های عمرانی شهر همچون رینگ چهارم، تکمیل فازهای سالن اجلاس سران، خط دوم مترو و دیگر طرح ها باید با روش های قدیم و جدید تامین و پشتیبانی مالی شود.

4_5942670338776107258_3.JPG

* ضریب تحقق بودجه شهرداری به بیش از ۹۰ درصد رسید

در ادامه، مرتضی طهرانی، معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تداوم اقدامات زیربنایی در شهرداری به سود مردم است، اظهار کرد: بسیاری از اقداماتی که برای این منظور انجام شده است مربوط به نظام شهرداری است و هرچه در این مسیر عقلانی تر، مستحکم تر و قانون مندتر تصمیم گیری شود، به نفع مردم است.

وی ادامه داد: بسیاری از کارها چون از پشتوانه منطقی برخوردار است در دوره بعد هم ادامه پیدا خواهد کرد؛ بیشترین وظیفه این حوزه در بخش درآمد و بعد هزینه است به طوریکه اگر همه برنامه ها به خوبی برنامه ریزی شود اما پشتیبانی مالی صورت نگیرد کارها نیمه کاره رها خواهد ماند.

معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در دوره قبل، پیش از آنکه طرحی با مشکل مواجه شود ما به سراغ آن رفتیم و برای تامین اعتبار طرح های عمرانی و … موردی را سراغ ندارم که به علت مشکل مالی متوقف شده باشد.

وی با بیان اینکه اگر موفقیتی در دوره قبل اتفاق افتاده است حاصل کار گروهی و تیمی بوده است، اظهار کرد: در این دوره سعی کردیم شفافیت مالی تا جایی که امکان پذیر است عملیاتی شود به طوریکه همه مناقصه ها و مزایده های شهرداری در روزنامه های رسمی و سایت منتشر شد. همه صورت مالی و تفریغ بودجه را منتشر کردیم اما مواردی مانند حقوق که نیاز به اجازه فرد برای انتشار داشت، منتشر نشد.

طهرانی از انطباق درآمدهای شهرداری با بودجه سالانه گفت و افزود: در ابتدای دوره ما، بودجه شهرداری دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود و اکنون به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و بودجه سال های گذشته هم محقق شده است.

وی ضریب تحقق بودجه را بیش از ۹۰ درصد عنوان و تصریح کرد: سال گذشته ۱۱۰ درصد از بودجه به صورت رسمی و با اصلاحات ۹۴ درصد محقق شد.

معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان بیان کرد: اگر حمایت و همراهی شورای شهر نبود این بودجه قابل تحقق نبود.

*تحقق انضباط مالی در شهرداری با تمرکز بر پرداخت و درآمد

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ توانستیم لوایح ۵۲ گانه درآمدهای شهر را با بازنگری به تصویب شورای اسلامی شهر برسانیم، گفت: این بازنگری در درآمدهای سال های ۹۸ و ۹۹ شهرداری متبلور شد و با ایجاد دگرگونی در لوایح تشویقی با وجود کرونا موفق به تحقق درآمد شدیم.

طهرانی مکانیزم تحقق انضباط مالی در شهرداری را تمرکز پرداخت و درآمد عنوان و اظهار کرد: اخیرا راه اندازی خزانه داری غیرنقدی را کلید زدیم تا از اموال غیرنقد مناطق استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این دوره توانستیم همه مناقصات را نقد کنیم چراکه مناقصات ۵۰ درصد غیرنقد سبب منازعه و فساد در سیستم می شود، گفت: رانت برخی شرکت های وابسته به شهرداری را به حداقل رساندیم به طوریکه سود برخی شرکت های تامین نیرو، که در گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد بود به یک و نیم درصد کاهش پیدا کرد.

*مشارکت مردم در محلات با نقشه راه

در ادامه محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان اظهار کرد: بعد از شش سال به شهرداری اصفهان بازگشتم و با همکاری همه امیدوارم خدمتگزاری صدیق برای مردم شهر اصفهان و همه افرادی که اصفهان را دوست دارند، باشیم.  

وی با تاکید بر اینکه خدمت باید برای رضایت خداوند باشد، گفت: از شهردار اصفهان و شورای اسلامی شهر که به بنده اعتماد کردند قدردانی می کنم؛ ما در این دوره شهرداری به دنبال مشارکت واقعی مردم هستیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ادبیات سیاستی این است که اصفهان شهر زندگی باشد و با این ادبیات به سراغ مردم می رویم تا در توسعه محلات هم از مشارکت آنها استفاده کنیم.

وی افزود: آقای طهرانی فارغ از مباحث حزبی، عملگرایانه در شهرداری کار کردند. ما به دنبال ادبیات حکمروائی یعنی مشارکت مردم به صورت گسترده با پرچم داری شهردار و حمایت شورای شهر هستیم و این کار را از بخش های مختلف شهرداری آغاز می کنیم.

رنجبر بیان کرد: در این زمینه با نقشه راه پیش خواهیم رفت و مشارکت را به دل محلات خواهیم برد تا شاهد ارتقای کیفی آنها باشیم.

*تدوین منشور رویکردهای کلان از سوی شورای ششم شهر اصفهان

در این جلسه، مصطفی نباتی نژاد، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بر ایجاد همزیستی برون سازمانی برای استفاده از تجارب مدیران سابق شهرداری تاکید و اظهار کرد: شورای ششم شهر اصفهان در حال تدوین منشوری در سطح رویکردهای کلان است و در این میان باید مرز بین رویکرد و برنامه در سطح معاونان نیز مشخص شود.

وی خطاب به شهردار و معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان بیان کرد: باید پرداخت های مالی به پروژه ها ناظر به سطح درگیری مردم با این طرح ها باشد تا نارضایتی حاصل از اجرای یک طرح در سطح شهر ایجاد نشود.

گفتنی است، در این جلسه که با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورا و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد، از زحمات مرتضی طهرانی در سمت معاون مالی و اقتصادی شهرداری تقدیر و محسن رنجبر با حکم شهردار اصفهان به عنوان معاون جدید مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان معرفی شد.

کد محتوا ۳۸۵۶۶

برچسب ها