محله های تاریخی ساری بازسازی و بازآفرینی می شود

شهرداران آنلاین/به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، سید علی نورانی سرپرست شهرداری منطقه بافت کهن و تاریخی  طی گفتگویی به اهمیت ایجاد شهرداری این منطقه اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد شهرداری منطقه بافت کهن و تاریخی، حفظ و نگهداری بناهای تاریخی، مرمت ، بازسازی و بازآفرینی  محله های تاریخی […]

شهرداران آنلاین/به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، سید علی نورانی سرپرست شهرداری منطقه بافت کهن و تاریخی  طی گفتگویی به اهمیت ایجاد شهرداری این منطقه اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد شهرداری منطقه بافت کهن و تاریخی، حفظ و نگهداری بناهای تاریخی، مرمت ، بازسازی و بازآفرینی  محله های تاریخی است.

وی افزود: تجمیع املاک مخروبه کوچک، جهت احداث بناهای جدید برای توسعه شهر ساری و رفاه شهروندان نیز در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.

نورانی ادامه داد: محدوده شهرداری منطقه بافت تاریخی و کهن ساری ۱۳۴ هکتار از مناطق یک و دو شهری را شامل می شود و با پیگیری های جواد طالبی شهردار ساری اقدامات اداری مربوط به راه اندازی این منطقه انجام شد.

این مسئول بیان کرد: راه اندازی شهرداری بافت کهن و تاریخی در طرح جامع شهر ساری پیش بینی و در سال ۱۳۹۵ به شهرداری ساری ابلاغ شد و جزو امور معطل مانده ای بود که جواد طالبی با جدیت اجرایی شدن آن را عملیاتی کرد.

نورانی گفت: در این شهرداری مانند سایر مناطق کلیه فعالیت ها اعم از  عمرانی،  خدمات شهری و شهرسازی به شهروندان ارائه می شود.

وی از راه اندازی اداره مرمت و بازآفرینی در شهرداری این منطقه خبر داد و افزود: این اداره برنامه ریزی برای بازسازی ساختمان های کهن  و  بافت تاریخی را با استفاده از جذب اعتبارات دولتی و به کارگیری کارشناسان مجرب بخش خصوصی در دستور کار دارد.

سرپرست شهرداری منطقه بافت کهن و تاریخی ساری با اشاره به اینکه این منطقه برای برگزاری هرچه بهتر رویداد ۲۰۲۲ در حال برنامه ریزی است، تصریح کرد: با راه اندازی این شهرداری، بخشی از زیرساخت ‌ گردشگری ساری فراهم می شود زنده نگه داشتن خاطرات مردم شهر در این منطقه اولویت فعالیت های ما خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: بازپیرایی میدان ساعت و زیبایی بصری این میدان تاریخی که یاداور خاطرات نسل ها از گذشته تا امروز است از اولین اقدامات شهرداری منطقه کهن و تاریخی ساری بوده که آغاز شده است.

وی اظهار داشت: همسان سازی تابلوهای مغازه ها در خیابان جمهوری اسلامی با همکاری اصناف، کسبه و شهروندان نیز آغاز شده که قطعا گام مؤثری در زیبایی بصری هسته مرکزی بافت کهن شهر ساری خواهد داشت.

وی گفت: ایجاد درآمدهای پایدار برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در مناطق بافت کهن و تاریخی نیز از دیگر اهداف ما است.