شهردار پارسیان:

مردم از تردد در کنار رودخانه و مسیر سیلاب و آبراه ها خودداری کنند

شهردار پارسیان گفت: به دلیل شدت بارندگی و طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی از مردم پارسیان تقاضا دارم از تردد در این مکان ها خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین- هرمزگان_ احسان سالمی شهردار پارسیان در گفتگو با خبرنگار بلدیه آنلاین در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با بارندگی گفت: مجموعه شهرداری پارسیان اقدامات لازم را جهت مقابله با خسارت احتمالی  بارندگی در این شهرستان انجام داده است که یکی از اقدامات  آماده سازی ماشین آلات عمرانی و خرید لوازم فردی جهت اعضای ستاد بحران شهرداری است و همچنین برگزاری جلسات مدیریت بحران در خصوص مقابله با این بحران بود.

سالمی به بازگشایی مسیر آبراه اصلی پشت نهالستان اشاره کرد و گفت؛ یکی از اقدامات قبل از بارندگی بازگشایی مسير آبراه اصلی پشت نهالستان تا حوزه ی علمیه خواهران است و همچنین بازگشایی آبراه فصلی جلوی فرمانداری و احداث دیوار پشت دکه‌های میدان ورودی و ایجاد یک حائل خاکی جهت هدایت آب از بلوار کشاورز به آبراه فصلی بوده است و همچنین از دیگر اقدامات می توان به بازگشایی آبراه فصلی حدفاصل بلوار شهدای گمنام تا خیابان پاییز و بازسازی پل دوم بلوار شهدای گمنام بسمت عسلویه جهت افزایش تخلیه آب های سطحی بوده است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده قبل از این بحران اشاره کرد و بیان داشت: بازگشایی انتهای خیابان شهید جاسمی جهت تسریع در تخلیه به روان آب های خیابان امام خمینی و سردار سلیمانی انجام شده است.

شهردار پارسیان به این بارندگی و خسارات ناشی از آن نیز اشاره داشت و اذعان کرد: در بارش باران که از دیشب و امروز نیز در حال باریدن است برخی از مسیرها  دچار مشکل  آبگرفتگی شده بود که شهرداری در رفع این معضل گام برداشته است و بازگشایی مسیر خاکی خیابان پاییز جهت تخلیه سریع آب نیز از دیگر اقدامات این مجموعه است.

سالمی به ورود آب به زیرزمین های خانه های مسکونی نیز اشاره کرد و افزود: در چند نقطه نیز آب به منازل مسکونی بخصوص زیر زمین های مسکونی وارد شده بود که توانستیم با حمل مصالح و جلوی ورود آب را به این مکان بگیریم و همچنین چندین ماشین در آب گیر کرده بودند و دچار آبگرفتگی بودند که توانستیم کمک کنیم و آنها را خارج نماییم.

وی ادامه داد: بستن مسیر فرعی خیابان قلعه کهنو و  بار گیری درختان شکسته که بر اثر باد شدید نیز از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری پارسیان در بارندگی بوده است.