مروری بر اتفاقات متفاوت در حوزه ارتباطات شهرداری اصفهان

مدیریت ارتباطات در این دوره مدیریت شهری با کلیدواژه هایی چون تعامل، مشارکت، امید، همدلی، پاسخگویی و شفافیت، توانست بخش مهمی از اعتمادهای از دست رفته را بازگرداند.

مروری بر اتفاقات متفاوت در حوزه ارتباطات شهرداری اصفهان

مدیریت ارتباطات در این دوره مدیریت شهری با کلیدواژه هایی چون تعامل، مشارکت، امید، همدلی، پاسخگویی و شفافیت، توانست بخش مهمی از اعتمادهای از دست رفته را بازگرداند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، کلیدواژه هایی که از دایره لغات، فراتر رفتند و به ادبیات عملی ارتباطات در شهرداری اصفهان تبدیل شدند. احیای اعتماد سمن ها، ارتباط گیری با نخبگان در قالب برگزاری بیش از ۶۰ جلسه هم اندیشی اصفهان فردا، بازگرداندن مشارکت های از دست رفته با افزایش نقش مشارکتی نخبگان، رسانه ها، سمن ها، هنرمندان، دانشگاهیان و … در برنامه هایی چون ” یک شهر گفتگو” برای تدوین طرح جامع شهر اصفهان، بخش مهمی از این اتفاق بود. در این گزارش، بخشی از این اتفاقات را مرور می کنیم. 

*تعریف و طراحی ابزارهای جدید ارتباطی برای شهروندان

اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان با تعریف ابزارهای جدید ارتباطی، تلاش کرد مخاطب درون سازمانی و برون سازمانی را به شکل بهتری راهبری کرده و پاسخگو باشد. طراحی جدید پرتال شهرداری با معماری مخاطب محور و منطبق با نیازهای مخاطب، رونمایی از اپلیکیشن تعاملی جهان نما، طراحی و اجرای تلویزیون داخلی شهرداری اصفهان با نام ” شبکه شهر”، توسعه شبکه های اجتماعی و تقویت حضور در فضای مجازی با رویکرد تعامل با مخاطب، توسعه، بهبود و مخاطب محور کردن رسانه های شهرداری اصفهان، انتشار نشریه همکار ویژه کارکنان شهرداری و مخاطب درون سازمانی، بهبود و تقویت راه های ارتباطی با شهردار و ایجاد راه های دسترسی جدید با شهردار مانند ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی، بخشی از این اقدامات برای ارتباط بهتر با مخاطب و تکمیل چرخه ارتباطی با مخاطب است. 

*رونمایی سامانه رویدادهای اصفهان برای اولین بار 

سامانه جدید اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان، سامانه‌ای برای اطلاع شهروندان از رویدادهای شهر اصفهان، با حضور استاندار اصفهان و همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، در جمع مدیران روابط عمومی استان، رییس و اعضای انجمن روابط عمومی استان به آدرس event.isfahan.ir رونمایی شد. 

این سامانه از سوی اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان، طراحی و اجرا شده است. اطلاع‌رسانی رویدادهای مختلف شهری با قابلیت فیلتر و دسته‌بندی جهت دسترسی حوزه‌های مختلف درون و برون سازمانی، نمایش رویدادها بر پایه نقشه، امکان جستجوی رویدادها براساس موضوع، مکان، رده سنی و …، امکان ثبت رویدادهای بخش خصوصی، امکان دریافت نظرات و پیشنهادات مخاطبان هر رویداد، امکان ثبت نظر مخاطبان درباره رویدادها، امکان دسته‌بندی مجموعه رویدادها بر اساس مناسبتهای مختلف و امکان خروجی گیری از رویدادهای ثبت شده از ویژگی‌های این سامانه است.

*طراحی درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان با معماری مخاطب محور

نسخه جدید درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان که در روز شهرداری ها رونمایی شد، کاملا مخاطب محور است و مخاطب را از سردرگمی زیرسایت های بسیار و اطلاعات پراکنده نجات می دهد. 

ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در این خصوص گفت: برای این کار مجموعه های پیمانکار برون سازمانی، در حدود یکصد میلیون تومان هزینه برآورد کردند اما این کار به بهترین شکل با استفاده از ظرفیت کارشناسان اداره کل ارتباطات و سازمان فاوا شهرداری انجام شد که جای تبریک دارد.  

وی افزود: معماری این سایت بر اساس نیاز مخاطب امروز و کاملا مخاطب محور طراحی شده و نیاز ذی نفعان بخش های مختلف را پوشش می دهد.  

*اپلیکیشن جهان نما، ابزار تعاملی جدید در شبکه ارتباطی شهرداری اصفهان

«اپلیکیشن شهروندی اصفهان» با نام «جهان نما»، ابزار جدید تعاملی و ارتباطی شهرداری اصفهان که به همت اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان و با همکاری سازمان فاوا رونمایی شد، مبتنی بر مکان بوده و نقشه شهر اصفهان با اطلاعات مورد نیاز شهروند در این اپلیکیشن موجود است. این اپ در حال حاضر امکان ارائه ٣٠ خدمت شهروندی را دارد و در آینده توسعه خواهد یافت. ارائه خدماتی از قبیل ۱۳۷، درخواست تک پایه و …، اعلان لحظه ای رویدادهای مهم و فوری، از جمله این خدمات است. 

شهروندان اصفهانی از این پس می‌توانند مسایل شهری را با مراجعه به app.Isfahan.ir ثبت کنند. امکان درج تصویر و موقعیت جغرافیایی، از ویژگی‌های این اپ شهروندی است. همچنین پس از ثبت پیام، امکان دنبال کردن روند رسیدگی برای شهروندان وجود دارد.

*پل های مکتوب اصفهان، پلی به سوی جهان 

مجموعه کتاب های “پل” ، کتاب های دستیار اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با حضور سعید خطیب زاده، رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در ارتباط آنلاین رونمایی شد. 

این کتاب ها که اصولی همچون آداب دیپلماتیک حضور مدیران در سفرهای خارجی یا میزبانی های بین المللی را بیان می کند، می تواند در اختیار مدیران در تمام کلانشهرها قرار گیرد. 

اصفهان و خواهرخوانده هایش، دیگر کتاب رونمایی شده اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان در هفته فرهنگی اصفهان بود که تمامی اطلاعات مربوط به شهرهای خواهرخوانده اصفهان و مبحث خواهرخواندگی را ارایه می دهد. از آنجا که لازم است برای معرفی شهر اصفهان به عنوان یک جهانشهر کهن تولیدات چندرسانه ای، فیلم های ویژه و کتابهایی به زبان های دیگر داشته باشیم در این زمینه مجموعه کتاب های پل به همت اداره بین الملل اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان تهیه و تدوین شد، همچنین تیزرهایی به ۱۰ زبان بین المللی در دست تهیه است که اولین تیزر به زبان انگلیسی تهیه شده و محصول بسیار خوبی در راستای بازاریابی شهری اصفهان است. همچنین فیلم ویژه و جدید معرفی اصفهان ساخته خشایار محمودآبادی با عنوان ” اصفهان شهری که دوستش دارم” تهیه شد که می تواند علاوه بر شهرداری در اختیار ارگانها و سازمان ها برای معرفی به مهمانان بین المللی و … قرار گیرد.  

رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در ارتباط آنلاین برای رونمایی این تولیدات، نگاه عمیق شهرداری اصفهان به حوزه دیپلماسی شهری را تحسین کرد و از اقدامات خوب اصفهان در سه سال گذشته در حوزه بین الملل گفت.

* نمایش منتخب آثار عکاسان مطبوعاتی جهان در اصفهان  

از آنجا که برگزاری رویدادهای جهانی، زمینه ساز رونق و توسعه بازاریابی شهری است، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، در این دوره در یک اتفاق نادر و بسیار مهم، نمایشگاه عکس های منتخب عکاسان مطبوعاتی جهان در سال های ٢٠١۶ تا ٢٠١٨ را به اصفهان آورد. World_press_photo عنوان رویدادی است که معتبرترین مسابقه عکس خبری در جهان به شمار می آید و هر ساله، عکس های زیادی از عکاسان جهان را دریافت می کند. میزبانی از جشنواره ورد پرس فوتو در اصفهان، استقبال بسیار گسترده عکاسان و هنرمندان را به دنبال داشت.

همزمان سفیر هلند و ایوان شیا نماینده بنیاد جهانی ورد پرس فتو به اصفهان آمد و از این گفت که اصفهان برایشان شهری ویژه است. 

در این نمایشگاه، بهترین آثار سه سال گذشته ورد پرس فتو در اصفهان نمایش داده شد. هر سال حدود سه هزار عکس برای این رویداد ارسال می شود و در نمایشگاه اصفهان، ١۴١ اثر به نمایش در آمد.

*روایت اصفهان به ۱۰ زبان برای اولین بار

یکی از مهم ترین تولیدات ویژه اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان، تولید فیلم های معرفی اصفهان به ١٠ زبان بود. آثاری که به عنوان یکی از مهم ترین محصولات جدید گردشگری شهرداری اصفهان قلمداد می شود. 

این فیلم‌ها روایت اصفهان به ١٠ زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی، چینی، اسپانیولی، کاتالانی، ارمنی، ایتالیایی و مالایی است و با هدف معرفی بهتر اصفهان با محوریت شهرهای خواهرخوانده تهیه شده و در ساخت آن ها توجه ویژه ای به فرهنگ مختلف این شهرها شده است؛ به عبارت دیگر به گفته مجید عرفانیان، بلاگر سفر و سازنده این آثار، این فیلم های ۵ دقیقه ای با فرهنگ کشورهای هدف، سنخیت کامل دارد. به طوری که مردم هر یک از این شهرها با تماشای فیلمی که به زبان آنها ساخته شده کاملاً درک می‌کنند اصفهان چگونه شهری است. 

تقویت برند شهری اصفهان، توسعه بازاریابی شهری اصفهان و امکان معرفی هرچه بهتر اصفهان به جهان به ویژه به شهرهای خواهرخوانده، هدف اصلی تولید این آثار بود؛ اتفاقی که در دیگر کلانشهرها انجام نشده است. 

*تولید مستند مادرانه؛ زندگی شهید خرازی به روایت مادرش

تولید و اکران مستند “مادرانه” با موضوع زندگی سردار شهید حاج حسین خرازی به روایت مادر شهید همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از دیگر اقدامات ماندگار اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان بود. اقدامی که به گفته سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، حاصل یک خوش فکری و اثری ماندگار و فاخر است.  

* سین جیم، حمایت از بازی های آنلاین خانوادگی در شرایط کرونا 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در نوروز ۱۴۰۰ با طراحی مسابقه “سین جیم” اولین لیگ اسم فامیل آنلاین که با همکاری گروه صنعتی اسنوا و دانشگاه اصفهان برگزار شد، وارد فضای بازی های آنلاین شد تا در شرایط کرونا و تشویق مردم به در خانه ماندن، از این طریق یک سرگرمی خانوادگی ایجاد شده و به پر کردن اوقات فراغت شهروندان کمک کند.  

تا پیش از شیوع کرونا برنامه های خوب و عرصه محور از سوی شهرداری در سطح شهر اجرا می شد اما شرایط کرونایی باعث شد که چنین برنامه هایی تعطیل شود و شهرداری اصفهان به خوبی توانست این تهدید را به فرصت تبدیل و برنامه های خود را متاثر از شرایط موجود برگزار کند. سین جیم همچنین حمایت شهرداری اصفهان از استارتاپ های اصفهانی هم بود. 

*ابتکار شهروند دیپلمات؛ طرحی که جهانی شد

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان همچنین با طرح ابتکاری ” شهروند دیپلمات” نوعی خاص و متفاوت از تعامل را رقم زد. طرحی که شبکه ای از ارتباطات بین المللی برای اصفهان ایجاد می کند و هدف اصلی آن، تقویت و توسعه ارتباطات اصفهان با شهرهای خواهرخوانده است.  

بیش از ۲۰۰ طرح و ایده از سوی کنشگران، تسهیلگران حوزه های اقتصادی، بین المللی و فرامرزی برای این طرح ارسال شد که مورد داوری قرار گرفت. ظرفیت‌های طرح ابتکاری «شهروند دیپلمات» پتانسیل های اقتصادی، فرهنگی و علمی شهروندان، فعالان و کنشگران برای شکل‌گیری شبکه ای از ارتباطات بین المللی را فعال می کند و به گواه مجموعه وزارت امور خارجه که بسیار از این طرح استقبال کرد، اصفهان می‌تواند پایلوت این طرح شود و سپس این ابتکار خلاقانه در سایر کلانشهرهای ایران نیز اجرا شود. 

*الو آقای شهردار و ماجرای پاسخگویی های متفاوت 

رقم زدن اتفاقاتی مانند برگزاری تریبون آزاد و شهروندی با موضوع آب در شرایطی که بی آبی مهم ترین بحران شهر و کشور و ترس و نگرانی بزرگ شهروندان بود، ریسک بزرگی بود که انجام شد تا فرمالیته نبودن ارتباطات، مشارکت و گفتگو با مردم را ثابت کند. برگزاری مستمر برنامه رادیویی ” شهر پرسشگر؛ شهردار پاسخگو” دو هفته یک بار با حضور شهردار و بیان مشکلات از سوی شهروندان در گفتگوی زنده رادیویی با خود شهردار، برگزاری برنامه های “سه شنبه ها با رسانه” برای پاسخگویی هر هفته مدیران بخش های مختلف شهرداری مقابل رسانه ها، برنامه های ملاقات مردمی، امکان ثبت و پیگیری درخواست شهروندان از شهردار از طریق سایت و سامانه ۱۳۷ و شبکه های اجتماعی، پاسخگویی های شهردار از طریق تلفن ۱۳۷ که شهردار را مستقیم و بی واسطه پشت خط تلفنی شهروندان می برد و حتی تماس تلفنی مستقیم شهردار اصفهان با شهروندان از محل دفتر خود که بسیاری از شهروندان را شگفت زده می کرد، فصل متفاوت دیگری را در پاسخگویی های رسانه ای و مردمی حوزه ارتباطات شهرداری رقم زد.  

*شب زنده داران یلدا؛ مصداق جنس ناب ارتباطات 

برگزاری برنامه هایی چون ” شب زنده داران یلدا” ویژه تقدیر از پاکبانان همه مناطق ۱۵ گانه در شب های یلدا، که مدیران عالی رتبه شهرداری از شخص شهردار تا معاونان و مدیران کل را در نیمه شب، به محل کار پاکبانان آورد تا بالاترین مقامات شهرداری، یلدا را در کنار پاکبانان بگذرانند، نه تنها یک اقدام ویژه و ناب از جنس ارتباطات بود که در بسیاری از شبکه های اجتماعی و از سوی بسیاری از شهروندان و مدیران باعث تحسین شد، بلکه باعث شد پاکبانان احساس دلگرمی و رضایت بیشتری کنند. آنجا که پاکبانان در جشن شب زنده دارا یلدا همکار پاکبان خود را غافلگیر کردند و کیک تولدش را در کنار آتش نیمه شب یلدا، هندوانه و انار و آجیل تدارک دیده شده برای پاکبانان، آوردند و آن پاکبان با اشک شوق، شمع کیک تولدش را فوت کرد، آنجا که پاکبانی در کنار شهردار ایستاد و سلفی گرفت و یا آنجا که لباس شریف نارنجی رنگش را بر تن شهردار و مدیرانش دید، آن لحظه ناب ارتباطی رقم خورد؛ این برنامه دو سال در تمامی مناطق ۱۵ گانه و با حضور مدیران شهری و اعضای شورای شهر برگزار شد.

*اصفهان فردا؛ هم اندیشی واقعی با نخبگان 

برگزاری بیش از ۶۰ جلسه هم اندیشی اصفهان فردا، ابتکار دیگر مدیریت ارتباط در این دوره بود. جلساتی که ره بار شهردار در آن روبروی نمایندگان نخبگان یک قشر می نشست. از دانشگاهیان تا هنرمندان، از کاریکاتوریست ها تا سینماگران؛ از پزشکان تا وکلا و انبوه سازان، از زنان تا ورزشکاران؛ صحبت ها، دغدغه ها و راهکارهای آنان را می شنید. شهردار در این جلسه کمتر حرف می زد و بیشتر می شنید و فقط در پایان جلسه صحبت می کرد. 

*سحرخیز تر از صبح، دلگرمی بزرگ برای یک قشر شریف

برنامه ” سحرخیز تر از صبح” دیگر ویژه برنامه مدیریت ارتباطات شهرداری در دو سال گذشته بود. برنامه ای ویژه کارگران شهرداری و خانواده های آنان؛ برنامه ای شاد در مرکز تفریحی شهر رویاها؛ جایی که بسیاری از کارگران شهرداری تاکنون موفق نشده بودند خانواده خود را برای تفریح به آنجا ببرند. هر شب، ویژه کارگران یک بخش از شهرداری بود و دیدن لبخند و شادی کارگران شریف در کنار خانواده هایشان و غروری که آنان از ثبت این لحظات برای خانواده داشتند، تصاویری فراموش نشدنی را برای ارتباطات شهرداری، خلق و ثبت کرد.  

*تجلیل از گذشتگان؛ به جای تخریب آن ها

اقدام ارتباطی ویژه دیگری که نماد تغییر رویکرد و رفتار ارتباطی در این دوره مدیریت شهری بود و اجرای آن بسیاری را غافلگیر کرد، نشست صمیمانه اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت روز شوراها بود. نمایندگان دوره های مختلف شورا سر یک میز کنار هم نشستند، چپ و راست در قاب یک تصویر عکس گرفتند و شعار این برنامه که ” با هم برای شهر” بود خود گویای بسیاری از دیدگاه ها شد. 

دیداری پرامید که باعث شد برای اولین بار اعضای شوراهای اسلامی دوره یکم تا پنجم شهر اصفهان در نشستی مشترک و صمیمانه گرد هم بیایند. 

*نمود واقعی دیپلماسی شهری در شرایط کرونا 

از سوی دیگر در حوزه بین الملل نیز، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، با گسترش تعاملات بین المللی، حرکت در راستای معرفی بهتر اصفهان، تقویت بازاریابی شهری و احیا و گسترش روابط خواهرخواندگی توانست موفق تر از پیش عمل کند. نمونه شفاف آن اتفاقاتی بود که حوزه ارتباطات و بین الملل شهرداری اصفهان در شرایط کرونا رقم زد تا نشان دهد خواهرخواندگی و تعامل بین المللی را تا حدودی از دایره تشریفاتی و نمایشی بیرون آورده است. 

نامه شهرداران شهرهای خواهرخوانده از جمله بارسلونا، فرایبورگ، شیان، کوالالامپور و فلورانس به شهردار اصفهان، نامه انجمن اینتا (انجمن جهانی توسعه شهری) به شهردار اصفهان، ارسال محموله اختصاصی اقلام بهداشتی از شیان و فرایبورگ، خواهرخوانده چینی نصف جهان به اصفهان و … از جمله این اتفاقات در شرایط کرونا بود. اتفاقاتی که به گفته رییس مجمع شهرداران آسیایی، اقدامات شاخص اصفهان در بین کلانشهرهای ایران در حوزه دیپلماسی شهری در شرایط کرونا بود. 

*تأسیس اتاق گفتگو برای اولین بار

اتاق گفتگوی شهرداری با شهروندان، در ساختمان مرکزی شهرداری به منظور تسهیل امور مراجعات شهروندان، تاسیس و فعال شده تا افرادی که نمی دانند دریافت خدمت مورد نظر خود را از کدام بخش مطالبه کنند راهنمایی شوند. از سوی دیگر راه اندازی اتاقی برای گفتگو با شهروندان، از تغییر نگرش ها در شهرداری اصفهان حکایت دارد که می تواند دیوار بی اعتمادی بین مدیریت شهری و شهروندان را کوتاه کند. 

این اتاق در نزدیکی در ورودی شهرداری مرکزی برای رفاه حال شهروندان به ویژه شهروندان سالمند و افراد دارای معلولیت با دستور شهردار اصفهان مستقر شد.

*احیای رابطه با شهرهای خواهرخوانده؛ افزودن دو خواهرخوانده برای اصفهان

همچنین اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، نه تنها ارتباط با شهرهای خواهرخوانده ای مانند بارسلونا و کویت را احیا و ارتباط با شهرهای خواهرخوانده ای مانند فلورانس و فرایبورگ را تقویت و وارد فاز جدیدی کرد، بلکه موفق شد پس از حدود ۱۱ سال، دو شهر جدید را به فهرست خواهرخوانده های اصفهان اضافه کند. سمرقند شهر تاریخی و کهن ازبکستان و پورتو پرتغال، یکی از شهرهای مهم فرهنگی اروپا دو شهری بودند که تعداد خواهرخوانده های اصفهان را به ۱۵ شهر رساندند.  

همچنین بخش مهمی از مراحل خواهرخواندگی با حیدرآباد هند به عنوان یکی از غنی ترین شهرهای هند در فرهنگ و تاریخ و همچنین از شهرهای تراز اول جهان در حوزه فناوری اطلاعات، نیز انجام شده است. 

*حاکم کردن روحیه تعاملی در بدنه شهرداری

در بخش طراحی کمپین های تبلیغاتی و اثرگذار شهری، همکاری حوزه ارتباطات با بخش های مختلف شهرداری به اذعان بسیاری از مدیران، بی سابقه و بر اساس تعامل و همدلی بود. این امر به ویژه در حوزه ارتباط با سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان به طور ویژه اتفاق افتاد که نتیجه آن رقم زدن اتفاقات خوب و مشترک در شرایط مختلف و برای موضوعات مختلف بود. در یک کلام، حوزه ارتباطات شهرداری در این دوره بر اساس گفتگو، اعتماد و احترام حرکت کرد. حاکم کردن روحیه تعاملی در بدنه شهرداری و تحکیم پیوند بخش های مختلف برای هم افزایی همدلانه و هم راستا در مسیر حرکت پیش رو را می توان ادبیات و میراث خوب ارتباطات در این دوره دانست. اینکه بدون نگاه جزیره ای و از بالا به پایین، ظرفیت ها را به میدان آورده و همه با هم بر اساس تعامل و احترام، اتفاقات امیدبخش را برای شهروندان رقم بزنند، دستاورد کمی نیست. 

*داستان انار؛ حمایت از یک پروژه فرهنگی بین المللی 

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در راستای اهداف فرهنگی، تقویت ارتباطات بین الملل، بازاریابی شهری اصفهان در حوزه بین الملل و توسعه گردشگری، حمایت از مستند گردشگری داستان انار را انجام داد. مستند گردشگری “داستان انار” تولید مشترک دو کشور ایران و چین است و به کارگردانی خشایار محمود آبادی ساخته شد. محمدحسین لطیفی تهیه کننده ایرانی این پروژه و تهیه کننده چینی آن کمپانی sunnyway است.  

از آنجا که اصفهان و شیان دو شهر خواهرخوانده و هر دو شهرهایی تاریخی با سابقه فرهنگی هستند، شهرداری اصفهان از ساخت این اثر هنری در اصفهان، استقبال و حمایت کرد.

*دیپلماسی صلح ؛ پیغام گفت و گو و دوستی از شهرکرد تا یزد

سفر معاون  فرهنگی شهردار و مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان به شهرهای یزد و شهرکرد، در شرایطی که طرح برخی مسائل ناخوشایند بین شهروندان شهرهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به ویژه در فضای مجازی و در حوزه آب، مطرح بود، نشان از پیغام دوستی و صلح بین شهرها و روحیه تعاملی و گفتمان محور مدیریت شهری در این دوره داشت. 

ایجاد تعامل برای انسجام فرهنگی میان شهرهای یزد، اصفهان و شهرکرد، برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مشترک میان اصفهان و یزد، انجام اقدامات مشترک در حوزه شهروندی و گردشگری، ارائه راه حل های پایدار در حوزه آب و استفاده از نخبگان دو شهر از دیگر موضوعات مطرح شده در این سفرها بود که از سوی مسوولان فرهنگی شهرداری یزد و شهرداری اصفهان مطرح شد.       

مدیران شهرداری اصفهان پس از دیدار و مذاکره با مسوولان شهرداری شهرکرد، راهی یزد شدند، پیغام صلح و دوستی سوغات بردند و با هدف تقویت تعاملات شهر و شهروندی و افزایش دوستی دو شهر، با مدیران شهری شهر یزد دیدار کردند.

* تریبون آزاد آب؛ ریسک ارتباطی 

رقم زدن اتفاقاتی مانند برگزاری تریبون آزاد و شهروندی با موضوع آب در تابستان سخت ۹۷ که بی آبی مهم ترین بحران شهر و کشور و ترس و نگرانی بزرگ شهروندان بود، ریسک بزرگی بود که انجام شد تا فرمالیته نبودن ارتباطات، مشارکت و گفتگو با مردم را ثابت کند. برگزاری برنامه رادیویی ” شهر پرسشگر؛ شهردار پاسخگو” دو هفته یک بار با شهردار و بیان مشکلات از سوی شهروندان در گفتگوی رادیویی زنده با خود شهردار، برگزاری برنامه های “سه شنبه ها با رسانه” برای پاسخگویی هر هفته مدیران بخش های مختلف شهرداری مقابل رسانه ها، برنامه های ملاقات مردمی، امکان ثبت و پیگیری درخواست شهروندان از شهردار از طریق سایت و سامانه ۱۳۷ و شبکه های اجتماعی، فصل متفاوت دیگری را در پاسخگویی های رسانه ای و مردمی حوزه ارتباطات شهرداری رقم زد. 

کد محتوا ۳۷۶۱۰

برچسب ها