معاون حمل و نقل شهرداری تهران خبر داد؛ اعزام اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع)/ ایمن‌سازی مسیر تردد زائران در خاک عراق برای اولین بار

آیین بدرقه کاروان اعزامی اتوبوس‌های خادم‌الحسین(ع) با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی و شهردار منطقه ۱۵ در سامانه تندرو ۲ اتوبوسرانی تهران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مجتبی شفیعی در مراسم آیین بدرقه کاروان اعزامی اتوبوس‌های خادم‌الحسین(ع) با […]

آیین بدرقه کاروان اعزامی اتوبوس‌های خادم‌الحسین(ع) با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی و شهردار منطقه ۱۵ در سامانه تندرو ۲ اتوبوسرانی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مجتبی شفیعی در مراسم آیین بدرقه کاروان اعزامی اتوبوس‌های خادم‌الحسین(ع) با اشاره به اعزام اتوبوس از سوی شهرداری تهران برای جابجایی زائران امام حسین(ع) اظهار کرد: امسال علاوه بر اعزام اتوبوس، شهرداری تهران نسبت به ایمن‌سازی، خط‌کشی و نصب تابلو و علائم ترافیکی در بخشی از مسیر حرکت زائران در خاک عراق اقدام کرد.

وی افزود: در حوزه اتوبوسرانی بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در ستاد اربعین، ما تعدادی اتوبوس‌ را امروز برای جابجایی زائران به دو مرز مهران و خسروی اعزام می‌کنیم و تعدادی دیگر را نیز در روزهای آینده اعزام خواهیم کرد و با توجه به این که اکثریت زائران از مرز مهران تردد می‌کنند، تمرکز ما هم برای خدمت‌رسانی در این مرز خواهد بود.

شفیعی با اشاره به تاکید شهردار تهران بر تکریم همه نیروهایی که برای مراسم اربعین حسینی زحمت می‌کشند، افزود: همه رانندگان، متخصصان فنی و کارکنان و مدیرانی که برای برگزاری شایسته مراسم اربعین حسینی تلاش می‌کنند مورد تکریم قرار خواهند گرفت و جهت بهره‌مندی این افراد از فیوضات معنوی این سفر، زمینه تشرف آنان به زیارت عتبات عالیات فراهم خواهد شد و از نظر رفاهی هم شرایط مطلوبی را برایشان در طول این سفر فراهم خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که اتوبوس‌های اعزامی با توجه به گرمای هوا باید دارای کولر باشند، گفت: این خودروها از لحاظ فنی و ایمنی باید سالم و آماده باشند.

وی افزود: شهردار محترم تاکید ویژه دارد که با توجه به اختصاص تعدادی از اتوبوس‌ها به مراسم اربعین حسینی، خدمات جابجایی مسافران در شهر تهران دچار خدشه نشود چرا که در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی و افزایش حجم ترافیک هستیم.

شفیعی تاکید کرد: با تدابیری که در شرکت واحد اتوبوسرانی در این خصوص اتخاذ شده، استفاده از ظرفیت‌های ناوگان اتوبوسرانی به‌گونه‌ای خواهد بود که خدشه‌ای به جابجایی خدمات جاری اتوبوس‌ها در شهر تهران وارد نشود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: ما از همه رانندگان عزیزی که برای این سفر معنوی و خدمت‌رسانی به زائران، عازم می‌شوند و سختی‌های این راه را به جان می‌خرند، سپاسگزاری می‌کنیم اما قطعا اجر این عزیزان با سیدالشهداء خواهد بود.

وی درخصوص ایمن‌سازی بخشی از مسیر عبور زائران در خاک عراق که برای اولین بار از سوی شهرداری تهران انجام شده است گفت: در این مسیر هر ساله تصادفات و تلفاتی داریم که امیدواریم خط‌کشی و ایمن‌سازی جاده باعث کاهش این حوادث شود. بر اساس آمار رسمی بیمه متاسفانه در سال ۹۸ برای بیش از ۹۰ نفر دیه فوتِ ناشی از تصادف رانندگی پرداخت شده و بیش از ۱۳۰ نفر هم دچار قطع عضو ناشی از تصادف در این محدوده شده‌اند.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: ما دعاگوی همه بزرگوارانی که از امروز برای خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) اعزام می‌شوند هستیم و خدا را شکر می‌کنیم که این توفیق را پیدا کردیم که خدمتی ناچیز در مسیر قرب به اهل بیت (ع) انجام دهیم.

منبع خبر