معاون شهردار اراک : پیشرفت طرح تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک ۹۸ و نیم درصد است

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک گفت: پیشرفت پروژه تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک ۹۸ و نیم درصد است و تنها آسفالت طرح باقی مانده که شرایط جوی اجرای آن را میسر نکرد. «حجت‌الله مرادی» روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح مقاومت اراک در گفت و گوی اختصاصی با […]

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک گفت: پیشرفت پروژه تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک ۹۸ و نیم درصد است و تنها آسفالت طرح باقی مانده که شرایط جوی اجرای آن را میسر نکرد.

«حجت‌الله مرادی» روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح مقاومت اراک در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: اجرای پروژه با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا و شهید رجایی است که زودتر از موعد مقرر، پروژه را اجرا و شبکه روشنایی این طرح نیز انجام شده و کابل کشی آن تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: پروژه غیر همسطح مقاومت اراک نخستین تقاطع با نیوجرسی‌های میان مسیر بی‌ آر تی در این کلانشهر است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک ادامه داد: آسفالت این طرح با شهرداری اراک است که آستر آن از ۲ هفته پیش و قبل از شروع بارندگی‌ها در قسمت شمالی، کنارگذر غرب، شمال و جنوب غرب این طرح آغاز شد اما بارندگی‌ها و سردی هوا اجازه ادامه کار را نداده است.

مرادی اظهار داشت: رطوبت بالا امکان اجرای آسفالت را در شرایط فعلی نمی‌دهد و باید حداکثر پنج درصد باشد که خیلی بیشتر از این عدد است و اگر حد مجاز تراکم کم و رطوبت بالا باشد بلافاصله آسفالتی که زیربار ترافیک قرار می‌گیرد دچار شکستگی می‌شود.

وی عنوان کرد: نباید با عجله و شتاب از کیفیت کار غفلت کنیم و تجارب تلخ طرح‌های گذشته مجدد تکرار شود.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک افزود: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی، سه‌شنبه هفته جاری نیز بارندگی سنگین برای اراک پیش‌بینی شده است و حتی تا این روز اگر شرایط دمایی هوا اجازه دهد تا هرجا که امکان داشته باشد، آسفالت ریزی انجام می‌شود.

مرادی گفت: مشکل دیگر آن است که کارخانه تولید آسفالت منطقه ۲ راهی خنداب، در حوزه سردسیرتر از اراک قرار دارد و شرایط آب و هوایی در تولید آسفالت نیز موانعی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای یک آسفالت با کیفیت باید دمای هوا بالای ۱۰ درجه سانتیگراد باشد و مصالح خشک باشد اما به واقع با این شرایط نمی‌توان کار با کیفیت انجام داد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک ادامه داد: امروز به دلیل سردی هوا امکان آسفالت ریزی در طرح تقاطع غیر همسطح مقاومت نبود اما چند انحراف ترافیکی با هماهنگی پلیس راهور استان مرکزی در زیر پل شهید صیدی و میدان امام حسین (ع) ایجاد شده که اصلاحات مورد نیاز تا فردا در این مناطق در دست اجر است.

معاون شهردار: پیشرفت طرح تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک ۹۸ و نیم درصد است

مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح مقاومت اراک نیز به ایرنا گفت: عملیات اجرایی این طرح از ۲۲ بهمن‌ماه پارسال آغاز شد و مقرر شده بود ظرف مدت ۱۸ به ماه به پایان برسد اما این طرح زودتر از موقع مقرر انجام شده است.

«روح الله دولت آبادی» افزود: اعتبار اولیه این طرح با آسفالت ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی قرارگاه خاتم الانبیا و شهید رجایی هزینه شده و از ۸۰ میلیارد ریال سهم آسفالت این طرح نیز، ۳۰ میلیارد ریال تاکنون برای آسترکشی هزینه شده است.

وی بیان کرد: مساحت این پل ۲ هزار و ۴۰۰ متر است و دارای چهار کنارگذر، ۲ مسیر زیرگذر که هر مسیر قسمت رفت و برگشت دارد و ۲ مسیر رفت و برگشت بی‌آرتی نیز ایجاد شده است.

مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح مقاومت اراک ادامه داد: تاسیسات مسیر اجرای این طرح با مشکلات زیادی همراه بود اما همه تلاش‌ها برای رفع موانع و اجرای با کیفیت طرح به کار گرفته شد.

دولت آبادی بیان کرد: برای مدت یک ماه با مشکل کمبود سیمان مواجه بودیم و این مهم نیز مشکلاتی را در روند اجرای طرح ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاصر مسئله اصلی برای زیربار ترافیک قرار دادن این طرح، آسفالت است که این موضوع نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی و سردی هوا با تاخیر همراه شده است.

مدیر پروژه تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک اضافه کرد: اگر شرایط هوایی اجازه دهد، کار آسفالت این طرح بزرگ تا ۱۵ روز انجام می‌شود و امید است شهروندان همچنان صبوری و همکاری خوبی داشته باشند تا یک طرح با کیفیت در اختیار آنها قرار گیرد.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

منبع خبر