معاون شهردار اصفهان: ۹۰درصد مراجعات به شهرداری اصفهان غیرحضوری می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از هوشمندسازی سامانه مکانیزه یکپارچه شهرسازی در اصفهان خبر داد و گفت: با این اقدام ۹۰ درصد مراجعات به شهرداری اصفهان غیرحضوری می‌شود. وحید مهدویان در گفت‌وگوی تلفنی با بخش خبری صداوسیمای مرکز اصفهان، اظهار کرد: در جلساتی که با حضور انبوه‌سازان در اصفهان برگزار شد، نسبت به اصلاح […]

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از هوشمندسازی سامانه مکانیزه یکپارچه شهرسازی در اصفهان خبر داد و گفت: با این اقدام ۹۰ درصد مراجعات به شهرداری اصفهان غیرحضوری می‌شود.

وحید مهدویان در گفت‌وگوی تلفنی با بخش خبری صداوسیمای مرکز اصفهان، اظهار کرد: در جلساتی که با حضور انبوه‌سازان در اصفهان برگزار شد، نسبت به اصلاح فرمول محاسباتی اقدام کردیم؛ بنابراین فرمول‌ها ساده‌سازی و تبصره‌های غیرقانونی از آن حذف شد.

وی افزود: در خصوص ساخت‌وساز بسیاری از ساختمان‌های بالای پنج هزار متر و سایر مسائل دست و پاگیر برای انبوه‌سازان، تصمیم‌گیری شده و معضلات آن‌ها برطرف شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه سامانه مکانیزه یکپارچه شهرسازی در اصفهان در سال جدید هوشمندسازی می‌شود، تصریح کرد: در این سامانه خدمات به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته برای کلیه متقاضیان از جمله انبوه سازان ارائه می‌شود.

وی گفت: سعی کرده‌ایم با افزایش بازه زمانی ارائه خدمات به ۲۴ ساعت شبانه‌روز در مسیر تسهیل‌گری امور کلیه متقاضیان از جمله انبوه‌سازان و رفع دغدغه‌هایشان در حوزه ساخت‌وساز شهری گام برداریم.

مهدویان با بیان اینکه این سامانه تا پایان خردادماه در شهرداری اصفهان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: از طریق این سامانه حدود ۹۰ درصد مراجعات و درخواست‌های متقاضیان از جمله انبوه‌سازان به شهرداری با تشکیل کارتابل‌های الکترونیکی برای آنها به صورت غیرحضوری پیگیری می‌شود.

وی درخصوص پرداخت یکجای عوارض نیز اظهار کرد: در مصوبه جدید شورای اسلامی شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱ برای کلیه عوارض و ارزش افزوده پروانه ساختمانی، ۳۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است که مطابق با ضوابط، ارائه می‌شود.

منبع خبر