معاون شهردار اهواز : توسعه حمل‌ونقل عمومی با مشارکت دولت محقق می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اهواز با اشاره به کسب رتبه نخست شهرداری این کلان‌شهر در کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات، گفت: توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با مشارکت دولت امکان‌پذیر است. عبدالامیر مجدم  اظهار کرد: حمل‌ونقل عمومی در زمینه کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوا، جابه‌جایی ایمن و سریع مسافران اهمیت بسزایی دارد، […]

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اهواز با اشاره به کسب رتبه نخست شهرداری این کلان‌شهر در کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات، گفت: توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با مشارکت دولت امکان‌پذیر است.

عبدالامیر مجدم  اظهار کرد: حمل‌ونقل عمومی در زمینه کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوا، جابه‌جایی ایمن و سریع مسافران اهمیت بسزایی دارد، لذا معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز تمام تلاش خود را برای نوسازی، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی و جذب سرمایه‌گذار در این حوزه معطوف داشته است.

وی افزود: به دلیل کمبود منابع مالی در شهرداری‌ها برای تحقق اهداف، نیازمند مشارکت دولت هستیم، البته به‌روزرسانی‌های حوزه حمل‌ونقل عمومی بر اساس قانون به صورت مشارکت شهرداری و دولت صورت می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اهواز با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به عنوان پل ارتباطی شهرداری‌ها و دولت، نقش مهمی در توسعه حمل‌ونقل عمومی ایفا می‌کند، ادامه داد: به تازگی کمک‌های خوبی در راستای جذب منابع مالی و اجرای تعهدات دولت از جمله پیگیری جذب اوراق مشارکت جهت فعال‌سازی ریل‌باس شهری و توسعه و خرید دوربین‌های نظارتی و ثبت سرعت داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: تصویب درآمدهای پایدار شهرداری‌ها بر مبنای تأمین منابع مالی جدید با ویژگی پایداری برای شهرداری‌ها از جمله خدمات ارزشمند دیگری است که در راستای ایمن‌سازی و روان‌سازی ترافیک انجام شد و در نتیجه آن شاهد کاهش سوانح رانندگی هستیم.

مجدم با اشاره به کسب رتبه نخست شهرداری اهواز در کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات، تصریح کرد: این دستاورد بدون کمک‌ها و اختصاص اعتبارت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای حمل‌ونقل عمومی شهرداری اهواز امکان‌پذیر نبود.

منبع خبر