معاون شهردار تهران خبر داد: ایجاد حواله الکترونیک در بخش خزانه‌داری و نظامات مالی شهرداری

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از ایجاد حواله الکترونیک در بخش خزانه داری و نظام های مالی شهرداری در جمع ذیحسابان شهرداری خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، ابوالفضل فلاح معاون مالی در نشستی با حضور فیروز عبادی مشاور معاون مالی، مصطفی قویدل مدیرکل امور مالی و اموال […]

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از ایجاد حواله الکترونیک در بخش خزانه داری و نظام های مالی شهرداری در جمع ذیحسابان شهرداری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، ابوالفضل فلاح معاون مالی در نشستی با حضور فیروز عبادی مشاور معاون مالی، مصطفی قویدل مدیرکل امور مالی و اموال و همچنین ذیحسابان مناطق، سازمان ها و شرکت های شهرداری، ذیحسابان را ناظرین مالی شهرداری نامید که کنترل و نظارت بر درآمد و هزینه کرد شهر را برعهده دارند که اگر تلاش و اقدامات آنها نباشد، کل کار اجرایی شهر مختل خواهد شد چون جریان امور اجرایی وابسته به امور مالی و جریان امور مالی نیازمند کنترل و نظارت دقیق است؛ این نشان از جایگاه و نقش مهم ذیحساب را دارد چرا که اگر با نظارت های ذیحسابان، حتی ده درصد از انحراف بودجه جلوگیری شود، مبلغ بسیار قابل توجهی خواهد بود و این نفعی است که ذیحسابان برای مجموعه شهرداری و کل شهر دارند.

وی افزود: اگر از ذیحسابان توجه و کنترل ویژه ای را توقع داریم، می بایست به نقش و جایگاهشان و همچنین ابزارها و اختیاراتی که برای آنها در نظر می گیریم نیز توجه خاصی داشته باشیم؛ مثلا در برخی از سازمانها، ذیحسابان تنها تا مرحله امضای سند حضور دارند در صورتیکه باید تا زمان تایید چک هم، امضا و کنترل ذیحسابان را شاهد بوده و اینگونه است که با انبوهی از اسناد مالی باز مواجه می شویم، اگر حضور ذیحساب را تا انتهای هزینه یا درآمد نداشته باشیم، بدیهی است که نظارت دقیقی هم صورت نخواهد پذیرفت.

معاون مالی و اقتصاد شهری در خصوص ایجاد حواله الکترونیک در بخش خزانه داری و نظام مالی اظهار داشت: راه اندازی حواله الکترونیک، کمک بزرگی برای عملیاتی کردن تسویه ذینفع نهایی در حوزه تملک دارایی های سرمایه ای و پیمانکاران است.در حال حاضر پول را به صورت کلی به شرکت ها یا سازمان ها می دهیم و مدیرعامل سازمان و شرکت بر اساس تخصیصی که دارند اعتبارات توزیع شده را هزینه می کنند، در واقع اول پول داده شده و سپس سند تولید می شود در صورتیکه این روند باید معکوس و پس از ایجاد سند، پول داده شود. با جاری شدن این روند، کنترل و نظارت مالی نیز دقیق تر صورت می گیرد. کارآمدی فرآیند صدور سند مالی در این است که به خوبی مشخص شود، وجوه پرداختی در مسیر تولید کدام خدمت، کالا و وظیفه هزینه شده است.

منبع خبر