معاون شهردار تهران خبر داد: فعالیت ۱۳ هزار نیروی خدمات شهری در زمان بارش‌ باران و برف در پایتخت

معاون شهردار تهران از فعالیت ۱۳ هزار نیروی خدمات شهری در زمان بارش باران و برف در پایتخت خبر داد. مانور برف روبی با هدف آمادگی و هماهنگی نیروهای عملیاتی و تجهیزات و ماشین آلات در فصل بارندگی جهت تسهیل تردد شهروندان با حضور حسین نظری – معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی پیرهادی – […]

معاون شهردار تهران از فعالیت ۱۳ هزار نیروی خدمات شهری در زمان بارش باران و برف در پایتخت خبر داد.
مانور برف روبی با هدف آمادگی و هماهنگی نیروهای عملیاتی و تجهیزات و ماشین آلات در فصل بارندگی جهت تسهیل تردد شهروندان با حضور حسین نظری – معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی پیرهادی – رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، علی محمد مختاری – مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران – و حمید جوانی – شهردار منطقه ۳ – در ستاد برف روبی منطقه ۳ برگزار شد.
در این مراسم حسین نظری گفت: ان شاءالله امسال مشمول بارش رحمت الهی باشیم و این مانور در راستای آمادگی برای بارش برف و باران تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران برنامه ریزی خود را بارش های فصل های پاییز و زمستان انجام داده است، گفت: شهرداری تهران تسهیل گیری در تردد در معابر، بزرگراه ها و بوستان ها را در این ایام در دستور کاری خود قرار داده است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه ستاد برف روبی در ۲۲ منطقه شهرداری تشکیل شده است، افزود: در هر منطقه ستادهای برف روبی زیر نظر شهردار منطقه فعالیت می کنند و با توجه به امکانات، تجهیزات، ماشین آلات مربوط به برف روبی این اقلام توسط شهردار منطقه در بین نواحی مناطق توزیع می شود.
نظری با اشاره به کارگیری ۱۳ هزار نیروی خدمات شهری در زمان بارش باران و برف در پایتخت گفت: در کنار این تعداد نیرو، ۱۶ هزار نفر نیز به عنوان نیروی فضای سبز فعالیت می کنند.
وی همچنین از برگزاری مانور بزرگ برف روبی در روز یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: این مانور برای شهر تهران است تا با آمادگی کاملی را برای بارش های باران و برف داشته باشیم.
در ادامه مهدی پیرهادی – رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران – در حاشیه برگزاری این مانور گفت: نخستین مانور برف روبی امروز در ستاد برف روبی منطقه ۳ برگزار شد و شروع خوبی بود و دعا می کنیم امسال شاهد بارش رحمت الهی در پایتخت باشیم.
وی با اشاره به کاهش میزان بارش در دو ماه گذشته در تهران تصریح کرد: براساس گزارش ارائه شده شاهد پنج میلی متر بارش این در این بازه زمانی بوده ایم که در چند سال گذشته بی سابقه بوده است و امیدواریم در ماه های آینده شاهد بارش باران و برف در پایتخت باشیم.
پیرهادی با اشاره به اینکه در منطقه ۳ یک سایت مرکزی و چهار سایت فرعی برف روبی فعال است، گفت: تهران حدود ۴۰۰ کیلومتر اتوبان دارد که از این رقم ۲۲ کیلومتر در منطقه ۳ قراردارد بنابراین هنگام بارش های برف و باران باید توجه ویژه ای جهت تسهیل در تردد شهروندان شود.
در بخش دیگری از این مراسم حمید جوانی – شهردار منطقه ۳ – نیز با اشاره به فعالیت پنج سایت اصلی و فرعی برف روبی در منطقه گفت: این منطقه دارای شش ناحیه و ۱۲ محله است. نقاط حساس در بارش های سنوات گذشته در سطح منطقه شناسایی و مشکلاتی در ارتباط با بارش برف و باران در این نقاط مرتفع شده است.
وی با اشاره به استفاده از ۱۱۲ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در پنج سایت برف روبی افزود: این دستگاه در اختیار نواحی قرار داده می شود ضمن اینکه ۱۲۰۰ نیروی خدمات شهری نیز برای بارش های برف و باران در پاییز و زمستان در نظر گرفته شده است.
علی محمد مختاری – مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران – نیز در این مراسم با اشاره به کارگیری ۱۶ هزار و ۵۰۰ نیروی فضای سبز در شهر تهران اظهار کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در صورت بارش برف در تهران، سازمان بوستان ها نیز با استفاده از نیروهای خود اقدام به تکاندن برف از روی شاخه های درخت در پارک و معابر خواهد کرد تا شاهد شکستن شاخه های درختان نباشیم.
وی همچنین از هرس کردن درختان از ۱۵ آذرماه امسال خبر داد و گفت: این کار نیز با برنامه ریزی انجام شده در بوستان ها و معابر آغاز خواهد شد.

منبع خبر